Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Flere som opplever at bhg ringer fordi ungen virker slapp etc, så kommer ungen hjem og er i toppform? Løper rundt og leker, er sprek, spiser godt etc... Kn det være tilfelle av "jeg savner mamma"? Er der noe bhgansatte vet å ta hensyn til? Anonymous poster hash: 4db8c...f9a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Jeg for min del kvikner alltid til litt når jeg må f.eks.dra fra jobb pga. sykdom, jeg blir ikke frisk, men jeg slapper naturlig nok mer av i eget hjem enn på jobb når jeg er syk. Jeg tenker at det kan være det også.Jeg tenker at ungene synes da sikkert det er jævlig stress å være i bhg. om de ikke føler seg helt hundre. Anonymous poster hash: 185e2...2f2
Gjest Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Tja, ligger kanskje noe i det. Har dessverre blitt oppringt opptil flere ganger hvor de påstår at hn er SÅ syk, men spoler rundt som en turbomaskin hjemme. Kan ikke huske jeg blei ringt etter så ofte med de andre barna. Kun når de hadde fått spysyken eller hatt skade i barnehgen. Virker som terskelen er lavere for ringing nå i 2014/15 enn for 15 år siden.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Har det akkurat likt med toåringen vår for tida. Jeg er i permisjon så nå er løsningen å prøve ut kortere dager. Han holder på med jeksler da, kan nok ligge noe der også. Anonymous poster hash: ed410...977
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Jeg for min del kvikner alltid til litt når jeg må f.eks.dra fra jobb pga. sykdom, jeg blir ikke frisk, men jeg slapper naturlig nok mer av i eget hjem enn på jobb når jeg er syk. Jeg tenker at det kan være det også.Jeg tenker at ungene synes da sikkert det er jævlig stress å være i bhg. om de ikke føler seg helt hundre. Anonymous poster hash: 185e2...2f2 Sikkert, men jeg er redd for at ungen mistrives. Vanskelig å vite hva det er... Anonymous poster hash: c0afc...f4f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Tja, ligger kanskje noe i det. Har dessverre blitt oppringt opptil flere ganger hvor de påstår at hn er SÅ syk, men spoler rundt som en turbomaskin hjemme. Kan ikke huske jeg blei ringt etter så ofte med de andre barna. Kun når de hadde fått spysyken eller hatt skade i barnehgen. Virker som terskelen er lavere for ringing nå i 2014/15 enn for 15 år siden. Tok det opp med mine foreldre som fortalte at slik var det for 25 år siden og, da jeg gikk i bhg. Mange ganger opplevde de at barnehagen var litt "hysteriske", men sikkert ikke lett for dem å vite heller. De tenker vel på ungenes ve og vel. Anonymous poster hash: c0afc...f4f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Har det akkurat likt med toåringen vår for tida. Jeg er i permisjon så nå er løsningen å prøve ut kortere dager. Han holder på med jeksler da, kan nok ligge noe der også. Anonymous poster hash: ed410...977 Min har vært mye hjemme, juleferie og så sykdom, blitt veldig kosete og klengete og vant til å få mye oppmerksomhet og kos. Vanskelig å vite om det er mamma som savnes, eller om det faktisk er sykdom når ungen er veldig aktiv og fornøyd hjemme når jeg henter. Sender jo ungen avgårde uten feber og med god matlyst. Anonymous poster hash: c0afc...f4f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Har det akkurat likt med toåringen vår for tida. Jeg er i permisjon så nå er løsningen å prøve ut kortere dager. Han holder på med jeksler da, kan nok ligge noe der også. Anonymous poster hash: ed410...977 Min har vært mye hjemme, juleferie og så sykdom, blitt veldig kosete og klengete og vant til å få mye oppmerksomhet og kos. Vanskelig å vite om det er mamma som savnes, eller om det faktisk er sykdom når ungen er veldig aktiv og fornøyd hjemme når jeg henter. Sender jo ungen avgårde uten feber og med god matlyst. Anonymous poster hash: c0afc...f4f (Gikk litt fort i sted). Han av vår har vært syk av og på siden desember. Hjemme er alt bra, spiser godt, leker og herjer. I bhg snur det altså. Han later til å trives frem til han har sovet. Da blir det visst bare gråt og spm om mamma. Henter ham og alt er i skjønneste orden. Han har nok også blitt "godt vant", holder som nevnt også på med jeksler, og har nok også begynt å forstå at mamma er hjemme med lille. Fordi jeg har mulighet, henter jeg ham rett etter andre måltid. Han spiser ikke det måltidet i bhg lengre, og da blir lenge å gå uten mat, noe som kan gjøre savnet ennå større. Det virker som om savnet er stort her i alle fall. Ikke noe morsomt når jeg vet han likte seg der før jul.. :/ Anonymous poster hash: ed410...977
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Det har vel litt med omstendighetene å gjøre også. Er jo et annet aktivitetsnivå i barnehagen enn hjemme. Har selv hentet barn som har lagt å sovet på sofaen i barnehagen, men så snart de kommer hjem får de styre tempo og aktivitetsnivå selv. Mine barn blir fort sliten av mye som skjer. Støy, andre barn osv. Anonymous poster hash: e04a8...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå