Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Bare av nysgjerrighet, hvorfor gir du babyen din flaske? Jeg måtte avbryte amming ganske tidlig på grunn av fødselsdepresjon som måtte medisineres. Anonymous poster hash: faca4...378
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Fordi jeg hadde altfor mye melkeproduksjon som aaaaldri ga seg, da puppene mind lekker konstant etter tidligere piercinger bare jeg tok av bh så sto spruten flere meter bortover gulvet etter 1 mnd . Hadde i tillegg intense smerter med sprekker, sår som aldri grodde , blødde som en gris (prøvde alt av hjelpemidler) -satt å beit i en tskjorte når jeg amma for å ikke hyle. I tillegg fikk jeg sopp på puppen og føltes som ståltråd langt inni ryggen-så da ga jeg opp er alene også så ingen "fordeler" med flaske -bare styr! Men det ble en psykisk og fysisk lettelse og ikke bare gå rundt å grue meg til neste måltid .... Og dette er andre gangen det samme skjer -så jeg har iallfall prøvd alt jeg kan .. Var innom sykehuset og helsestasjon flere ganger for å rette på sugeteknikk etc som heller ikke hjalp. Anonymous poster hash: 9bc71...c42
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Fordi den måtte ha mat :-P Neida, jeg fikk brystbetennelse, og ungen fikk kramper pga medisin (kramper i magen altså) og jeg kunne ikke utsette ham for så mye smerte i 10 dager i strekk følte jeg (og legen) Så da ble det flaske. Pumpet iherdig til tross for blødende og verkende bryst, men jeg mistet mye av melka og mini ville ikke ha puppene mine etter å ha hatt luksus med flaske så lenge. Han er forøvrig ett år nå, og ligger langt fremme på sosial og intelligens ifølge HS/Lege og er robust og sunn foruten astmaen sin, men den har han arvet fra begge sider og hadde vært der med eller uten flaske. Han fikk morsmelk de første 5 ukene i livet da. Anonymous poster hash: af694...fe0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har også hatt piercing på ene sida, men heldigvis ikke merka noe slik som du har Jeg fikk også meget såre brystvorter, men bare på ene sida, det datt av en liten bit selv om jeg sa fra på sykehuset at det gjorde vondt, så sa hun at det skulle det gjøre! Jeg amma forrige gang, så jeg visste jo hvordan det skulle kjennes ut. Men hun sykepleieren var konstant ute etter å vise at hun var ekspert. Da jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon, så var det veldig sårt å måtte slutte å amme, selv om det var fysisk vondt, men etter noen dager med flaske så synes jeg det er veldig lettvint. Jeg har foreløpig ikke turt å reise ut på diverse ting, på grunn av oppvarming av flaske osv. Anonymous poster hash: faca4...378
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har også hatt piercing på ene sida, men heldigvis ikke merka noe slik som du har Jeg fikk også meget såre brystvorter, men bare på ene sida, det datt av en liten bit selv om jeg sa fra på sykehuset at det gjorde vondt, så sa hun at det skulle det gjøre! Jeg amma forrige gang, så jeg visste jo hvordan det skulle kjennes ut. Men hun sykepleieren var konstant ute etter å vise at hun var ekspert. Da jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon, så var det veldig sårt å måtte slutte å amme, selv om det var fysisk vondt, men etter noen dager med flaske så synes jeg det er veldig lettvint. Jeg har foreløpig ikke turt å reise ut på diverse ting, på grunn av oppvarming av flaske osv. Anonymous poster hash: faca4...378 Mine er omtrent "revet over" (piercingene).. Så er litt mer enn et lite hull :-/ Det m oppvarming finner du ut:) er stort sett mikro overalt på sentere (også på ammerom noen steder) pluss alle kafeer. Skal du være ute kan du ta med kaldt vann i flaska også ha me en termos m kokt vann .. Da heller du bare oppi litt og litt til d blir passe:) kjører dere langt kan d lønne seg å kjøpe sånn bilflaskevarmer til å sette i sigarettenner. Jeg kjøpte flere nett med sånne små oppbevaringsbokSer på Nille og tgr . Perfekt plass til en "dose" mme. Du tar oppi feks 4 skjeer mme i hver boks så vet du at du skal blande de i 120ml vann etc .. Det går seg til Anonymous poster hash: 9bc71...c42
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har også hatt piercing på ene sida, men heldigvis ikke merka noe slik som du har Jeg fikk også meget såre brystvorter, men bare på ene sida, det datt av en liten bit selv om jeg sa fra på sykehuset at det gjorde vondt, så sa hun at det skulle det gjøre! Jeg amma forrige gang, så jeg visste jo hvordan det skulle kjennes ut. Men hun sykepleieren var konstant ute etter å vise at hun var ekspert. Da jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon, så var det veldig sårt å måtte slutte å amme, selv om det var fysisk vondt, men etter noen dager med flaske så synes jeg det er veldig lettvint. Jeg har foreløpig ikke turt å reise ut på diverse ting, på grunn av oppvarming av flaske osv. Anonymous poster hash: faca4...378 Jeg er en dreven flaskemamma, og du trenger ikke å holde deg hjemme! Kokt, varmt vann på termos hvis du skal steder det ikke er mikro. Du fyller flasken med to tredeler kaldt vann sånn ca, og ettefyller med det varme vannet. Det gir riktig drikketemp. På babyshop kan man få kjøpt sånne dispensere med tre rom i, de kan du fylle med riktig mengde pulver til tre måltider. Jeg kjøpte meg 3 slike dispensere så jeg hadde mat for en hel dag I veska hvis jeg skulle ut på noe. Etterhvert som du blir vant med flaskemating kommer du på lure triks. Jeg fant ut at kokt vann i flaske kjøpte seg ned til drikketemp på ca 3 timer i den thermolommen i stellevesken, så jeg kunne ordne en ferdig flaske når jeg skulle ut på kort tur. Jeg har også funnet ut at dette med drikketemp er litt varierende. Eldste ville helst ha litt kjølig melk, han er født på sommeren, mens yngste liker varmere melk, han er født på vinteren. Og på noen butikker får du kjøpt en flaske son har varmepatron, i den kan du ha kaldt vann, putte inn patronen også har du drikketemp på vannet etter 1 min. Genial på tur i skogen osv, men den rommet bare 120 ml. Lykke til :-) Og jeg vasket flasker i oppvaskmaskin, kun smykkene til flaskene jeg kokte. Men er du redd for bakterier kan du fylle de rene flaskene med varmt vann fra springen og sette de 2 min i mikroen, da er alt av bakterier døde ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har også hatt piercing på ene sida, men heldigvis ikke merka noe slik som du har Jeg fikk også meget såre brystvorter, men bare på ene sida, det datt av en liten bit selv om jeg sa fra på sykehuset at det gjorde vondt, så sa hun at det skulle det gjøre! Jeg amma forrige gang, så jeg visste jo hvordan det skulle kjennes ut. Men hun sykepleieren var konstant ute etter å vise at hun var ekspert. Da jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon, så var det veldig sårt å måtte slutte å amme, selv om det var fysisk vondt, men etter noen dager med flaske så synes jeg det er veldig lettvint. Jeg har foreløpig ikke turt å reise ut på diverse ting, på grunn av oppvarming av flaske osv. Anonymous poster hash: faca4...378 Mine er omtrent "revet over" (piercingene).. Så er litt mer enn et lite hull :-/ Det m oppvarming finner du ut:) er stort sett mikro overalt på sentere (også på ammerom noen steder) pluss alle kafeer. Skal du være ute kan du ta med kaldt vann i flaska også ha me en termos m kokt vann .. Da heller du bare oppi litt og litt til d blir passe:) kjører dere langt kan d lønne seg å kjøpe sånn bilflaskevarmer til å sette i sigarettenner. Jeg kjøpte flere nett med sånne små oppbevaringsbokSer på Nille og tgr . Perfekt plass til en "dose" mme. Du tar oppi feks 4 skjeer mme i hver boks så vet du at du skal blande de i 120ml vann etc .. Det går seg til Anonymous poster hash: 9bc71...c42 AU!! Da skjønner jeg at spriten sto ja, uff😳 takk for tips! Det med å ta med vann har jeg ikke engang tenkt på... 😂 da føler jeg meg litt tryggere på å ta han med ut😊 Anonymous poster hash: faca4...378
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #8 Skrevet 24. januar 2015 Fordi jeg har tvillinger og jeg og mannen tar en baby hver om natten. De får pupp også, men den babyen som pappa har får flaske. Bytter på annenhver natt. På den måten får vi mest mulig søvn. Anonymous poster hash: 0db9e...4bc
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #9 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har også hatt piercing på ene sida, men heldigvis ikke merka noe slik som du har Jeg fikk også meget såre brystvorter, men bare på ene sida, det datt av en liten bit selv om jeg sa fra på sykehuset at det gjorde vondt, så sa hun at det skulle det gjøre! Jeg amma forrige gang, så jeg visste jo hvordan det skulle kjennes ut. Men hun sykepleieren var konstant ute etter å vise at hun var ekspert. Da jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon, så var det veldig sårt å måtte slutte å amme, selv om det var fysisk vondt, men etter noen dager med flaske så synes jeg det er veldig lettvint. Jeg har foreløpig ikke turt å reise ut på diverse ting, på grunn av oppvarming av flaske osv. Anonymous poster hash: faca4...378 Mine er omtrent "revet over" (piercingene).. Så er litt mer enn et lite hull :-/ Det m oppvarming finner du ut:) er stort sett mikro overalt på sentere (også på ammerom noen steder) pluss alle kafeer. Skal du være ute kan du ta med kaldt vann i flaska også ha me en termos m kokt vann .. Da heller du bare oppi litt og litt til d blir passe:) kjører dere langt kan d lønne seg å kjøpe sånn bilflaskevarmer til å sette i sigarettenner. Jeg kjøpte flere nett med sånne små oppbevaringsbokSer på Nille og tgr . Perfekt plass til en "dose" mme. Du tar oppi feks 4 skjeer mme i hver boks så vet du at du skal blande de i 120ml vann etc .. Det går seg til Anonymous poster hash: 9bc71...c42 AU!! Da skjønner jeg at spriten sto ja, uff😳 takk for tips! Det med å ta med vann har jeg ikke engang tenkt på... 😂 da føler jeg meg litt tryggere på å ta han med ut😊 Anonymous poster hash: faca4...378 Det "kalde vannet" var jo også såklart kokt på forhånd og kjølt ned det første halvåret Lykke til ! Anonymous poster hash: 9bc71...c42
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #10 Skrevet 24. januar 2015 Jeg ga flaske i 5 mnd fordi babyen ikke var sterk nok til å få alt direkte fra brystet. Jeg pumpet hele tiden så hun fikk brystmelk. Da hun var ca 5 mnd var hun endelig sterk nok til å få alt fra bryst! Da slapp jeg dette styret med flasker lengre og det var en lettelse. Anonymous poster hash: 3cc57...383
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #11 Skrevet 24. januar 2015 Fordi jeg ikke hadde nok melk. Brukte hjelpeflaske fra han var en uke slik at han sugde på brystet for å få i gang melka samtidig som det kom fra flaske. .. Anonymous poster hash: 8a332...f46
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #12 Skrevet 24. januar 2015 Babyen tålte ikke morsmelk! Hadde aldri hørt om det før og trodde ikke det var mulig. Måtte få spesialmelk fra apoteket. Pumpet og frøs ned melk i håp om at det skulle gå over, men etter 4 mnd testet vi igjen og da babyen fortsatt ikke tålte den så kasta jeg lageret og slo meg til ro med at det ble et flaskebarn. Har alltid vært misunnelig på de som fikk amme, men jeg ser jo at det ikke alltid er en dans på roser det heller. Anonymous poster hash: d4957...4eb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #13 Skrevet 24. januar 2015 Fordi jeg har tvillinger og jeg og mannen tar en baby hver om natten. De får pupp også, men den babyen som pappa har får flaske. Bytter på annenhver natt. På den måten får vi mest mulig søvn. Anonymous poster hash: 0db9e...4bc Så lurt Til hi: Jeg fikk ikke til å amme. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 18df9...e23
SuperFries Skrevet 24. januar 2015 #14 Skrevet 24. januar 2015 Minsten klarte ikke å suge godt nok. Vi var innlagt en periode fordi han ikke la på seg. Spl, lege, fysio, ja ingen fant ut hvorfor. Jeg hadde melk, men han fikk den ikke i seg. Da han var 6 mnd, fant vi ut at han hadde forkortet muskler i ryggen. Det forplantet seg til nakken og kjeven. De måtte strekkes,men da var det for sent. Ho mor hadde ikke mer melk.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #15 Skrevet 24. januar 2015 Babyen klarte ikke å sutte riktig, prøvde i noen uker. Og pga div som ga meg en fødselsdepresjon så hadde jeg knapt melk uansett. Anonymous poster hash: 96590...51b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #16 Skrevet 24. januar 2015 Jeg går på hjertemedisiner som ikne kan kombineres med amming. Anonymous poster hash: c2d41...1dd
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #17 Skrevet 24. januar 2015 Jeg gjennomgikk en brystreduksjon for noen år siden og denne skadet melkeveien så mye at mesteparten av melken jeg produserte kom ikke ut, så da ble det flaske i første uke. Man blir så dreven etterhvert at det er ingen problem å dra ut! Da førstemann var 10 uker tok vi Dfds ferja til København - hadde m minivannkoker og 13 steriliserte flasker, nok til alle måltider! Alt går! Anonymous poster hash: b303e...0e4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #18 Skrevet 24. januar 2015 Kronisk brystbetennelse. På 3 mnd hadde jeg 7 antibiotikakurer, 40 i feber annenhver uke, det var sinnsykt vondt, jeg var skikkelig dårlig, raste ned i vekt, sov dårlig og var i elendig form. Da jeg 3 mnd etter fødsel igjen sto på sykehuset og svaiet, med 40 i feber, blek, sliten, med store poser under øynene og skyhoy crp sa legen: Du, det skal være glede ng kos i livet ditt nå, du er nødt til å gi opp ammingen! Så da ble det flaskebarn. Anonymous poster hash: 584ef...01e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #19 Skrevet 24. januar 2015 Begge to fikk flaske fordi jeg ikke ville amme, likte ikke å amme i det hele tatt. Med første så prøvde jeg to ganger på sykehuset men synes det var ekkelt og med andre så prøvde jeg ikke en gang. De er nå store og har ikke tatt skade av å få mme. Anonymous poster hash: d380c...a15
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #20 Skrevet 24. januar 2015 Fordi jeg ikke hadde melk nok. Eller etter tre måneder med pumping fordi barnet ikke klarte å suge uansett hva jeg og helsepersonell gjorde hadde jeg fortsatt bare en produksjon på 30 ml i døgnet. Barnet fikk mme og det lille jeg hadde av melk, men etter 3 måneder med begge deler og den mikroskopiske melkeproduksjonen jeg hadde, samt at jeg var utslitt ba legen meg om å slutte for å unngå at jeg skulle bli helt utslitt. Anonymous poster hash: 5aa97...6d5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #21 Skrevet 24. januar 2015 Fordi den ikke klarer så godt å drikke av kopp:( Nei, men kort fortalt: Ammet i 1 mnd, ble lagt inn på sykehus dødelig syk med Lungeemboli og DVT, hadde med babyen og ammet, dro hjem, ble lagt inn igjen med ny blodpropp, og sykehuset ga meg ikke brystpumpe selvom jeg ba om det, de ødela melkeproduksjonen min. Etter 1 mnd liggende på sykehus uten mulighet for pumping, var melkeproduksjonen ødelagt. Anonymous poster hash: c3c94...970
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #22 Skrevet 24. januar 2015 Sistemann fikk flaske fra han var 2 mnd. Han ble liksom aldri helt mett og satt dermed med puppen i munnen 24/7. Mye sutring. Jeg hadde veldig lav blodprosent på det tidspunktet så det er nok litt av grunnen til at jeg ikke fikk økt produksjonen raskt nok. (økedøgn hver dag). Jeg var mye alene med de tre tette barna våre pga samboers reisejobb og hadde dermed ikke tid til å sitte med puppen ute hele dagen. Jeg hadde en 1 og 3 åring å ta meg av også... Så å slutte med puppen var det beste for oss alle. Anonymous poster hash: ec247...200
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #23 Skrevet 24. januar 2015 Pga brystreduksjon. Prøvde og prøvde, men nesten ingen melk kom ut og det føltes som puppene skulle eksplodere, hadde knudrete melkeganger (melk som sto og presset og ikke kom noen vei), fikk høy feber og følte meg helt forferdelig. Da trappet jeg ned ammingen og mini fikk flaske i stedet. Han var fornøyd og jeg ble fornøyd etter hvert:) Jeg delammet i 3 måneder, da hadde jeg ikke en dråpe igjen. Anonymous poster hash: d479f...e42
Ileus Skrevet 24. januar 2015 #24 Skrevet 24. januar 2015 Puppene mine produserte ikke nok til å gjøre begge to mette, de andre har jeg fullammet til de var 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #25 Skrevet 24. januar 2015 Jeg hadde ikke nok melk, og klarte ikke få opp produksjonen. Anonymous poster hash: cd6bf...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå