Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Det siste døgnet har jeg jobbet 16 timer. Samboeren bestemte seg i siste liten for å dra ut på fest i går, og jeg kjørte han til en kompis før klokken 16.00, da jeg skulle begynne på jobb. Ble ferdig på jobb klokken 00.15 og sa at jeg kunne hente han, men jeg ville ikke hente han senere enn klokken 03.00 fordi jeg skulle på jobb igjen klokken 08.00. Jeg bruker hans bil i jobbforbindelse nå som han er arbeidsledig, derfor er jeg veldig behjelipelig med kjøringen. Da jeg skulle hente han kom han ikke før klokken 03.15, dinglende full og vi kjørte hjem. Da vi kom hjem skulle han bare tulle og mase om sex, og hadde null respekt for at jeg skulle opp klokken 07.00 neste morgen (synes jeg var utrolig snill som sa ja til å hente han så sent). Slapp ut hunden fra buret og det ble et sirkus på soverommet mens jeg skulle sove, med en hund og en full mann og en stk sinna meg på soverommet. Etter hvert gikk han opp og jeg sovnet. Stod opp klokken 07.00, trøtt som en makk og var på jobb klokken 08.00 til 16.00.Når jeg var på jobb fikk jeg melding av han om å kjøpe snus (jobber på en søndagsåpen butikk) noe jeg gjorde. Jeg spurte han også om han kunne ha middagen klar til jeg kom hjem, noe han skulle gjøre. Det var gryterett så den lager seg selv. Jeg bad spesifikt om at den skulle være ferdig til jeg kom hjem, og måtte forklare han at den skulle koke i 20 min slik at den skulle bli ferdig. "Jada, jada". Det er alltid meg som lager middag, hver dag. Derfor måtte jeg spørre han om å ha den klar. Å ha maten klar når samboeren kommer hjem fra jobb er tydeligvis ikke noen selvfølge når han er arbeidsledig. Jeg hadde alltid middagen klar til han når han kom hjem fra jobb.Da jeg kom hjem, var maten IKKE ferdig. Måtte vente 15 min. Da snappa det for meg. Han kunne ikke skjønne hvorfor, og da måtte jeg fortelle han alt jeg hadde gjort for han det siste døgnet. Spurte han hvorfor han ikke ble ferdig, nei han begynte sent med middagen fordi han var så dårlig etter i går!! Han forstår fortsatt ikke hvorfor jeg er gretten og surmuler. Overreagerer jeg, eller har jeg faktisk god grunn til det? Anonymous poster hash: f1204...bae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Du overreagerer ikke Duste fyr Anonymous poster hash: 0dd38...1dd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Med tanke på at maten bare var 15 minutter forsinket, så overreagerer du ganske mye. Men det er jo ikke de 15 minuttene som egentlig er saken her. Saken er at når du var ute av jobb så gjorde du alt og hadde middagen klar til han kom hjem. Når han er arbeidsledig, så gjør ikke han noe for deg. Greit han var full i natt, men det er likevel ikke noen unnskyldning for å opptre som han gjorde når han visste du skulle på jobb i dag. Da har han rett og slett drukket for mye. Selv om du bruker "hans" bil nå, så burde du ikke føle at du måtte hente ham på fest så sent når du skulle på jobb så tidlig i dag. Han vil trolig bare se at du reagerte på de 15 minuttene i dag, og ikke se det store bildet. Du må få han til å se det store bildet. Greier du det ikke, så er vel fvk neste. Anonymous poster hash: 257f3...db8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Du er sur for du må vente 15min på middag?? Da overreagerer du! At han er en kødd: Ja! Anonymous poster hash: 67720...3a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Med tanke på at maten bare var 15 minutter forsinket, så overreagerer du ganske mye. Men det er jo ikke de 15 minuttene som egentlig er saken her. Saken er at når du var ute av jobb så gjorde du alt og hadde middagen klar til han kom hjem. Når han er arbeidsledig, så gjør ikke han noe for deg.Greit han var full i natt, men det er likevel ikke noen unnskyldning for å opptre som han gjorde når han visste du skulle på jobb i dag. Da har han rett og slett drukket for mye.Selv om du bruker "hans" bil nå, så burde du ikke føle at du måtte hente ham på fest så sent når du skulle på jobb så tidlig i dag. Han vil trolig bare se at du reagerte på de 15 minuttene i dag, og ikke se det store bildet. Du må få han til å se det store bildet. Greier du det ikke, så er vel fvk neste. Anonymous poster hash: 257f3...db8 Enig! Anonymous poster hash: 872f0...bd4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 ...har ikke ord.. du gikk på jobb igjen morgenen etter du sluttet kl. tolv...altså hvis jeg skulle gått på jobb kl.08.00 måtte jeg lagt meg kl.10.00 for å klare å våkne dagen etter og du la deg kl.03-04??? Det går vel ikke an, du har jo ikke sovet noe da? Er du et sånn supermenneske? Jeg hadde ringt og sagt jeg var syk, for det hadde jeg vært om jeg hadde hatt så lite søvn. Mannen din tar lite hensyn..hadde blitt galsint på ham! Anonymous poster hash: 9b647...1df
Pengetreet Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Å vente 15 min på middagen er innafor synes jeg. Det som dette egentlig handler om, tror jeg, er at du forventer at han lever opp til en viss standard. Har dere snakket om hva dere forventer av hverandre? Når det gjelder kvelden før, så er ikke fulle folk særlig fornuftige. Hadde du ikke regnet med at det ville bli litt forsinkelse før du fikk lagt deg? Jeg ville nok lagt meg på et annet rom og bedt mannen ta en taxi hjem. Jeg ville nok heller ikke hentet han kl 3 på natten når jeg skulle opp neste morgen. Endret 25. januar 2015 av baby-buddha
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Mannen utnytter deg og du lar ham gjøre det... Anonymous poster hash: f2f85...26f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 ...har ikke ord.. du gikk på jobb igjen morgenen etter du sluttet kl. tolv...altså hvis jeg skulle gått på jobb kl.08.00 måtte jeg lagt meg kl.10.00 for å klare å våkne dagen etter og du la deg kl.03-04??? Det går vel ikke an, du har jo ikke sovet noe da? Er du et sånn supermenneske? Jeg hadde ringt og sagt jeg var syk, for det hadde jeg vært om jeg hadde hatt så lite søvn. Mannen din tar lite hensyn..hadde blitt galsint på ham! Anonymous poster hash: 9b647...1df Du melder deg ikke syk fordi du ikke har sovet fordi du har hentet mannen på fest! Arbeidsmoral, hørt om det?? Anonymous poster hash: 257f3...db8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #10 Skrevet 25. januar 2015 HITja, det er snakk om en suppe/gryterett som kun tar 20 min å lage. Det at han begynte å lage den når jeg kom hjem, når jeg spesifikt spurte om den kunne være ferdig (han hadde jo tross alt over 8 timer på seg, hvis man skal se bort ifra at han sover ut rusen), såret meg. Jeg er prinsippmenneske. Jeg valgte å hente han så sent fordi jeg ville være snill, og jeg skal selvsagt ikke bruke det mot han. Sa vel at jeg henter deg SENEST klokken 03.00, og sa blir jeg også frustrert fordi han tøyer grensen med 15 min *oppgitt*. Jeg skjønner at når man er full så mister man sunn fornuft, tro meg, jeg er ute på byen selv. Men det handler om å respektere andre mennesker og hvert fall i det minste tatt hensyn når jeg skal opp om 4 timer. Jeg hadde i hvert fall følt det slik med han. Nå er jeg kanskje dobbelmoralsk, fordi jeg oppfordret han til å dra ut på byen å bruke penger, men jeg ville hente han slik at han skulle slippe å bruke penger på taxi nå som han er arbeidsledig.Supermenneske er jeg absolutt ikke. Jeg har nylig sovet fra klokken 17 til 22. Men jeg har en dårlig vane med å dele opp søvnen min (4 timer om natten, 4 timer om dagen) og er klar over at det absoutt ikke er sunt. Men slik er det når man er fulltidsstudent og i tillegg jobber 100% utenom. Å melde meg syk hadde aldri vært et alternativ for meg, da jeg er skyld i dette selv om arbeidsgiveren skal ikke måtte påregne seg ekstra kostnader for meg med mindre jeg faktisk er syk. Anonymous poster hash: f1204...bae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #11 Skrevet 25. januar 2015 ...har ikke ord.. du gikk på jobb igjen morgenen etter du sluttet kl. tolv...altså hvis jeg skulle gått på jobb kl.08.00 måtte jeg lagt meg kl.10.00 for å klare å våkne dagen etter og du la deg kl.03-04??? Det går vel ikke an, du har jo ikke sovet noe da? Er du et sånn supermenneske? Jeg hadde ringt og sagt jeg var syk, for det hadde jeg vært om jeg hadde hatt så lite søvn. Mannen din tar lite hensyn..hadde blitt galsint på ham! Anonymous poster hash: 9b647...1df Du melder deg ikke syk fordi du ikke har sovet fordi du har hentet mannen på fest! Arbeidsmoral, hørt om det?? Anonymous poster hash: 257f3...db8 Jeg hadde aldri hentet ham, jeg hadde gått rett hjem i seng. Men jeg ville nok unngått å ha senvakter før en tidligvakt. Anonymous poster hash: 9b647...1df
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #12 Skrevet 25. januar 2015 Har dere barn, onm ikke burde du vurdere om det er slik du vil ha det, for det blir sjelden bedre etter barn. Stor klem til deg! Anonymous poster hash: d1937...cb1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #13 Skrevet 25. januar 2015 Du overreagerer, men overreagerer ikke. Middagen i seg selv, ja. Det hadde klikket for meg også etter et slikt døgn og med en så tafatt mann som ikke tar noe hensyn. Du reagerte ikke på middagen, men på helheten, og det hadde jeg også gjort. Anonymous poster hash: 98d4a...7b6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #14 Skrevet 25. januar 2015 HINei, "heldigvis" har vi ikke barn. Er helt paff, og litt lei meg. Etter at jeg stod opp, har han kun sittet i sofaen med headsett på og sett på klipp på youtube. Nå gikk han og la seg. Når det kommer til kommunikasjon, er jeg flink til å si ifra hva jeg finner meg i, og ikke. Alt går inn et øre og ut et annet. Huff, er så glad i han (ja, hvorfor er jeg egentlig det?), men jeg føler jeg er sammen med et barn.Dette ble et skikkelig syte/klageinnlegg, men av og til er det godt å få ut litt frustrasjon på en søndagskveld. Anonymous poster hash: f1204...bae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #15 Skrevet 25. januar 2015 Er det de 15 minuttene du tenker på, så JA, du overreagerer. På resten av situasjonen synes jeg du reagerer altfor lite. Jeg hadde satt mannen utafor døra med en sånn oppførsel, så skulle han fått sove ute resten av natta. Anonymous poster hash: 9549a...428
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #16 Skrevet 25. januar 2015 HIKlart jeg aldri hadde reagert hvis situasjonen kun dreide seg om middagen, men det var spikeren i veggen for hele situasjonen. Anonymous poster hash: f1204...bae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #17 Skrevet 25. januar 2015 Hohoho! Spiker'n i veggen faktisk😂😂😂😂 Anonymous poster hash: dcfda...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #18 Skrevet 25. januar 2015 Hohoho! Spikeren i veggen faktisk😂😂😂😂 Anonymous poster hash: dcfda...6a7
Roheryn Skrevet 25. januar 2015 #19 Skrevet 25. januar 2015 Du overreagerer på middagen, og underreagerer på resten. Han er forholdsvis kort som ikke skjønner at din reaksjon er på totalen og at han bør krype og logre fordi han har oppført seg som en idiot. Hvis han allerede nå er som et barn, ville jeg revurdert kraftig før dere får barn sammen. Umodne og uansvarlige menn blir sjelden bedre (eller mindre irriterende!) etter at man får barn.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #21 Skrevet 25. januar 2015 (Ps: det heter "spikeren i kista" ) Åja, haha :-D. Fikk ikke helt ordtaket til å stemme, men da lærte jeg noe nytt! *ler* Anonymous poster hash: f1204...bae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #22 Skrevet 25. januar 2015 Det siste døgnet har jeg jobbet 16 timer. Samboeren bestemte seg i siste liten for å dra ut på fest i går, og jeg kjørte han til en kompis før klokken 16.00, da jeg skulle begynne på jobb. Ble ferdig på jobb klokken 00.15 og sa at jeg kunne hente han, men jeg ville ikke hente han senere enn klokken 03.00 fordi jeg skulle på jobb igjen klokken 08.00. Jeg bruker hans bil i jobbforbindelse nå som han er arbeidsledig, derfor er jeg veldig behjelipelig med kjøringen. Da jeg skulle hente han kom han ikke før klokken 03.15, dinglende full og vi kjørte hjem. Da vi kom hjem skulle han bare tulle og mase om sex, og hadde null respekt for at jeg skulle opp klokken 07.00 neste morgen (synes jeg var utrolig snill som sa ja til å hente han så sent). Slapp ut hunden fra buret og det ble et sirkus på soverommet mens jeg skulle sove, med en hund og en full mann og en stk sinna meg på soverommet. Etter hvert gikk han opp og jeg sovnet. Stod opp klokken 07.00, trøtt som en makk og var på jobb klokken 08.00 til 16.00. Når jeg var på jobb fikk jeg melding av han om å kjøpe snus (jobber på en søndagsåpen butikk) noe jeg gjorde. Jeg spurte han også om han kunne ha middagen klar til jeg kom hjem, noe han skulle gjøre. Det var gryterett så den lager seg selv. Jeg bad spesifikt om at den skulle være ferdig til jeg kom hjem, og måtte forklare han at den skulle koke i 20 min slik at den skulle bli ferdig. "Jada, jada". Det er alltid meg som lager middag, hver dag. Derfor måtte jeg spørre han om å ha den klar. Å ha maten klar når samboeren kommer hjem fra jobb er tydeligvis ikke noen selvfølge når han er arbeidsledig. Jeg hadde alltid middagen klar til han når han kom hjem fra jobb. Da jeg kom hjem, var maten IKKE ferdig. Måtte vente 15 min. Da snappa det for meg. Han kunne ikke skjønne hvorfor, og da måtte jeg fortelle han alt jeg hadde gjort for han det siste døgnet. Spurte han hvorfor han ikke ble ferdig, nei han begynte sent med middagen fordi han var så dårlig etter i går!! Han forstår fortsatt ikke hvorfor jeg er gretten og surmuler. Overreagerer jeg, eller har jeg faktisk god grunn til det? Anonymous poster hash: f1204...bae Alle blir irritable av lite søvn slik som du fikk. Hvorfor tilbød du ham å hente ham? Det hadde jeg aldri gjort i din situasjon. Jeg hadde bedt ham om å ta taxi/nattbuss og streng beskjed om å ikke forstyrre meg når han kommer hjem fordi jeg skal tidlig på jobb. Det med forsinket middag var en bagatell, ikke verdt å hisse seg opp over...-Vær ærlig med degselv og ham og snakk om hvordan dere vil ha det slik at begge parter blir fornøyd. Anonymous poster hash: 08873...803
LittLykkelig Skrevet 26. januar 2015 #23 Skrevet 26. januar 2015 Enig med de andre her; du reagerer på helheten. Ikke få barn med han, det blir bare verre. Ville revurdert forholdet om jeg var deg.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. januar 2015 #24 Skrevet 26. januar 2015 Det siste døgnet har jeg jobbet 16 timer. Samboeren bestemte seg i siste liten for å dra ut på fest i går, og jeg kjørte han til en kompis før klokken 16.00, da jeg skulle begynne på jobb. Ble ferdig på jobb klokken 00.15 og sa at jeg kunne hente han, men jeg ville ikke hente han senere enn klokken 03.00 fordi jeg skulle på jobb igjen klokken 08.00. Jeg bruker hans bil i jobbforbindelse nå som han er arbeidsledig, derfor er jeg veldig behjelipelig med kjøringen. Da jeg skulle hente han kom han ikke før klokken 03.15, dinglende full og vi kjørte hjem. Da vi kom hjem skulle han bare tulle og mase om sex, og hadde null respekt for at jeg skulle opp klokken 07.00 neste morgen (synes jeg var utrolig snill som sa ja til å hente han så sent). Slapp ut hunden fra buret og det ble et sirkus på soverommet mens jeg skulle sove, med en hund og en full mann og en stk sinna meg på soverommet. Etter hvert gikk han opp og jeg sovnet. Stod opp klokken 07.00, trøtt som en makk og var på jobb klokken 08.00 til 16.00. Når jeg var på jobb fikk jeg melding av han om å kjøpe snus (jobber på en søndagsåpen butikk) noe jeg gjorde. Jeg spurte han også om han kunne ha middagen klar til jeg kom hjem, noe han skulle gjøre. Det var gryterett så den lager seg selv. Jeg bad spesifikt om at den skulle være ferdig til jeg kom hjem, og måtte forklare han at den skulle koke i 20 min slik at den skulle bli ferdig. "Jada, jada". Det er alltid meg som lager middag, hver dag. Derfor måtte jeg spørre han om å ha den klar. Å ha maten klar når samboeren kommer hjem fra jobb er tydeligvis ikke noen selvfølge når han er arbeidsledig. Jeg hadde alltid middagen klar til han når han kom hjem fra jobb. Da jeg kom hjem, var maten IKKE ferdig. Måtte vente 15 min. Da snappa det for meg. Han kunne ikke skjønne hvorfor, og da måtte jeg fortelle han alt jeg hadde gjort for han det siste døgnet. Spurte han hvorfor han ikke ble ferdig, nei han begynte sent med middagen fordi han var så dårlig etter i går!! Han forstår fortsatt ikke hvorfor jeg er gretten og surmuler. Overreagerer jeg, eller har jeg faktisk god grunn til det? Anonymous poster hash: f1204...bae Du overreagerer ikke. Jeg hadde aldri hentet mannen min på fest kl 03:00 når jeg skulle opp på jobb kl 08:00. Det er jo ris til egen bak! Han tar deg jo som en selvfølge, du er jo altfor "snill" HI!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #25 Skrevet 26. januar 2015 ...har ikke ord.. du gikk på jobb igjen morgenen etter du sluttet kl. tolv...altså hvis jeg skulle gått på jobb kl.08.00 måtte jeg lagt meg kl.10.00 for å klare å våkne dagen etter og du la deg kl.03-04??? Det går vel ikke an, du har jo ikke sovet noe da? Er du et sånn supermenneske? Jeg hadde ringt og sagt jeg var syk, for det hadde jeg vært om jeg hadde hatt så lite søvn. Mannen din tar lite hensyn..hadde blitt galsint på ham! Anonymous poster hash: 9b647...1df Du melder deg ikke syk fordi du ikke har sovet fordi du har hentet mannen på fest! Arbeidsmoral, hørt om det?? Anonymous poster hash: 257f3...db8 Jeg hadde aldri hentet ham, jeg hadde gått rett hjem i seng. Men jeg ville nok unngått å ha senvakter før en tidligvakt. Anonymous poster hash: 9b647...1df Ja tenk om arbeidslivet hadde vært så enkelt. Bare unngått å hatt tidligvakt etter senvakt fordi den er slitsomt. Det har jeg fast to ganger i uka. Slutter 22.30 og er hjemme rundt fra 23-24 (blir som regel overtid) og må opp kl 06 for å gå på tidligvakt som begynner kl 7.30. Til h.i : skjønner godt at du snappet. Vet selv hvordan det er å jobbe døgnet rundt uten nok søvn og komme hjem med en liten forventning som til og med en 6 åring hadde klart å innfri. Og jeg vet hvor sulten og sur man blir etter slike vakter. Jeg har full forståelse for at begeret ditt rant over. Anonymous poster hash: 4dbfc...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå