Gå til innhold

Jeg er blitt så deppa og fått selvmordstanker etter at jeg begynte på Cerazette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok ikke pillen i dag

Føler meg allerede bedre

 

Er det mulig da ??

 

Cerazette er PREVENSJON

 

IKKE antidepresiva

 

HI

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

 

Ja, det er mulig. Jeg ble bedre etter et par dager selv.

 

Anonymous poster hash: c1552...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ikke pillen i dag

Føler meg allerede bedre

 

Er det mulig da ??

 

Cerazette er PREVENSJON

 

IKKE antidepresiva

 

HI

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Hva?! Har du bråseponert prevensjonen din? Det er jo livsfarlig! Spøk til side: jeg opplevde også nesten umiddelbar bedring da jeg sluttet m minipillen, så det er fullt mulig. Så bra at det går bedre m deg!

 

Anonymous poster hash: 8dad6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også negativt på Carazette.. Mistet all sexlyst og tenning. Ble ikke våt lenger liksom. Dessuten ble jeg veldig "flat" i humøret. Ikke veldig deppa eller noe, bare veldig monoton. Har ikke lyst til å begynne på de igjen etter at nåværende svangerskap er over...

 

Anonymous poster hash: 61c1e...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte veldig på hormonprevensjon. Har kuttet ut alt nå, her går det i kondomer. Skal kjøpe meg ladycomp etterhvert. Og jeg føler meg mye bedre enn jeg noen gang gjorde mens jeg gikk på piller eller hadde hormonspiral! 

 

Så godt at du føler deg bedre, HI. Det er bare å slutte tvert, ingen grunn til å trappe ned på p-piller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er ladycomp ?

 

Så godt å høre flere erfaringer

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

 

Et apparat som måler temperaturen din hver dag og viser deg sikre og usikre dager i syklusen. Altså når du har sjanse for å bli gravid og ikke. Det er visst noe av det sikreste som er på markedet av prevensjon. 

http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hva er ladycomp ?

 

Så godt å høre flere erfaringer

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Et apparat som måler temperaturen din hver dag og viser deg sikre og usikre dager i syklusen. Altså når du har sjanse for å bli gravid og ikke. Det er visst noe av det sikreste som er på markedet av prevensjon.

http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx

 

Det må jeg få meg

 

Takk

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da bør du selvfølgelig slutte umiddelbart å ta dem! Ikke ta flere tabletter. Bruk kondom ved sex.

Ring legen din i morgen tidlig!

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Et du helt amøbe eller ?

 

Man skal aldri slutte helt umiddelbart på denne type piller. Men man skal kontakte legen sin. Og trappe ned.

 

Det å slutte rett av slik kan få ekstreme effekter.

 

Forbanna idiotisk å sitte på nett å skrive om såpass alvorlige ting ditt hønsehue av et mehe! !

 

Anonymous poster hash: 944cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da bør du selvfølgelig slutte umiddelbart å ta dem! Ikke ta flere tabletter. Bruk kondom ved sex.

Ring legen din i morgen tidlig!

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Et du helt amøbe eller ?

 

Man skal aldri slutte helt umiddelbart på denne type piller. Men man skal kontakte legen sin. Og trappe ned.

 

Det å slutte rett av slik kan få ekstreme effekter.

 

Forbanna idiotisk å sitte på nett å skrive om såpass alvorlige ting ditt hønsehue av et mehe! !

 

Anonymous poster hash: 944cc...d0a

Og hvilke ekstreme effekter snakker vi om da? Sånn bortsett fra en graviditet.. Men det kan jo for enkelte være ekstremt nok :P

 

 

Anonymous poster hash: b1674...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da bør du selvfølgelig slutte umiddelbart å ta dem! Ikke ta flere tabletter. Bruk kondom ved sex.

Ring legen din i morgen tidlig!

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Et du helt amøbe eller ?

 

Man skal aldri slutte helt umiddelbart på denne type piller. Men man skal kontakte legen sin. Og trappe ned.

 

Det å slutte rett av slik kan få ekstreme effekter.

 

Forbanna idiotisk å sitte på nett å skrive om såpass alvorlige ting ditt hønsehue av et mehe! !

 

Anonymous poster hash: 944cc...d0a

 

 

He-he... og hvilken type "piller" mener du dette medikamentet er, om jeg tør spørre?

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om, vil tro du blander med antidepressiva eller lignende medikamenter.

 

Før jeg svarte dobbelsjekket jeg med felleskatalogen for å se om det var noe jeg hadde glemt om dette prevensjonsmidlet, men det er ingenting som indikerer at man ikke kan slutte umiddelbart på cerazette.

 

For å brukt ditt språk - forbanna idiotisk å snakke om ting man ikke har peiling på, ditt hønsehue av et mehe..... :P

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da bør du selvfølgelig slutte umiddelbart å ta dem! Ikke ta flere tabletter. Bruk kondom ved sex.

Ring legen din i morgen tidlig!

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Et du helt amøbe eller ?

 

Man skal aldri slutte helt umiddelbart på denne type piller. Men man skal kontakte legen sin. Og trappe ned.

 

Det å slutte rett av slik kan få ekstreme effekter.

 

Forbanna idiotisk å sitte på nett å skrive om såpass alvorlige ting ditt hønsehue av et mehe! !

 

Anonymous poster hash: 944cc...d0a

He-he... og hvilken type "piller" mener du dette medikamentet er, om jeg tør spørre?

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om, vil tro du blander med antidepressiva eller lignende medikamenter.

 

Før jeg svarte dobbelsjekket jeg med felleskatalogen for å se om det var noe jeg hadde glemt om dette prevensjonsmidlet, men det er ingenting som indikerer at man ikke kan slutte umiddelbart på cerazette.

 

For å brukt ditt språk - forbanna idiotisk å snakke om ting man ikke har peiling på, ditt hønsehue av et mehe..... :P

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

 

 

Hehe Hi her

 

Hvis det var antidepresiva så hvorfor bruke kondom plutselig HEHE !!

 

Man kan brått fjerne p stav og spiral

Tror ikke det er verre med mini pille

 

 

Hi som er myyye bedre nå i kveld

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også deprimert av å gå på cerazette. Gråt hver eneste dag og hadde enten ingen mens eller mensen fem ganger iløpet av en måned. Jeg slutta og ble bedre med én gang. Gikk på Yasmine etter det, og det gikk helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

 

 

Hehe Hi her

 

Hvis det var antidepresiva så hvorfor bruke kondom plutselig HEHE !!

 

Man kan brått fjerne p stav og spiral

Tror ikke det er verre med mini pille

 

 

Hi som er myyye bedre nå i kveld

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

 

 

Visste du ikke at kondomer kan erstatte antidepressiva, hi????? :kaklehone:

 

Godt du er blitt bedre! :) Snakk med legen din om det, for en så alvorlig bivirkning bør meldes inn! I preparatomtalen så står det at nedstemthet er en kjent bivirkning, men det står ikke noe om alvorlig depresjon og selvmordstanker. Hvis legen din ikke melder det inn som bivirkning, så kan du gjøre det selv via nettet. Husker ikke hva det heter, du må logge deg inn på din bruker der med sånn bankkode. Viktig at så alvorlige bivirkninger kommer frem. Og som du ser av tråden så er det tydeligvis mange som får mye bivirkninger av dette preparatet.

 

Bra du føler deg bedre! :)

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

 

Hehe Hi her

 

Hvis det var antidepresiva så hvorfor bruke kondom plutselig HEHE !!

 

Man kan brått fjerne p stav og spiral

Tror ikke det er verre med mini pille

 

 

Hi som er myyye bedre nå i kveld

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Visste du ikke at kondomer kan erstatte antidepressiva, hi????? :kaklehone:

 

Godt du er blitt bedre! :) Snakk med legen din om det, for en så alvorlig bivirkning bør meldes inn! I preparatomtalen så står det at nedstemthet er en kjent bivirkning, men det står ikke noe om alvorlig depresjon og selvmordstanker. Hvis legen din ikke melder det inn som bivirkning, så kan du gjøre det selv via nettet. Husker ikke hva det heter, du må logge deg inn på din bruker der med sånn bankkode. Viktig at så alvorlige bivirkninger kommer frem. Og som du ser av tråden så er det tydeligvis mange som får mye bivirkninger av dette preparatet.

 

Bra du føler deg bedre! :)

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Takk for svar 😃😋

 

Hehe kondomer gjør susen for mye 👍👍

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da bør du selvfølgelig slutte umiddelbart å ta dem! Ikke ta flere tabletter. Bruk kondom ved sex.

Ring legen din i morgen tidlig!

 

 

 

Anonymous poster hash: cab2a...bbc

Et du helt amøbe eller ?

 

Man skal aldri slutte helt umiddelbart på denne type piller. Men man skal kontakte legen sin. Og trappe ned.

 

Det å slutte rett av slik kan få ekstreme effekter.

 

Forbanna idiotisk å sitte på nett å skrive om såpass alvorlige ting ditt hønsehue av et mehe! !

 

Anonymous poster hash: 944cc...d0a

 

 

Vil bare sitere fra felleskatalogen: 

"Dersom du avbryter behandling med Cerazette

Du kan slutte å ta Cerazette når du vil. Fra den dagen du slutter er du ikke lenger beskyttet mot graviditet.

 

Spør lege eller apotek dersom du har noen spørsmål om bruken av dette legemidlet."

 

Bare sånn at du er klar over det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilKidsa

 

Jeg blir helt oppgitt. Leger deler ut sånne medisiner alt for ukritisk etter min mening. Har du lest pakningsvedlegget? Står det at pasienter som tidligere har vært suicidale kun skal få medisinen med tett oppfølging? Hvis det gjør det, er årsaken at antidepressiva noen ganger kan forsterke de symptomene du har, og de vil i så tilfelle være livsfarlige for deg.

 

Du må kutte de ut umiddelbart.

 

Anonymous poster hash: 3edd6...6f7

Jeg blir oppgitt over sånne uttalelser som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg blir helt oppgitt. Leger deler ut sånne medisiner alt for ukritisk etter min mening. Har du lest pakningsvedlegget? Står det at pasienter som tidligere har vært suicidale kun skal få medisinen med tett oppfølging? Hvis det gjør det, er årsaken at antidepressiva noen ganger kan forsterke de symptomene du har, og de vil i så tilfelle være livsfarlige for deg.

 

Du må kutte de ut umiddelbart.

 

Anonymous poster hash: 3edd6...6f7

Jeg blir oppgitt over sånne uttalelser som dette.

Hihi haha blir oppgitt jeg og

 

Anonymous poster hash: 63274...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...