Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Stod plutselig uten varmtvann. Ca 3 år gammel bereder som vi aldri har hatt problemer med. Eneste feil vi har funnet er at sikringene til denne kursen var varme. I følge skapet er det kun berederen som står på denne kursen. Nytt : vi har nettopp kjøpt tørketrommel og jeg lagde smoothies med en kraftig maskin (holdt på lenge) hva kan være galt ? Vi skiftet forøvrig den ene sikringen og varmtvannet er kommet tilbake. Har vi overbelastet og på hvilken måte da det kun er berederen som bruker kursen ? Noen som har peiling ? Anonymous poster hash: e1b81...637
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har ikke så god peiling, men bor selv i et eldre hus med gamle sikringer. Jeg antar det er gamle sikringer du mener, da den ble varm...nye er jo bare sånne knapper som man klikker på. Hvis jeg har forstått riktig, så har de fleste med gamle sikringer en hovedsikring som ofte er plassert et annet sted enn i sikringsskapet, og den er oftest delt i 2 eller 3 "faser" eller linjer. Alle sikringene i huset vil så være koblet inn under denne, og det vil si at selv om berederen kun står på en sikring, deler den fase med andre ting som for eksempel kjøkkenet eller lignende. Men logisk sett burde da hovedsikringen gå ut og ikke berederen om den fasen blir overbelastet, men jeg vet ikke om det kan ha sammenheng likevel? Anonymous poster hash: 0db3f...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå