Gå til innhold

Barnevogn med forlengbart håndtak som passer høy mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke barnevogner med forlengbart håndtak som finnes på markedet og som vil passe å trille for en mann på nesten to meter? (Skal også passe ei betydelig mindre dame, så må være gode justeringsmuligheter.) Lang liggelengde ville også være bra, siden barnet sikkert også kan bli langt...

Noen gode tips?

Anonymous poster hash: 4e2fc...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga Edge duo?

Skrevet

Er fornøyd med tfk joggster twist

Anonymous poster hash: 7a80d...142

Skrevet

Tfk har vi og min kjære er 1.90 og jeg er betydelig kortere. Men, prøv i butikken det er forskjell på bein lengden også

Skrevet

Takk for tips, tar gjerne imot flere! :-)

Skrevet

Vogn med teleskop håndtak fungerer best for han

Skrevet

Min samboer er nesten 190 og vi har Emmaljunga Mondial Duo. Når håndtaket på den stilles "rett opp" passer det ganske bra.

Skrevet

Vi hadde brio happy. Høyeste triller 193 cm. Laveste triller 160 cm. Alle fornøyd!

Anonymous poster hash: 36506...af6
Skrevet

Jeg er 167 cm og min mann er 196 cm høy. Vi har en Bugaboo Buffalo, og den fungerer helt utmerket for oss begge. Enkelt å justere håndtaket til å passe oss begge. 

Skrevet

Vi hadde emmaljunga med slik bøye håndtak. Passet ypperlig for korte meg og min lange mann. Veldig enkelt å justere på. Vi så på en annen som hele håndtaket kunne taes opp og ned, denne var mer komplisert å stille inn. Så glad for at vi valgte den vi valgte.

Anonymous poster hash: 22690...e34

Skrevet

VI har bugaboo cameleon og den passer veldig godt til oss begge. Enkelt å stille håndtaket (teleskophåndtak).

Men tipset er å høre i butikken, forklare behovet deres og få de til å vise dere forskjellige modeller til dere finner en dere føler passer til dere begge. 

Anonymous poster hash: 9a3dd...1c4
Skrevet

Mannen min er 2 m (jeg er 165), og vi har ikke hatt problemer med å bruke de samme vognene, så lenge de har kneleddshåndtak. Mannen har bare det rett opp når han kjører, jeg en god del lengre ned. Tror neppe dere trenger mer forlengelse. Vogner med forholdsvis lang leggedel er TFK, Baby Jogger City Elite, Mountain Buggy. Vogner som er høye i seg selv; Stokke Trailz. Men her er ikke liggedelen i sportsdelen spesielt lang, men er det i bagen. Anbefalr ikke Bugaboo, det er vogn som er veldig lav, og vil ikke være ideelt for mannen din å bøye seg så langt ned til barnet. Teleskophåndtak har vi ikke brukt.

Hvorfor ikke gå til forhandler å teste litt ulike vogner?

Anonymous poster hash: d8b8c...a4e
Skrevet

Mannen min er 2 m (jeg er 165), og vi har ikke hatt problemer med å bruke de samme vognene, så lenge de har kneleddshåndtak. Mannen har bare det rett opp når han kjører, jeg en god del lengre ned. Tror neppe dere trenger mer forlengelse. Vogner med forholdsvis lang leggedel er TFK, Baby Jogger City Elite, Mountain Buggy. Vogner som er høye i seg selv; Stokke Trailz. Men her er ikke liggedelen i sportsdelen spesielt lang, men er det i bagen. Anbefalr ikke Bugaboo, det er vogn som er veldig lav, og vil ikke være ideelt for mannen din å bøye seg så langt ned til barnet. Teleskophåndtak har vi ikke brukt.

Min mann på 196 cm har ingen problemer med at Bugaboo Buffaloen vår er for lav for ham... Bare sånn til info, siden du nevner Bugaboo spesielt. 

Skrevet

Min mann på 196 cm har ingen problemer med at Bugaboo Buffaloen vår er for lav for ham... Bare sånn til info, siden du nevner Bugaboo spesielt. 

Så bra :) Skrev de utfra at selve vognene er lav (må bøye seg lenger ned til barnet sammenlignet med mange andre vogner). Har ellers inntrykk av at de fleste som bruker buffalo er veldig fornøyd, men mange som er høye velger ikke vognen pga den er lav, selv om håndtaket er høyt nok (selger vogner selv og har kontakt med mange kunder). God vogn, men ikke vogn nr en høye velger.

Skrevet

Så bra :) Skrev de utfra at selve vognene er lav (må bøye seg lenger ned til barnet sammenlignet med mange andre vogner). Har ellers inntrykk av at de fleste som bruker buffalo er veldig fornøyd, men mange som er høye velger ikke vognen pga den er lav, selv om håndtaket er høyt nok (selger vogner selv og har kontakt med mange kunder). God vogn, men ikke vogn nr en høye velger.

Og lengden på bag eller sportsdel kan ikke kalles spesiell lang :)

Skrevet

De fleste barnevogner har da justerbart håndtak?

Emmaljunga sine vogner passer hvertfall fint for oss. Høyde fra 164 cm til 197 cm.

Anonymous poster hash: 50d64...c0e

Skrevet

Takk for mange svar! :) Skal selvsagt i butikk, men butikken her fører ikke alle vogntyper, så greit å vite litt på forhånd.

Noen som vet liggelengde på disse vognene? Tenker at det bør være plass til et langt barn. :)

Skrevet

Vi har brio duovogn og min på 194 syns den er helt grei å bruke.

Anonymous poster hash: b520d...17a

Skrevet

Og om barn arver fars høyde er det noen år til du merker det;) Du får ikke en lang baby fordet:p

Skrevet

Og om barn arver fars høyde er det noen år til du merker det;) Du får ikke en lang baby fordet:p

Neida, skjønner at det ikke blir en lang nyfødt.  :) Men det kan bli en lang toåring eller toogethalvtåring, de sover jo gjerne lenge i vogna. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...