Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Men moren til barnet som et tantebarnet mitt har spurt om vi tåler ditt og datt og laget diverse som datteren min kan spise til tross for allergi. Hun har ikke sagt at det er selskap idag og heller ikke sagt noe klokkeslett. Hvert år er det sånn, for de har dårlig plass håper hun kanskje ikke alle kommer på en gang? Men må jo ha en viss anelse om når det er. Jeg har jobbet 3 netter også og skal på en 4. Natt. Føler meg frekk om jeg spør om vi i det hele tatt er invitert idag eller om vi skal komme en annen dag. Det er sånn som jeg må spør om hvert år. Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 JEg ville ikke spurt, men det er meg. Anonymous poster hash: c0fb2...269
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Jeg hadde spurt. Anonymous poster hash: 2b768...a4d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Jeg ville tenkt at det var en forglemmelse at hun ikke "formelt" har bedt dere, men tror hun har gjort det fordi hun har snakket med dere om hva datteren din tåler osv. Det vil jo være nesten frekt å ikke spørre med tanke på at hun har tatt hensyn til din datters allergier. Spør henne så kan dere heller le av det en gang i fremtiden over hvor distre hun var den gangen hun planla alt, men glemte å be dere Men virker jo som om grunnen til at du ikke vil spørre er fordi du egentlig ikke ønsker å dra i selskap i dag...? Anonymous poster hash: 9eafd...642
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Hvis du har måttet spurt om dette flere ganger, så vet du nok også hva svaret hennes er. Du sier selv at du regner med at hun ønsker folk skal komme jevnt over dagen, istedet for alle på en gang pga. dårlig plass. Slik har vi det i vår familie også, og folk kommer når de har tid og lyst. Huset er åpent hele dagen. Jeg hadde bare gått når det passet oss. Anonymous poster hash: 3cd86...7eb
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Føler ikke vi kan komme uten invitasjon hele 5 stk liksom. Kanskje de har tenkt å dele det opp. Er ikke noe å le av i fremtiden, for det er slikt nesten hvert år. Så jeg gidder ikke å spør dette året. Hun gratulerte ikke sin egen bror med dagen engang. HI Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2
soleia Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Om ho har informert om kva mat ho har laga, og avtalt at det passar for jenta di å ete, så reknar vel ho det som ein invitasjon. Nokon er meir uformelle enn andre, og om det er vanleg at dei har ope hus ved bursdagar, så vil ho vel ikkje seie noko fast klokkeslett til dykk heller, men reknar med de kjenner til den vanlege familietradisjonen og tek det for gitt at de er velkomne. De har nok ulike familiekulturar og vanar for korleis de arrangerar familieselskap. Eg hadde nok berre sendt ei melding og spurt om det passa at vi kom kl slik og slik, evt når det passa at vi kom, og ikkje brukt energi på å irritere meg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Jeg vet om flere som har åpent hus på bursdager og ønsker at gjestene skal spre seg litt utover dagen. Da inviterer de ikke til noe spesielt tidspunkt men oppgir bare dagen og satser på at folk kommer når de ønsker. Om hun har vært i kontakt med dere for å snakke om menyen synes jeg det er veldig rart at du ikke samtidig spurte når de ønsket at dere skulle komme om du er slik at du vil ha et klokkeslett å forholde deg til. Dere er tydeligvis forskjellige, og da tar man bare konsekvensen av det ved å spørre. Synes du høres veldig sær ut som bare vurderer å droppe bursdagen når du helt klart vet at de forventer at dere kommer i løpet av dagen. Anonymous poster hash: 56d88...340
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #10 Skrevet 25. januar 2015 Nei vi er ikke bedt idag. Fikk akkurat vite det fra et annet familiemedlem. HI Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #11 Skrevet 25. januar 2015 Føler ikke vi kan komme uten invitasjon hele 5 stk liksom. Kanskje de har tenkt å dele det opp. Er ikke noe å le av i fremtiden, for det er slikt nesten hvert år. Så jeg gidder ikke å spør dette året. Hun gratulerte ikke sin egen bror med dagen engang. HI Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2 Dere har tydeligvis et problem - begge veier. Snakk med hverandre! Fortell at du ikke vet om dere er invitert eller ikke, og at du lurer på om dere inkluderer hverandre i bursdager lenger, siden hun ikke en gang gratulerte sin egen bror med dagen. Du gidder ikke spørre i år. Og det passer deg jo bra med tanke på dine nattevakter.... Anonymous poster hash: 9eafd...642
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #12 Skrevet 25. januar 2015 Snakker ikke mannen din med søsteren/broren sin? Anonymous poster hash: a1602...c22
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #13 Skrevet 25. januar 2015 Nei de snakker veldig lite. Så det er jeg som havner mellom og det er jeg så lei av nå. HI Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #14 Skrevet 25. januar 2015 Da drar du på jobb, og slipper påtvunget selskap. Problem løst. Jeg drar aldri i selskap når jeg jobber netter. Orker knapt annet enn å sitte i sofaen, og ta meg av barna. Anonymous poster hash: efcd7...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #15 Skrevet 25. januar 2015 Nei de snakker veldig lite. Så det er jeg som havner mellom og det er jeg så lei av nå. HI Anonymous poster hash: 6cb9f...9a2 Det forstår jeg godt. Jeg hadde bare overlatt det til mannen og latt det bli med det. Jeg har faktisk gjort det. Ble så lei av hele greia med mannens familie. Han får orden opp med de. Anonymous poster hash: a1602...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå