Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Pleier de å ha liggebesøk eller være på hos venninner/venner? Datteren min skal ha i dag for første gang. Anonymous poster hash: 4a222...66b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Gutten min har hatt en overnatting og vært på en overnatting. De har ikke startet med dette for fullt, iallfall ikke guttene i klassen. Jeg husker jeg hadde mye overnatting/var på overnatting Anonymous poster hash: 9d78c...613
skinnfilla Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Ja, det er og har vært overnattinger siden de var 5 år. Omtrent hver helg. Nå skal hun snart på sin første leir, alene uten meg , men har med ei venninne. De gleder seg veldig til en helg borte , med aking, diskotek, band, kiosk og nye venner.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Min 8 åring har vært på flere overnattinger og hatt venner på overnatting siden hun var 6. Hennes første overnatting var når skolestarterne hadde overnatting i barnehagen. Anonymous poster hash: 4862f...8df
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 Flere ganger i måneden siden de var fem. De er med hverandre på hytta i helgene ofte også. Anonymous poster hash: 2a13f...fa1
Gemini77 Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 Ja masse siden de begynte på skolen. Har overnattingsbesøk as we speak.. :-) Datteren min har hatt to ganger og ene gangen var siste året i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #9 Skrevet 24. januar 2015 Min datter på 8 år har ikkr begynt med det ennå, verken ha overnattingsbesøk, eller overnatte hos andre. Men det er nok ikke lenge til. Anonymous poster hash: df53f...ad1
Honningmelon Skrevet 24. januar 2015 #10 Skrevet 24. januar 2015 Ja, både 8-åringen og 11-åringen er på overnatting og har overnattingsbesøk. Men, ikke hver helg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #11 Skrevet 24. januar 2015 Min 7.5 åring tør ikke. Ene alene for at han er sengevæter og er avhengig av bleie på natten. Skal utredes nå... Anonymous poster hash: d8b97...742
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #12 Skrevet 24. januar 2015 Fatter ikke dere gidder hver helg. Syns det er greit å ha familietid da. Helt greit innimellom men å holde på hver helg når ungene er så små er bare idioti. Anonymous poster hash: fdaae...036
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #13 Skrevet 24. januar 2015 Jenta mi på 8 år har ligget 3 ganger hos ei vennine. Vennina har ligget 2 ganger hos oss + hun hadde ei venninne i 1 klasse som lå hos oss Anonymous poster hash: dc678...5bf
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #14 Skrevet 24. januar 2015 Fatter ikke dere gidder hver helg. Syns det er greit å ha familietid da. Helt greit innimellom men å holde på hver helg når ungene er så små er bare idioti. Anonymous poster hash: fdaae...036 Du høres jo ut som et sjarmtroll😥 Anonymous poster hash: d8b97...742
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. januar 2015 #15 Skrevet 24. januar 2015 Har gjort det i flere år, 8 åringene her. De er tre kompiser spesielt som bytter på
Gemini77 Skrevet 24. januar 2015 #16 Skrevet 24. januar 2015 Fatter ikke dere gidder hver helg. Syns det er greit å ha familietid da. Helt greit innimellom men å holde på hver helg når ungene er så små er bare idioti. Anonymous poster hash: fdaae...036 Har vi nevnt at det er hver helg? Og man kan fint ha familietid selv med overnattingsbesøk. Koselig film og godis sammen alle sammen. Merker barna blir så glad og stolt over å ha overnattingsbesøk og vært borte og jeg ønsker ikke å ta det bort fra de pga mine egne ønsker om ren familietid. Uansett så gjelder det en natt i løpet av helgen. Helgen er lenger enn det..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #17 Skrevet 24. januar 2015 Ja, hver helg. Enkelte helger ser vi han ikke. Har holdt på slik det siste året. I kveld er det kompis som ligger over her. Her begynte de å overnatte hos hverandre da de var 6. Anonymous poster hash: 2a7b8...e9d
lover Skrevet 24. januar 2015 #18 Skrevet 24. januar 2015 De holder litt på med dette, vi bremser det litt. Vi voksne synest det er litt slitsomt. Altid styr med unger som ikke sover, og alltid er det noen som våkner veldog tidlig. Vi er heldigvis velsignet med barn som sover lenger enn oss. Vi er våken relativt todlig, men sover gjerbe til 8 o helga. Liker ikke å bli vekket klokka 6.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #19 Skrevet 24. januar 2015 Hun minste har hatt mye overnatting etter hun begynte på skolen. En veninne som overnatter her endel og hun litt der. Jenta mi er litt vel hjemmekjær, så hun vil helst ha besøk. Jenta er nesten fast innventar her, kommer nesten hver dag etter skolen og blir her gjerne til foreldrene skal kjøre henne på trening eller hente søstra på trening. For oss er det bare koselig, for de to tilsammen gjør at vår ungene dempr seg litt og slipper søskenkranglingen med de andre. Lekserr gjør de uten noen protester og alt er bare supert. Foreldrene syns hun er her litt mye, men det gjør ikke oss noe. Og om hun er hjemme alene der når foreldrene er på jobb, kjører og bringer til trening med søsken så må det jo være kosligere her kanskje. Og vi bor på veien hjem for de, de bor langt på landet så ikke så enkelt å dra dit for de etter skolen. De andre ungene har ikke hatt så mye overnatting. Når det er helg så har de nytt tiden med ro, de er litt anderledes enn minsta som ikke har ro i rompa til å late seg i sofaen forran en film. 17åringen har nå masse overnatting. Det kan være ganske så slitsomt, men vi får overleve det siden det er alle fantestrekene hun gjør. Hun bor hos oss 50/50 så de helgene hun er her er det som regel minst fem venner som over over fra fredag til søndag. Moren vil ikke ha overnattingsbesøk, så de tar det igjen når hun er her. Flere ganger i uka kommer hun hit med en drøss venner når hun egentlig er hos moren,for besøk er vist heller ikke så ok hos moren. Men vi serr på det som positivt at ungen føler hun kan være seg selv hos oss og at vi har et thjem hun ønsker å invitere venner til. Og de har flere lørdager sitter og sett på tegnefilmer med småungene i stua. De kunne gått i kjellerstua og gjort noe annet, men velger å være med de små. Så tar det som ett positivt tegn, for de fleste andre på den alderen er vel på fester, drikker og gjør annet tullball. Anonymous poster hash: e95f1...06a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #20 Skrevet 24. januar 2015 Mi har hatt ei venninne på overnattinger noen ganger da jeg vet at foreldrene der trenger avlastning. Mi har også sovet over der en gang. Det er egentlig litt tidlig og de har stort sett ikke behov for dette, så sant ikke foreldrene trenger hjelp med barnepass. Hos oss blir det ofte litt vanskelig i forhold til at barnet mitt trenger mye søvn og er vant til å legge seg en del tidligere en venner, og selv om hun fint kan være oppe et par timer lengre noen dager så takler hun det ikke når besøket ligger å skravler i timesvis når hun er sliten og vil sove. Hun blir så sliten at hun begynner å gråte eller blir sint. Her jeg bor er overnattingsgjester ikke så veldig vanlig i den alderen heller, barna vil gjerne men vi foreldre holder litt igjen og er enige om at det godt kan vente et par år til. Anonymous poster hash: 5abdb...044
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #21 Skrevet 24. januar 2015 Ja, nesten hver eneste helg er det overnatting her eller hos andre. Synes egentlig det er helt greit, ikke noe styr for min del. Barna er såpass store at de klarer å ordne seg selv Har skjedd at det har vært noen med hjemlengsel eller at vi selv har måttet hente, men det har ikke vært noe problem for vår del. Er bare en vanesak for barna som går seg til etterhvert. Anonymous poster hash: 281e0...e3f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #22 Skrevet 25. januar 2015 Ja det har hun hatt i mange år ☺ i perioder er det hver helg. Noen perioder mindre. Anonymous poster hash: 02273...bf3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #23 Skrevet 25. januar 2015 Fatter ikke dere gidder hver helg. Syns det er greit å ha familietid da. Helt greit innimellom men å holde på hver helg når ungene er så små er bare idioti. Anonymous poster hash: fdaae...036 For oss er barnas venner som familie. De er her mye og en del av familien. Anonymous poster hash: 02273...bf3
Mandala Skrevet 25. januar 2015 #24 Skrevet 25. januar 2015 Jeg synes det er veldig koselig med overnattingsbesøk. Man blir mer kjent med barnas venner, også er det hyggelig med barn i hus. Men likevel har vi det vel maks en gang i mnd. Hadde det en hel helg en tid tilbake da.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #25 Skrevet 25. januar 2015 Har bestevenninna på overnatting en gang i blant, men ikke ofte. Anonymous poster hash: 3454a...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå