Gå til innhold

Noen som selger håndarbeid her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heklet et hentesett (kjole, lue, tøfler og jakke) for ei venninne. Hun ble meget fornøyd og har lagt mange bilder av baby i settet ut på facebook. Jeg har fått melding fra ikke mindre enn 4 stk med forespørsel om lignende sett og om hva jeg tar for å lage dem.

 

Hva kan man ta for slikt? Jeg har heklet siden jeg var liten og hekler pent og jevnt. Bruker 3-4 uker på et sett (jobber fullt)

 

Hva ville dere tatt for arbeidet (utenom garn)?

 

Anonymous poster hash: 00140...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en side på facebook (om du er der da) som heter pris/diskusjon av håndarbeid. Den er veldig fin å bruke for å få tips om pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller siden som heter kjøp/salg strikkaklær (gjelder hekling og).

For et slikt sett i ull kan du lett ta 1000 kr. Men da inkl garn. 

På den kjøp salg siden er det mennesker som faktisk vet hva arbeidet er verdt, så du slipper skambud osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du tenke litt hvorfor du evt vil selge. Er det for å tjene penger? Eller for å ha noe å hekle, samt gjøre andre glad.

 

Hvis det bare er for pengene, så tar du jo mete enn hvis du bare syns det er arti å hekle.

 

En tar jo ikke for timene en arbeider.

Siden jeg ikke er sååå glad i hekling, så ville jeg tatt mye for å hekle på bestilling, men jeg liker veldig godt å hekle og gi bort i gaver.

 

Ta det du føler for.

Ikke så mange som vil betale 1500kr for et sett som bare passer i 1 mnd, men noen gjør det nok.

 

Anonymous poster hash: 7e5fb...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal sjekke de sidene 😁

 

Jeg liker å hekle, og vil gjerne gjøre noe fint for andre, men når fremmede tar kontakt kjenner jeg at jeg vil ha noe betalt. For venner og familie gjør jeg det gjerne gratis, for da får jeg jo gleden av å se tingene i bruk...

 

Synes det med priser er utrolig vanskelig for jeg ser jo den at man ikke kan få den virkelige verdien i alt arbeidet...

 

Anonymous poster hash: 00140...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma gjør det, hun sier man ikke kan tenkdm timelønn, men at hun får drevet med hobbyen sin uten å ha utgifter på det. Hun lar bestilleren betale garnet også tar hun mellom 200 og 500 for jobben.

 

Anonymous poster hash: 71fe2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun betalt for det garnet koster. :) Jeg gjør det ikke for å tjene penger, da. :)



Anonymous poster hash: b3938...c4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Gjest Einar vindenes
Anonym bruker skrev (På 25.1.2015 den 18.50):

Da må du tenke litt hvorfor du evt vil selge. Er det for å tjene penger? Eller for å ha noe å hekle, samt gjøre andre glad.

 

Hvis det bare er for pengene, så tar du jo mete enn hvis du bare syns det er arti å hekle.

 

En tar jo ikke for timene en arbeider.

Siden jeg ikke er sååå glad i hekling, så ville jeg tatt mye for å hekle på bestilling, men jeg liker veldig godt å hekle og gi bort i gaver.

 

Ta det du føler for.

Ikke så mange som vil betale 1500kr for et sett som bare passer i 1 mnd, men noen gjør det nok.

 

Anonymous poster hash: 7e5fb...1db

Ingen problem å tjene penger på hekling.hvis du er viderekomne så kan man sågar ta høyere pris så lenge det er ting som er etterspurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...