Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Kort fortalt: Jeg har fullt foreldreansvar for barnet da BF og jeg ikke er sammen lengre. Nå har jeg fått vite at han har blitt tatt med narko. Eller, broren hans har blitt tatt for narko og BF er på en måte "medskyldig". Vil politiet eller barnevernet kontakte meg når de ser at han har barn med meg? Er ikke redd for barnevernet på noen måte- de har ingenting på meg. Men bor fortsatt hos foreldrene mine, og har veldig lite lyst til å fortelle dem om denne saken. Noen som vet? Anonymous poster hash: 4b099...7c6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Det vil de antakelig gjøre ja. Men har du ingenting å skjule blir saken henlagt (så sant du ikke sender barnet på samvær til far da?)Og hvorfor skal du fortelle foreldrene dine? Det trenger du da ikke.. Barnevernet sladrer ikke til foreldre Anonymous poster hash: 6060b...a4a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Far til mitt barn ble arrestert for bruk av narkotika i fjor. Han har ikke samvær, og jeg har 100% foreldreansvar. Fikk brev fra barnevernet om at de hadde henlagt saken pga at far ikke har samvær Anonymous poster hash: b970e...21f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Barnevernet pleier å undersøke om far har samvær med barnet. Hvis ikke, henlegges saken. Anonymous poster hash: cea55...054
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Barnefar her har blitt tatt 3 ganger for narkotika på ett år. Jeg fikk bare vite om ett av tilfellene via politiet.Nå må han ta rustester to ganger i måneden for å se barnet sitt, som han bare får ha 1 helg i måneden. Jeg har ikke mottatt en eneste rustest enda...Når det skal være sagt, så er loven helt latterlig forferdelig. Mor sitter i de fleste tilfeller igjen med "skylda.Det er mor (hvis det er hun som har hovedomsorgen) som plikter å beskytte barnet sitt i tilfeller hvor det er mistanke om at bf ruser seg. Samtidig har også far rett på å se barnet sitt..Så, hvis mor ikke gjør noe, gjør hun galt. Hvis mor gjør noe, gjør hun også galt. Med en gang det kommer rus i bildet, så har mor et ekstra stort ansvar så klart, så pass på hvordan du tråkker fremover... Anonymous poster hash: 481fc...03a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå