Gå til innhold

syk og tilkallingsvikar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilkallingsvikar og har vært det siden september på den arbeidsplassen, har vanligvis lite sykefravær. Har jobbet nesten 100% bortsett fra at at sønnen min har vært mye syk i høst og igjen denne uken. Jeg vet at leder ikke er så veldig glad for mitt fravær (joda barnefar har også vært hjemme med sykt barn og det er hans tur neste gang) fordi da må de lønne den som er syk (om de ikke får sykepenger fra nav) og som jeg er vikar for, meg med sykt barn og en vikar for meg. Jeg skjønner den. Men nå har jeg blitt syk selv. Diare og problemer med nakken. Det med nakken er en lang historie men noe som slår meg ut i ca en uke 1-2 ganger i året. Er ca ett år siden sist. Det med nakken begynte onsdag (siste dagen jeg var hjemme med sykt barn) men jeg tvang meg selv på jobb torsdag og fredag, noe som var ganske fælt. Og jeg vet at kun hvile og mine øvelser fra fysioen gjør meg bra, men jeg hadde ikke samvittighet til å holde meg hjemme. Så jeg bør absolutt ikke dra på jobb mandag om jeg ikke er bra i morgen. I dag har jeg bare ligget. Er jeg ennå plaget med nakken mandag og drar på jobb så risikerer jeg å bli så dårlig at jeg må sykemeldes og må dra til fyisoteraputen. Diaren kom i dag og kan jo være smittsom. Har avtalt å jobbe hele neste uke. Så nå gruer jeg meg noe veldig til å ringe sjefen om jeg ikke kan jobbe mandag. Frykter at jeg ikke får vakter der videre. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gikk det?

Vil ha fast jobb!!!! Søkte på 5 stillinger forrige helg så kryss alt dere har!

Anonymous poster hash: 04725...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et høyt fravær er ikke positivt for en jobbsøknad. Regner med det er dette stedet du har søkt?

Man kan selvsagt ikke noe for at ungene blir syke, men med alle innleggene jeg har lest her så er det mange som er hjemme med barn som er helt friske.

Det gir jo ledere mistanke om det er en regelmessighet i fraværet.

Når det gjelder deg... diareen går jo sikkert over før mandag, så det er jo ingen grunn for å være borte. Hva med å ta det rolig i helgen slik at nakken blir bedre?

Om du har bestemt deg for å være hjemme, bør du jo si fra så fort som mulig slik at det er mulig å skaffe vikar for deg.

Anonymous poster hash: 307fe...ac6

Skrevet

Et høyt fravær er ikke positivt for en jobbsøknad. Regner med det er dette stedet du har søkt?

Man kan selvsagt ikke noe for at ungene blir syke, men med alle innleggene jeg har lest her så er det mange som er hjemme med barn som er helt friske.

Det gir jo ledere mistanke om det er en regelmessighet i fraværet.

Når det gjelder deg... diareen går jo sikkert over før mandag, så det er jo ingen grunn for å være borte. Hva med å ta det rolig i helgen slik at nakken blir bedre?

Om du har bestemt deg for å være hjemme, bør du jo si fra så fort som mulig slik at det er mulig å skaffe vikar for deg.

Nei jeg er overkvalifisert der jeg jobber så vil ikke ha fast jobb der. Og ang barnet så er vi ikke hjemme med et friskt barn, vi er hjemme med han når han spyr, har diare, feber, vannkopper osv. Når han er SYK. Og det er egentlig ikke mange dagene i høst jeg var borte pga sykt barn, 5 dager kanskje, men litt sprett siden faren og var hjemme, så kan ha virket mer. Om leder mistenker at jeg lyver så kan jeg godt skaffe legeerklæring hver gang, vet at arbeidsgiver kan kreve det om de mistenker misbruk av sykedager.

Magen blir kanskje bra ja men kjenner jeg nakken rett så er den neppe det. Ligger og ligger, gjør øvelser og ligger..

Skrevet (endret)

Får du betalt sykt barn/ sykepenger fra arbeid. Plassen når du er tilkallingsvikar?

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Får du betalt sykt barn/ sykepenger fra arbeid. Plassen når du er tilkallingsvikar?

Om du har en rammeavtale og har jobbet jevnlig i 2 mnd...

Skrevet

Ja jeg får betalt men tror det er bare en mnd jeg må ha jobbet og uten et avbrekk på 14 dager sammenhengende, så må ikke ha jobbet 100%. Men kan hende at det er to mnd.

Hi

Skrevet

Egenmelding for meg selv er 2 mnd. Er sykt barn jeg er usikker på. Sykemelding er en mnd.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...