Gå til innhold

Fotballsko som stinker...


Mrs. Kaizer

Anbefalte innlegg

Og det er ikke vanlig fotsvettelukt, men noe som minner om kattetiss. Men kan ikke ha vært en katt som har tisset oppi altså😊 Har prøvd å vaske de, men lukta går ikke vekk. Hele vaskerommet stinker "kattetiss" pga de skoa..Noen som har noen gode råd, før de havner i søpla? Dette er 10 åringens sko, han har ikke noe fotsvetteproblem. Det lukter hvertfall ikke av de andre skoa hans, bare fotballskoa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å legg de i fryseren over natta, det skal ta livet av stinke-bakterier.

 

Anonymous poster hash: 08897...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en gutt på 10 år med fotballsko som stinker kattepiss! Har vasket de flere ganger, men lukta går ikke bort. Får håpe det blir minusgrader en dag så jeg kan prøve å fryse de. Putter de IKKE i frysa sammen med maten vår!

 

Anonymous poster hash: 60998...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som jeg skulle skrevet innlegget selv. Jeg har og en tiåring med fotballsko som stinker kattetiss. Jeg var sikker på han måtte ha satt dem fra seg ute et sted, og at det hadde vært en katt og tissa oppi...men han nekter for det. Vi har aldri hatt problemer med fotsvette, så syntes dette er rart. Skal prøve å legge dem i fryseboksen, men flere tips mottas med takk ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er kunstskinnet som reagerer med vann når de spiller i regnvær?

 

Du putter de selvfølgelig i en handlepose og knyter igjen før du setter de i frysa da ;)

 

Anonymous poster hash: 08897...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, velkommen til treningslivet. Fotballsko og joggesko som brukes mye og aktivt får en helt ubetalelig kattepisslukt, ja, lenge før de er utslitt. Anbefaler oppbevaring på balkong eller tilsvarende - ute, men under tak -, bare tørk dem først og sett dem ut. (Husker fortsatt det arrangementet vi bare måtte droppe fordi skoene hadde blitt satt ut våte og var solide isblokker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballsko stinker, sånn er det bare. Trodde først det var fordi ungene hadde kunstig skinn, men nå i sommer kjøpte eldstemann seg ekte skinn sko. De stinker søren meg like mye de også! Vi har kjøpt sko deodorant, sprayer noe nedi skoene og det hjelper veldig. Ganske "herlig" i gangen hos oss med 3 unger som spiller fotball og en mann som er trener for to av lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Kom over ett produkt som har vert redningen mot illeluktende fotballsko (og gymsko).
Er noen poser med aktivt kull som vi la i skoen når di ikke var i bruk.
Etter en ukes tid var skoene luktfri :)

https://sitomani.no/Bambus-Luktfjerner-75g-p136205944

1049430888.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste en gang at dette har noe med sålen i skoen å gjøre, at det skjer en reaksjon der når man svetter som gjør at det lukter kattepiss. Jeg ser at etter at jeg har begynt å kjøpe sko av bedre kvalitet så er vi ikke plaget med dette lenger. 

Men jeg ville googlet litt på dette, kanskje kan det holde med å bytte til en bedre såle i skoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballsko stinker...trust me! Har en 15-åring og en 12-åring som har spilt siden 1. klasse, og uansett hva vi har prøvd stinker det like mye. Faren til en på laget til eldstemann sa at han puttet skoene i frysen inni mellom, for å ta livet av bakterier og lignende, og at det da luktet mindre vondt, så skal prøve det og se tenkte jeg;-)

Anonymkode: 01a82...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, TheWitch skrev:

Jeg mener jeg leste en gang at dette har noe med sålen i skoen å gjøre, at det skjer en reaksjon der når man svetter som gjør at det lukter kattepiss. Jeg ser at etter at jeg har begynt å kjøpe sko av bedre kvalitet så er vi ikke plaget med dette lenger. 

Men jeg ville googlet litt på dette, kanskje kan det holde med å bytte til en bedre såle i skoen. 

Her har våre stort sett hatt (de siste årene) skikkelige sko med god kvalitet, men de lukter ikke mindre av den grunn syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TheWitch skrev:

Jeg mener jeg leste en gang at dette har noe med sålen i skoen å gjøre, at det skjer en reaksjon der når man svetter som gjør at det lukter kattepiss. Jeg ser at etter at jeg har begynt å kjøpe sko av bedre kvalitet så er vi ikke plaget med dette lenger. 

Men jeg ville googlet litt på dette, kanskje kan det holde med å bytte til en bedre såle i skoen. 

Jeg har hatt joggesko som stinker kattepiss. Tror ikke det har med kvalitet å gjøre, jeg tror har noe med at man kan "reagere" på noen sko. Har hatt 2 par dyre sko fra samme merke, begge måtte kastes, de luktet helt grusomt, ikke ble de trent i heller. Har aldri hatt sånn lukt i noen andre sko, ikke fotballsko heller

Anonymkode: 90b34...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten mine sine sko stinker kattetiss.Første gang hev jeg fotballskoene og kjøpte nye,da jeg var 100 %sikker på at en katt måtte ha markert på de.Det var ikke tilfelle...Fryseboksen var genialt tips og skal prøves ut.Jeg er prippen men å kunne ha fotballsko i en pose i fryseboksen skulle jeg alltid ha klart.

Anonymkode: 39fa7...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten mine sine sko stinker kattetiss.Første gang hev jeg fotballskoene og kjøpte nye,da jeg var 100 %sikker på at en katt måtte ha markert på de.Det var ikke tilfelle...Fryseboksen var genialt tips og skal prøves ut.Jeg er prippen men å kunne ha fotballsko i en pose i fryseboksen skulle jeg alltid ha klart.

Anonymkode: 39fa7...48a

Å putte de i fryseren hjalp lite på kattepisslukten på mine joggesko desverre

Anonymkode: 90b34...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut sålen og vask alt i vaskemaskinen. La de tørke lenge. Det hjalp på min sønns sko. Da hadde i tillegg vært i fryseren i noen dager i forkant. 

Anonymkode: 67bb7...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TheWitch skrev:

Jeg mener jeg leste en gang at dette har noe med sålen i skoen å gjøre, at det skjer en reaksjon der når man svetter som gjør at det lukter kattepiss. Jeg ser at etter at jeg har begynt å kjøpe sko av bedre kvalitet så er vi ikke plaget med dette lenger. 

Men jeg ville googlet litt på dette, kanskje kan det holde med å bytte til en bedre såle i skoen. 

Det stinker uansett om det er  1800-kroners joggesko, i hvert fall. Fotballsko forholder jeg meg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...