Gå til innhold

Noen som har fått barn mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har skrevet på bachelor oppgave? Vurderer å begynne å prøve på neste mann snart. kan da hende at det havner midt i bacheloroppg min. Noen som har tanker og erfaringer med spedbarn i slutten av studiet?

Anonymous poster hash: 36f1c...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk barn i begynnelsen av tredje året på bachelor. Men det var første mann. Angrer! Det ble ikke det samme å starte opp igjen (tok permisjon) og jeg brukte to år på siste året isteden for ett. Bachelor oppgaven var et slit, mye pga et barn som sov ekstremt dårlig. Hadde helt klart utsatt prøvingen ett halvt års tid om jeg hadde visst. Det var IKKE verdt det.

Anonymous poster hash: 7a4ef...500

Skrevet

Noen andre?

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Fikk ikke barn mens jeg holdt på med bacheloroppgaven, men hadde to små. Mye sykdom og lite søvn. Fint med tre uker med vannkopper, de avløste hverandre rett før innlevering. Pluss litt småtterier ellers. Var våken i over ett døgn for å bli ferdig dagen før innlevering. Satt 15 min før innlevering og skrev avslutningen.

Anonymous poster hash: a2498...b8c

Skrevet

Men hvor er mennene deres?

Jeg studerer medisin med to små, masse obligatorisk + prosjektoppgave som skal skrives og CV som skal bygges mtp turnussøknad, det går likevel bra, mye takket være min supermann.

Mulig det er annerledes med bacheloroppgave, hva vet jeg.

Anonymous poster hash: 2d66b...fcc

Skrevet

en kom rett før vi startet på bacheloroppg, nr 2 kom rett før masteroppg.

Siden det var førstemann var det tungt å skrive bachelor.. Masteren går  veldig bra!

Anonymous poster hash: 16a5e...aff
Skrevet

Ja fikk baby i bacheloroppgaven, hadde kun en ukes pause etter barsel 😊 jeg hadde min samboer hjemme som fjernstudent, så det gjorde nok oppgaven noe lettere. Vi visste jo at hun kom midt i oppgaven, så fikk gjort unna alt det praktiske først og satt og skrev sammen med en venninne etterpå. Det gikk så fint så 😊 hadde verdens skjønneste baby som aldri gråt og sov flere timer da! Flaks! Men hadde tøff fødsel med store blødninger.. Du skal ikke satse på toppkarakter dog 😜

Anonymous poster hash: fd6c3...a55

Skrevet

Ja fikk baby i bacheloroppgaven, hadde kun en ukes pause etter barsel 😊 jeg hadde min samboer hjemme som fjernstudent, så det gjorde nok oppgaven noe lettere. Vi visste jo at hun kom midt i oppgaven, så fikk gjort unna alt det praktiske først og satt og skrev sammen med en venninne etterpå. Det gikk så fint så 😊 hadde verdens skjønneste baby som aldri gråt og sov flere timer da! Flaks! Men hadde tøff fødsel med store blødninger.. Du skal ikke satse på toppkarakter dog 😜

Vil bare legge til at dette var min første så hadde ingen fler å ta hensyn til, og at det mest utfordrende egentlig var økonomien. Man står jo uten noen form for rettigheter.

Skrevet

Jeg fikk barn på slutten av jusstudiet, det gikk helt fint. Var ferdig med avdelingseksamenene, hadde masteroppgaven igjen. Var hjemme med barnet i 10 mnd, og tok så det siste semesteret med masteroppgaven, mens mannen hadde pappaperm. Det gikk helt fint, og var mye lettere å kombinere med småbarnslivet enn den nokså krevende fulltidsjobben jeg har nå. Men, som andre sier, du bør helst ha en mann som drar sin del av lasset.

Anonymous poster hash: 9fb64...03e
Skrevet

Begynte på masterstudiet da jeg var høygravid og fullførte oppgaven med en ettåring i hus.

Anonymous poster hash: 78e4b...0c7
Skrevet

Var alene med mitt barn, fullførte med gode karakterer og nå savner jeg studenttilværelsen. Så her skulle jeg helst vært student enda og ikke i jobb. Bare økonomien som stopper det.

Anonymous poster hash: 0493e...0b7

Skrevet

Tolker det som at det har gått greit for de fleste? Tenker at om vi begynner å prøve slik at neste muligens kommer i løpet av bacheloren, så er det jo en sannsynlighet for at vi bruker lenger tid på at spiren sitter.. Bare greit med andres erfaringer om vi er så heldig med at det skal klaffe raskere enn antatt.. Rotete innlegg av meg her gitt.. Hi

Skrevet

Jeg skreiv bachelor med leveringsfrist da jenta mi var fire mnd. Gikk kjempebra. Mannen hadde permisjon, så jeg kunne amme og kose mellom skrivinga :) Lykke til :)

Anonymous poster hash: f8d90...870

Skrevet

Vi skriver bachelor på slutten av studiet, så er jo ikke snakk om så veldig lang stund på skole evnt. Vil ikke ta pause i studiet et helt år når det er så lite igjen...

• 1 måned senere...
Skrevet

Røsker opp i denne tråden jeg, trenger litt innspill på noe alla dt samme

Skrevet

Personlig ville jeg ikke anbefalt det. Spørs veldig på hvordan termin samsvarer med innleveringsfrist, men jeg fikk kolikkbaby så var ikke mye tid/overskudd til skole etter hun var kommet. Rakk heldigvis å gjøre mye på forhånd, så det gikk jo, men skulle gjerne hatt en bedre karakter. Samtidig synes jeg det er supert å være student med barn, men først når de er store nok til å sove til faste tider og ikke må bæres hele tiden. Student + barnehagebarn er superfleksibelt!

Anonymous poster hash: 6b145...fd5
Skrevet

Men hvor er mennene deres?

Jeg studerer medisin med to små, masse obligatorisk + prosjektoppgave som skal skrives og CV som skal bygges mtp turnussøknad, det går likevel bra, mye takket være min supermann.

Mulig det er annerledes med bacheloroppgave, hva vet jeg.

Anonymous poster hash: 2d66b...fcc

Signerer denne. :) 

Jeg studerer riktignok kun sykepleien, har mange innleveringer ila praksis periodene nå dette året og hadde 5 eksamener før jul.

Joda, barna har vært syke (har 3 i bhg alder), men jeg står på , jobber mot målet, gjør det over gjennomsnittlig bra på studiet, får veldig gode tilbake-meldinger i praksis og føler at barna er min største motivasjon. 

Mannen jobber offshore, så det blir litt som et puslespill å få til innimellom, men jeg tenker at det er en del av noe større og at det kun er for en periode. Det innebærer mye hard jobbing, litt frustrasjon til tider og travle dager, men alt går. :) 

Jeg satser på viderutdanning etterhvert. Stå på og gå for det du selv mener at du har energi til! Lykke til :) 

Anonymous poster hash: 76d7c...62f

Skrevet

Jeg begynte på master gravid. Mannen tok mesteparten av permisjonen, men jeg jobba mye hjemme og fikk fullamma selv om jeg studerte 100%. Leverte på normert tid med et veldig godt resultat. Selvfølgelig var jeg sliten innimellom, det er nok alle småbarnsforeldre, men jeg synes mest av alt at det fungerte veldig godt å studere med spebarn.

Anonymous poster hash: 72c0b...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...