Gå til innhold

Dra på tur med bare ene barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en på 5 som går siste året i barnehagen, og en på 7 som går i andre klasse.

Vurderer å ta med 7-åringen til London i vinterferien. Mannen min har ikke fri og jeg kan ikke reise alene til London med to barn.

Er redd for at 5-åringen vil bli veldig skuffet. Det vil jo bli hans tur neste gang, men vet ikke om det er et salgbart argument.

Ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: e217a...fb3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke reise med 2 barn? Jeg hadde tatt med begge barn faktisk, hvor skal 5-åringen være hvis pappa ikke har fri?

Anonymous poster hash: bc810...077
Skrevet

hadde ikke gjort forskjell på dem, så lenge de er 7 og 5, hadde de vert 7 og 1 eller 7 og 2 hadde jeg gjort det,men ikke når de er så store, hvis du ikke klarer og reise med 2 barn til london,bør du dra et annet sted :)

Skrevet

Ikke noe problem å reise med to når de er så store!

Anonymous poster hash: a5425...d3e

Skrevet

Jeg hadde ikke reist og latt det ene barna være igjen hjemme. Det er kanskje fordi jeg ofte var det barnet som måtte bli igjen hjemme da jeg var liten. Pappa tok broren min med på tur og jeg ble igjen hjemme. "Du har ikke sånne interesser", sa pappa og så var det bestemt. Skikkelig kjipt!

Anonymous poster hash: 79fbc...169
Skrevet

Jeg ville tatt med begge barna eller latt være å dra. Hvis ikke mannen er hjemme, så kan jo ingen av barna bli igjen hjemme når du reiser uansett.

Anonymous poster hash: 169d3...36f
Skrevet

Det gjorde vi når eldste gjekk i første klasse. Null problem. Meg og mellomste koste oss åleine (altså før minsta vart fødd). Mellomste veit at ho får reise åleine neste år, og gler seg til det.

Eg syns det er viktig med litt åleine-tid også

Skrevet

Vi har flere ganger reist på tur med 1 barn. Har et av hvert kjønn og det hender de har litt ulik interesser. Mannen tok med 9 åringen på fotballtur, jeg og 7 åringen reiste på Tivoli og juleshopping i København. Har tatt med hver av de på en tur for å besøke et familiemedlem sommeren de var 6 år.

Ferier reiser vi alltid på sammen, med noen helgturer tenker jeg det er helt greit og dele seg hvis det andre barnet får en tilsvarende tur senere

Anonymous poster hash: 30b2d...092

Skrevet

Jeg ville heller tatt med begge barna til et mer barnevennlig sted, feks Danmark.

Anonymous poster hash: 0d7d5...929

Skrevet

Jeg ville tatt med begge barna eller latt være å dra. Hvis ikke mannen er hjemme, så kan jo ingen av barna bli igjen hjemme når du reiser uansett.

Minste skal vel sikkert være i barnehage..

Anonymous poster hash: bf3ed...1fb

Skrevet

Minste skal vel sikkert være i barnehage..

Anonymous poster hash: bf3ed...1fb

er jo ikke noe problem å ta barnet ut av barnehagen da!!

Anonymous poster hash: a1efc...008

Skrevet

Jeg ville heller tatt med begge barna til et mer barnevennlig sted, feks Danmark.

Anonymous poster hash: 0d7d5...929

I vinterferien tviler jeg på at det er mer barnevennlig å reise til Danmark enn London.

Det kan være mye spennende i London for både 5 og 7 åringer.

Jeg ville dratt et sted med begge, men hvis du allikevel bare reiser med 7 åringen ville jeg lovet 5 åringen en tilsvarende tur når han er like gammel.

Anonymous poster hash: d9239...e7a

Skrevet

Svaret er nei!For ei kjip mor, ene barnet får dra til London mens det andre barnet må være i barnehagen. Hvis du ikke klarer å dra med to barn så må du være hjemme, du kan ikke la det ene barnet ha fri og det andre må opp tidlig om morgenen og i barnehagen. Forstår ikke at du vurderer det engang.

Anonymous poster hash: a6bb2...3b5

Skrevet

Jeg dro alene med eldste da han var 5 år. En moden femåring vil jeg si. Tror barna har godt av å være litt i fokus, og så lenge minste får en tur alene neste gang, mener jeg det er greit :)

Anonymous poster hash: 1c554...065

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. Klarer du virkelig ikke å ha med to barn?

Skrevet

Jeg vurderer faktisk det samme, men da bare for en helg. Kun av den grunn av at eldste trenger litt ekstra mammatid. Han føler at lillebror på 5får leke mer og være med mamma da han selv er på skolen (selv om 5åringen går i barnehagen)

Anonymous poster hash: 16cc4...85a

Skrevet

Far er hjemme, men på jobb, så da må yngstemann i bhg ja. Ville da tatt med yngste neste gang.

Yngste klarer ikke å være oppe lenger enn til åtte. Eldste holder lett til elleve. Gir flere muligheter å reise bare med eldste.

Er snakk om tre dager.

Hi

Anonymous poster hash: e217a...fb3

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde greid det eller gjort det. Har selv barn på 7 og 5 år.

Har tenkt tanken på å ta med eldste på en liten tur bare vi to, men vet at minstemann hadde motsatt seg dette kraftig ;)

Og hadde vel også selv følt på samvittigheten.

Men dette er jo noe du må tenke på og se an.. hvordan vil 5 åringen reagere på å ikke få være med og heller ikke få fri i vinterferien osv?

Anonymous poster hash: d868d...90b
Skrevet

Vi har en på 5 som går siste året i barnehagen, og en på 7 som går i andre klasse. Vurderer å ta med 7-åringen til London i vinterferien. Mannen min har ikke fri og jeg kan ikke reise alene til London med to barn. Er redd for at 5-åringen vil bli veldig skuffet. Det vil jo bli hans tur neste gang, men vet ikke om det er et salgbart argument. Ville dere gjort det? Anonymous poster hash: e217a...fb3

Hvorfor kan du ikke reise til London alene med to barn? Gikk fint for oss, men vi var i fire dager, ikke en uke. Hadde aldri gjort forskjell på dem på det viset. Femåring blir nok skuffet, og det med rette.

Anonymous poster hash: fd492...f4f

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med å gjøre det.

Deilig med litt alene tid med barna, tror det kan være viktig også!

Minste får jo pappa helt for seg selv hjemme på ettermiddagen ;)

Og som du selv sier, neste gang bytter dere slik at minste får tur

Ingen problem. Reis og KOS dere :)

Anonymous poster hash: d2f93...ceb

Skrevet

Jeg synes du kan gjøre det. Men da må du og femåringen sette av en helg eller en dato dere to skal dra på tur alene, slik at det ikke føles urettferdig. Viktig at begge får likt med alenetid med mamma :) Jeg har lovd mine to eldste en dag alene med mamma i vinter/vår også :)

Skrevet (endret)

Jeg synes godt du kan gjøre det, forutsatt at barnet som blir hjemme får en tilsvarende tur ved en senere anledning.

Tenker faktisk å gjøre det samme her, men har ikke så jevngamle barn jeg da.

Er litt forbauset over hvor mange som lar seg provosere av dette, det handler jo også om at du skal få en ok tur og det er faktisk forskjell på å være alene med ett ellker to barn. og på en sjuåring og en på fem.

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...