Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Vi må reise bort tre dager for å gå i begravelse og 2-åringen skal være igjen hjemme med bestemor, som han er med flere ganger i uken og er veldig fortrolig med. Så det er ikke noe problem. Men hva sier vi om hvorfor mamma og pappa skal vekk/hvorfor han skal være hos bestemor? Hvis vi sier hvor vi skal kommer han til å ville være med (han forguder de vi skal reise til), og han vet jo ikke enda noe om død og begravelse. Holder det å si at vi skal reise og kommer tilbake da og da? Spør ikke om jeg skal lyve elene noe sånt, bare om noen har erfaringer med så små. Anonymous poster hash: 2dae6...2c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Med min 2åring hadde jeg ikke gått inn på årsaken og begynt å forklare om døden. Hun har ikke nok ord eller begrep til å forstå det. Hadde bare sagt at vi skulle reise bort og heller holdt fokus på at barnet skal være hos bestemor. Anonymous poster hash: f63ed...d46
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Vi sier at vi skal reise bort med jobben begge to på hver vår kant til treåringen. Det er hun strålende fornøyd med. Ingen grunn til å fortelle henne sannheten så hun har det fælt når vi er borte. Anonymous poster hash: b4e71...a00
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Er avdøde en hun har hatt et forhold til? Hvorfor ikke ta henne med? Anonymous poster hash: f3d11...de5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 trenger jo ikke si noe ang det, si bare at du skal kose deg hos bestemor noen dager,så kommer vi snart tilbake Anonymous poster hash: 8fc22...8ee
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 Med min 2åring hadde jeg ikke gått inn på årsaken og begynt å forklare om døden. Hun har ikke nok ord eller begrep til å forstå det. Hadde bare sagt at vi skulle reise bort og heller holdt fokus på at barnet skal være hos bestemor. Anonymous poster hash: f63ed...d46 Støtter denne- Ingen grunn til å lyve om dette, men en 2 åring vil ikke kreve en forklaring heller. Anonymous poster hash: d9ae2...b3d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 Vår toåring er fornøyd med å få beskjed om at vi er på jobb når vi reiser bort. Hun vet at det betyr at vi kommer tilbake og slår seg til ro hos besteforeldrene. Forklarer på forhånd om hun skal sove der eller om vi kommer tilbake samme dag, eller om hun skal sove to netter. Om jeg hadde begynt å forklare noe om begravelse og død tror jeg ikke hun hadde fattet det, men mulig det er forskjell på toåringer det. Min er 2,5. Anonymous poster hash: 67358...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå