Gå til innhold

Tegn på rivotrilmisbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfører noen som misbruker rivotril seg, enten de er ruset eller har evt abstinensplager?

Jeg vet det fins en rekke linker med opplisting av symptomer, men jeg kunne tenke meg å høre selvopplevde erfaringer.

Jeg har sterke mistanker til at noen jeg kjenner har et massivt problem, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter.

Anonymous poster hash: bfe92...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks fikk utskrevet rivotril av sykehuset/legen i et års tid fordi han hadde epilepsilignende anfall om natten og dermed søvnforstyrrelser.

Jeg er usikker på om han misbrukte dem. Jeg hadde i hvert fall ingen mistanker om det siden han aldri gikk tom før ny resept.

Men han skiftet helt personlighet. Han ble frekk og aggressiv. Mistet all sympati/empati - ble helt følelseskald.  Han som aldri var i konflikt med noen, kom plutselig opp i konflikter med både jobb, familie og venner. Han som var så høflig og grei til vanlig... Han tålte plutselig ingen ting, hisset seg opp over bagateller. Han sluttet å engasjere seg i alt. Til og med ungene. Han gikk rundt som en zombie. Ingen ansiktsmimikk eller noe. Helt avflatet i følelseslivet. Men han så det ikke selv, og gikk til angrep (verbalt) når jeg og andre prøvde å fortelle han om forandringene (bivirkningene). Han nektet å slutte med dem. Han ble også en smule paranoid. "alle var ute etter han". Altså ikke at han ble overvåket av staten, usa og romvesen paranoid, men at alle hakket på han og prøvde å ødelegge for han.

Medisinen hjalp på anfallene om natten, men til hvilken pris....

Tør ikke tenke på hvordan han hadde vært hvis han hadde misbrukt rivotril...!

Han skjønte selv at noe var hakkende galt da han fysisk gikk til angrep på meg uten at han selv husket noen ting etterpå. Han "våknet" idet han slengte meg i sofaen/gulvet for noe bagatellmessig. Stanset opp helt forvirret og sa "hva er det jeg gjør". Etter den episoden nedtrappet han i samråd med lege og sluttet helt.

Han ble seg selv igjen da han sluttet på de, men anfallene på natten og søvngjengeriet kom tilbake.

Rivotril er ikke noe å tulle med...

Anonymous poster hash: 5e096...0be
Skrevet

Det der hørtes skremmende kjent ut. Dessverre så "våknet" han aldri. Jeg frykter det er mye verre enn hva jeg har trodd.

Anonymous poster hash: bfe92...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...