Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Jeg fikk påvist litt forhøyet leververdier i høst og legen s at jeg måtte ta kontakt om jeg fikk vondt øverst i magen fordi da kan jeg ha gallesteinsanfall. Vet man kan ha gallestein uten smerter. I hele går og natt til i går hadde jeg til og fra med smerter øverst i magen, rett under ribbeina. Leste nettopp at det skal være på høyre side om det er gallesteinsanfall, men tror det var midt på jeg hadde vondt, tenkte ikke over det. Det var ikke grusomt vondt, jeg holdt ut på jobb, og hvert smerteanfall varte i maks et par min. Har ikke hatt et eneste slikt anfall i dag. Da er det neppe gallesteinsanfall? Kan man ha andre symptomer enn smerter når man har gallestein? Anonymous poster hash: 1a4d6...9a5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Det kan ha vært gallestein, du kan ha oppkast og føle deg "urolig". Du kan be om ultralyd av gallen da vil legen kunne se om du har steiner. Jeg har hatt anfall 3 ganger, den første gangen hadde jeg så vondt i flere dager at jeg nesten ikke fikk sove, vondt å legge seg ned etc. Den andre gangen, hadde jeg akutte smerter under ribbeinet og kastet opp, varte bare 20 min eller noe. Tredje gangen følte jeg leg urolig, gikk rundt, klarte ikke sitte stille, hadde vonde smerter under ribbeinet og opp mot skulderen, gråt etc. Har fått påvist steiner i gallen. Anonymous poster hash: 81734...034
Guttaboys Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har hatt mange anfall. Hos meg begynte det på høyresiden, men det spredde seg rundt til ryggen. Grusomme smerter, som varte ca en time på meg. Har operert bort deler av galleblæra, etter det ble jeg bra. Jeg ville bedt om ultralyd, som hun over skriver.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Takk for svar! Om smertene kommer tilbake så drar jeg til legen, hvis ikke så kan det ha vært noe annet. Anonymous poster hash: 1a4d6...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå