Gå til innhold

Blir jeg garantert smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 1 og et halvt år som går i barnehagen og har omgangssyken. Han kastet opp på meg, mens jeg holdt han i natt. Fikk mye oppkast på meg og var naturlig mye med han etter det. Er det sånn at jeg garantert har blitt smittet, eller kan det hende at jeg slipper unna?

Anonymous poster hash: ec1b4...b57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert, mine har gjort det flere ganger. Aldri blitt smittet. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg trodde jeg aldri blir smittet av ungene mine, men denne gangen ble jeg det. Noe så innmari og...

Skrevet

Jeg blir alltid smittet (med unntak av en gang), mens samboeren min aldri blir smittet.

Jeg blir i tillegg liggende en uke å kaste opp, mens barna slipper unna med en dag eller to. Neste gang kommer jeg til å rømme huset ;)

Anonymous poster hash: c0f15...457
Skrevet

50/50... Lykke til ;)

Anonymous poster hash: 49e02...56c

Skrevet

Umulig å si! Jobber i bhg og blir aldri smittet selv jeg har blitt kast opp på flere ganger. Jobber med små barn!

Anonymous poster hash: 4ce63...dc4

Skrevet

Umulig å si! Jobber i bhg og blir aldri smittet selv jeg har blitt kast opp på flere ganger. Jobber med små barn!

Anonymous poster hash: 4ce63...dc4

Skrevet

Jeg er overbevist om at noen lettere får omgangssyken enn andre. Jeg blir veldig ofte smittet av barna, gjerne to ganger i sesongen, mens mannen bare blir kvalm (muligens hypokonder- kvalm...). Barna er også forskjellige. Noen barn er mer spybarn enn andre! Eldste gutten min tror jeg bare har kastet opp en gang da han var bitteliten. Senere har han heller hatt diare- tendenser, mens eldste jenta kaster opp mye lettere, både av omgangssyke og bilsyke. 

Når det er sagt, er det sikkert en medisinsk forklaring med om kroppen din har vært utsatt for smitte og dermed er "vaksinert" for en periode. Man behøver ikke utvikle sykdommen selv om man er utsatt for smitte! 

Kryss fingrene du! ;-)

Skrevet

Vask ALT av overflater og hender med klorin, sprit tar ikke slike omg.syke virus. Jeg har hansker liggende på lur og har lært meg å bli ganske nazi på hygienen rundt dette!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 04d1a...268

Skrevet

Jeg har fire barn og har blitt spydd på utallige ganger. Vasket sengetøy, vegger, gulv og sofaputer med spy på. 

Eldste er 14 år og det har igrunn blitt noen runder med omgangssyke, men jeg har bare blitt smittet to ganger. Jeg får veldig sjelden omgangssyke. Mannen min derimot blir smittet nesten hver gang, han får det mye lettere. Selv om det som regel er jeg som tar den vaskejobben siden jeg sjelden blir syk klarer mannen å bli smittet likevel. Rare greier det der.

Men jeg blir alltid smittet av forkjølelser, er en av ungene forkjølet blir jeg også forkjølet. Mens mannen sjelden blir forkjølet, det kan gå år mellom hver gang han er tett i nesen og sår i halsen.

Vi har tydeligvis veldig forskjellig immunforsvar siden vi blir smittet av hver våre ting. 

Du har jo garantert fått i deg mageviruset, men det er ikke sikkert du blir syk. Du kan også bli litt uggen i magen uten å spy, alle blir ikke like syke av det samme viruset.

Anonymous poster hash: fd602...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...