Gå til innhold

Når er man rik?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vil dere betrakte en person som rik, i økonomisk forstand? Må man ha et beløp på kontoen, eiendeler til en viss verdi, eller holder det å leve godt og uten bekymring i forhold til lønn og regninger? Kom med innspill :-)

 

Anonymous poster hash: 75446...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å leve godt uten å bekymre seg. Å kunne dra på kino når man vil, gå ut å spise når man har lyst. Kan gå til frisør, tannlege, kjøpe nye klær, uten at man er blakk resten av måneden.

 

Anonymous poster hash: a0204...1c9

Skrevet

Når man har mer penger enn man trenger å bruke.

Skrevet

Å leve godt uten å bekymre seg. Å kunne dra på kino når man vil, gå ut å spise når man har lyst. Kan gå til frisør, tannlege, kjøpe nye klær, uten at man er blakk resten av måneden.

 

Anonymous poster hash: a0204...1c9

Det har jeg men er langt ifra hva jeg vil kalle rik. Har netto inn 110-120.000,- hver mnd ( mer i desember og ved feriepenger). Er du rik har du f eks nedbetalt hus og bil samt muligheten til å velge om du vil jobbe resten av livet eller ikke.

 

Anonymous poster hash: fa3f5...2e8

Skrevet

 

Å leve godt uten å bekymre seg. Å kunne dra på kino når man vil, gå ut å spise når man har lyst. Kan gå til frisør, tannlege, kjøpe nye klær, uten at man er blakk resten av måneden.

 

Anonymous poster hash: a0204...1c9

Det har jeg men er langt ifra hva jeg vil kalle rik. Har netto inn 110-120.000,- hver mnd ( mer i desember og ved feriepenger). Er du rik har du f eks nedbetalt hus og bil samt muligheten til å velge om du vil jobbe resten av livet eller ikke.

 

Anonymous poster hash: fa3f5...2e8

 

Er vel ikkje mange rikingar utan lån?  Eg vi kalle dykk rike med den inntekta. 

Eg synes sjølv vi er ganske rike, sjølv om me berre har halvparten så mykje i månadleg inntekt.  Vi har hus, to gode bilar, og råd til å reise på feriar.  - Og ikkje minst to gode barn, om me skal snakke rik i ikkjematreiell forstand.  Men vi kjem jo ikkje akkurat på framsida i avisa når skattelistene vert lagt ut.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

 

 

Å leve godt uten å bekymre seg. Å kunne dra på kino når man vil, gå ut å spise når man har lyst. Kan gå til frisør, tannlege, kjøpe nye klær, uten at man er blakk resten av måneden.

 

Anonymous poster hash: a0204...1c9

Det har jeg men er langt ifra hva jeg vil kalle rik. Har netto inn 110-120.000,- hver mnd ( mer i desember og ved feriepenger). Er du rik har du f eks nedbetalt hus og bil samt muligheten til å velge om du vil jobbe resten av livet eller ikke.

 

Anonymous poster hash: fa3f5...2e8

 

Er vel ikkje mange rikingar utan lån?  Eg vi kalle dykk rike med den inntekta. 

Eg synes sjølv vi er ganske rike, sjølv om me berre har halvparten så mykje i månadleg inntekt.  Vi har hus, to gode bilar, og råd til å reise på feriar.  - Og ikkje minst to gode barn, om me skal snakke rik i ikkjematreiell forstand.  Men vi kjem jo ikkje akkurat på framsida i avisa når skattelistene vert lagt ut.

 

Helt enig med deg, Soleia, og vil si at omtrent som du skisserer, sånn har vi det også. Vi er det jeg vil kalle rike nok, og vi er heldigvis langt fra å komme på forsida av avisa når skattelista blir lagt ut. 

 

Å være rik - finnes det noe fasitsvar på hva det er, egentlig? Jeg mener nei. For meg er å ha mer penger, flere materialistiske goder enn man trenger, når man kan kjøpe det man vil, omtrent, når man vil. Men det er mange måter å være rik på, synes jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...