Gå til innhold

Hva gjør dere med barn som spiser saaaaakte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som spiser utrolig sakte. Jeg prøver og ikke si noe, men det hender jeg blir utålmodig. Bare en halv skive tar evigheter. Hun er tynn som en flis, så hun trenger mat, derfor har jeg problemer med å ta bort maten etter en viss tid. Men, det er jo ikke alltid vi har tid til å sitte en time med en brødskive heller.

Hva løsere dere dette?

Anonymous poster hash: 8d48c...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går maten mye fortere ned om han får se film samtidig.

Jada det er en dårlig vane,men jeg også blir utolmodig når småen bruker så ekstremt lang tid på å spise en skive.

Anonymous poster hash: b03c5...313

Skrevet

Kommer an på hvilke situasjoner man ikke har tid...

Blir han ikke ferdig med frokosten til han skal i barnehagen, så får han med seg resten i en matboks i tilfelle han er mer sulten, men som regel er han ikke det, han bare bruker det til å dra ut tiden. Ikke fordi han ikke vil i bhg, men han er ikke så begeistret for overganger... Skal vi på noe annet så er det som regel et stykke å kjøre (bor i ingenmannsland), så da får han spise i bilen.

Kveldsmaten starter vi bare med i god tid, men som regel så vil han ikke ha noe, eller bare frukt eller yoghurt, og det er han ikke så treig på. Men det har hendt at leggetiden har blitt litt i seneste laget pga spising likevel... kan jo ikke nekte han mat heller.

Anonymous poster hash: ad5e9...ff9
Skrevet

Jeg satte en sånn kjøkkentimer på 20 minutter å sa han måtte være ferdig når den ringte! Da begynte han å bruke 15-20 min på brødskiva fordi han ville klare å spise opp maten før klokka ringe. Det kunne gå 1-1,5 time på en brødskive å det er ikke noe jeg syns vi har tid til bestandig!

Anonymous poster hash: 1302d...b55

Skrevet

Har vi det travelt rekker hun ikke spise opp. Har vi god tid får hun sitte.

Hun bruker gjerne 1 time på middag. Vi andre går fra når vi er ferdige.

Jeg spiste selv veldig sakte som liten. Husker det beste var minst mulig fokus på det.

Min jente er også ganske tynn, men det bekymrer meg ikke.

Anonymous poster hash: 14f02...a0a

Skrevet

Takk for svar. Jeg ønsker å motivere henne til å spise litt fortere, samtidig som at jeg ikke vil at måltidene skal føles som et press og stress. Det er jo for eks. håpløst å ha henne med ut å spise.

Anonymous poster hash: 8d48c...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...