Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har bestemt meg for å begynne å studere. Men jeg er så i tvil om jeg skal ta det på heltid eller samlingsbasert. Om jeg tar det på heltid er jeg ferdig om 4 år. Deltid tar 5-6 år. Jeg jobber i dag ingen samme yrket og har god mulighet for å få jobb innen det jeg vil utdanne med til i samme bedrift. Tror derfor jeg vil få permisjon for å studere om jeg tar det på heltid. Om jeg tar det samlingsbasert får jeg sikkert permisjon på deler av stillingen, slik at jeg får tid til å studere også. Har også mulighet til å jobbe som vikar om studiene tillater det. Jeg har mann og tre barn. Vi har huslån og billån og et barn i barnehage. Mannen jobber skift så annenhver uke har jeg alt ansvar for barna. Mannen min har en lønn på ca 400 000 i året. Håper på å få avdragsfritt på huslånet og så må jeg nok ta opp litt studielån. Har mest lyst til å ta det på heltid da det er mange år siden sist jeg satt på skolebenken. Er redd det blir for mye med 3 barn, mann som jobber skift, jobb og studier. Men ser jo at økonomisk lønner det seg å ta det samlingsbasert. Hva ville dere gjort? Noen som har studert når de var godt etablert som vil komme med litt erfaring til meg? Anonymous poster hash: dfbde...14c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 deltid uten tvil. Anonymous poster hash: 5490a...49e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Deltid tenker jeg også.. Lettest å kombinere med familieliv/ økonomi.. Anonymous poster hash: 0262c...3c2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Tusen takk for svar😃. Det jeg er redd for er at det skal bli for mye med både jobb og studie. Blir 3 ukesamlinger i semesteret, nettundervisning 2 ganger i uken og 3 uker praksis om jeg tar det samlingsbasert. Tror dere det går greit å kombinere med 100 % jobb og mye eneansvar for barn? Tenkte at det kanskje var enklere å konsentrere seg bare om studier, men som sagt så har jeg aldri studert før så vet ikke hva jeg går til. Hi Anonymous poster hash: dfbde...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå