Gå til innhold

influensa eller noe annet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tett/rennende nese, bare vondt å svelge og ømme lymfeknuter på halsen

Ingen hoste.

Sterk og konstant hodepine.

høy feber, 39,5 til 40,5

Frostbyger så det holder. Helt jævlig! Rister og skjelver.

Svimmel. Som når du legger deg på stigende rus. Alt går rundt.

Ikke vondt i leddene.

Besvimt et par ganger og i den forbindelse kastet opp.

 

Er dette influensa eller kan det være noe bakterielt (halsbetennelse) som krever ab?

 

Er aldri syk så dette er nytt for meg. Har faktisk aldri hatt influensa før...

 

Jeg er sengeliggende hele dagen (sover), bortsett fra 1 time etter paracetinntak. Da orker jeg å drikke litt og se over avisen ;)



Anonymous poster hash: f4445...1c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dette stått på? 

Dette kan være influensa, ja, siden det er snakk om høy feber og sengeleie. 

 

Svært mange forveksler jo harde forkjølelser med influensa, men det ser ikke ut til å være snakk om forkjølelse hos deg, selv om du jo også selv antyder halsproblemer. Jeg tror likevel det er forholdsvis sjelden man blir såpass dårlig som du skriver om av en halsbetennelse. 



Anonymous poster hash: 9a7bf...8ab
Skrevet

Glemte å skrive at jeg har veldig vondt i nakken og det å vri hodet til sidene gjør vondt. Men det er vel kanskje fordi jeg ligger i senga hele dagen.



Anonymous poster hash: f4445...1c6
Skrevet

 

Hvor lenge har dette stått på? 

Dette kan være influensa, ja, siden det er snakk om høy feber og sengeleie. 

 

Svært mange forveksler jo harde forkjølelser med influensa, men det ser ikke ut til å være snakk om forkjølelse hos deg, selv om du jo også selv antyder halsproblemer. Jeg tror likevel det er forholdsvis sjelden man blir såpass dårlig som du skriver om av en halsbetennelse. 

 

Anonymous poster hash: 9a7bf...8ab

 

Ble mer eller mindre akutt syk onsdag kveld. Onsdag formiddag var jeg i topp form. Halsen føles rar. Er ikke sår i halsen eller noe, mer "tjukk" i halsen. Ubehagelig å svelge.

 

Anonymous poster hash: f4445...1c6

Skrevet

Kan godt være influensa. Men du bør ta en tur til legen og få vurdert andre muligheter.



Anonymous poster hash: c8e98...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...