Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Har en gutt som er til utredning for cøliaki. Vi venter på gastroskopi undersøkelsen. Men, jeg las at med denne diagnosen så kan man få grunnstønaden fra NAV. Lurer derfor på om noen vet om den er behovsprøvd. Anonymous poster hash: bf6a8...5b1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Den er behovsprøvd. Du kan lese om det på nav.no Anonymous poster hash: 087a5...96b
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Den er ikke behovsprøvd ut i fra familiens/søkers økonomi! Grunnstønad gis hvis søkeren oppfylles visse kriterier. Får man diagnosen cøliaki får man automatisk en bestemt sats på grunnstønaden, uavhengig av familiens økonomi! Forutsatt at man søker om grunnstønad da.. Anonymous poster hash: c16ff...132
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Den er behovsprøvd. Du kan lese om det på nav.no Anonymous poster hash: 087a5...96b Prøvde å lese på NAV sine sider. Men, fant bare at med denne diagnosen trengte man ikke dokumentere aktuelle utgifter og at det var et fast beløp over og under en gitt alder. Kanskje du kan hjelpe meg å finne siden det står på? Anonymous poster hash: bf6a8...5b1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Har man fått påvist cøliaki har man krav på grunnstønad uansett hva man tjener. Det er altså ikke behovsprøvd. Det å ha cøliaki fordyrer kostholdet en del og det får man dekket uavhengig av lønn. http://www.ncf.no/Praktiske-raad/Rettigheter/Grunnstonad-fra-NAV/default.aspx Anonymous poster hash: b40f6...ab8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Tusen takk til dere to siste 😊 Jeg ble bare så usikker da jeg ikke fant noen plass hvorvidt det var eller ikke behovsprøvd. Anonymous poster hash: bf6a8...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå