Gå til innhold

Konstant tett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i endel dager vært potte tett i nesa, hoven osv. Var dritt lei av det og fikk ikke sove om natten etc, så i går for første gang i mitt liv som jeg kan huske fant jeg frem en otrivin nesespray mot forkjølelse og brukte den. Har hatt den liggende en stund, men ikke turt å bruke den pga jeg husker allerginesesprayer fra jeg var liten smakte helt grusomt. Men brukte den altså, og jeg ble forundret over hvor godt jeg pustet og hvor godt det åpnet nesa ganske umiddelbart! For et fantastisk produkt, tenkte jeg. Men så slo det meg at jeg ikke kan huske sist jeg pustet så godt gjennom nesa... Er det normalt å puste så godt, eller gjør nesesprayen noe ekstra?

Anonymous poster hash: e0f89...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesesprayen gjør at slimhinnene trekker seg sammen. Det er kjempelett å bli avhengig av den, og derfor bør man ikke bruke den i mer enn 10 dager i strekk. Det er helt normalt at det ene neseboret er litt tettere enn det andre, det er slimhinnenes måte å avlaste hverandre på. (Sa legen min.)

Mitt råd er derfor, kutt ut otrivinen, bruk heller saltvann, og vær heller tett en dag eller to. Slitsomt, men det blir som oftest bedre.

Skrevet

Nesesprayen gjør at slimhinnene trekker seg sammen. Det er kjempelett å bli avhengig av den, og derfor bør man ikke bruke den i mer enn 10 dager i strekk. Det er helt normalt at det ene neseboret er litt tettere enn det andre, det er slimhinnenes måte å avlaste hverandre på. (Sa legen min.)

Mitt råd er derfor, kutt ut otrivinen, bruk heller saltvann, og vær heller tett en dag eller to. Slitsomt, men det blir som oftest bedre.

Det vet jeg, det står utenpå nesesprayen at man ikke skal bruke den mer enn 10 dager i strekk. Hvorfor skal jeg bruke saltvann når otrivinen fungerer, og saltvann ikke fungerer like godt? Jeg har vært tett i fem dager allerede, så unner meg å kunne puste og sove om natta.

Det jeg lurte på var var om måten nesen er på etter otrivin er slik den er når man er frisk i nesen? Eller hvis du ikke er syk og ikke er tett i nesen, og tar otrivin, så puster du enda bedre enn før? Normaliserer den pustingen, eller gir den deg "superpust"?

For jeg fikk bedre pust i nesen enn jeg har når jeg er "frisk", så mistenker at jeg alltid er syk og burde utredes.

Anonymous poster hash: e0f89...315

Skrevet

Nesesprayen får jo slimhinnene til å trekke seg sammen mer enn de ville vært hvis du var frisk. Så nei, så åpent skal det ikke være :)

Derfor nesespray er et sånt herlig dop :D

Anonymous poster hash: e22bf...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...