Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 til å sette skitten oppvask på oppvaskbenken istedenfor inn i oppvaskmaskinen. Han tømmer ut innhold i glass og kopper, skyller av bestikk og tallerkener, og så settes det på benken.... Hvor vanskelig er det egentlig å sette det inn i maskinen? Jeg har til og med latt maskinen være åpen for å gjøre det lett for han, men nei.... Og det hjelper ikke være direkte og be han sette inn i maskinen, det går fint en dag og så er det tilbake til null igjen... Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å la være å fylle maskinen med det som er på benken, men det har lite for seg, da blir det bare veldig fullt der, og veldig tomt i skap og skuffer, pluss at rotet irriterer meg sinnsykt! Han vet at hvis han lar være lenge nok, så ordner jeg.... Anonymous poster hash: f2d32...6b4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Flytter du på ting når han har satt det i maskinen eller klager på at han har plassert det feil? Det gjør nemlig mannen min, så jeg har gitt opp å sette inn noe for det blir ikke bra nok likevel. Og da klager han selvfølgelig på det også. Anonymous poster hash: 64ebf...623
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Flytter du på ting når han har satt det i maskinen eller klager på at han har plassert det feil? Det gjør nemlig mannen min, så jeg har gitt opp å sette inn noe for det blir ikke bra nok likevel. Og da klager han selvfølgelig på det også. Anonymous poster hash: 64ebf...623 Nei, flytter bare hvis det trengs for å få plass til siste rest. Klager ikke på at han setter inn, har måttet begynne å berømme og takke for at han gjør det, noe som blir helt feil for meg, men det er den eneste måten at han muligens gjør det igjen. Hi Anonymous poster hash: f2d32...6b4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Han er forresten også veldig flink til å lage stabletårn.... To glass nederst, deretter en dyp tallerken, en skje, kanskje en gaffel, deretter to store tallerkener, og en kniv... Står det flere slike "små" stabler ved siden av hverandre utgjør de en ypperlig base eller pilarer for større ting som ildfaste former eller stekepanner.... Merkelig at det ikke raser... Hi Anonymous poster hash: f2d32...6b4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Flytter du på ting når han har satt det i maskinen eller klager på at han har plassert det feil? Det gjør nemlig mannen min, så jeg har gitt opp å sette inn noe for det blir ikke bra nok likevel. Og da klager han selvfølgelig på det også. Anonymous poster hash: 64ebf...623 Nei, flytter bare hvis det trengs for å få plass til siste rest. Klager ikke på at han setter inn, har måttet begynne å berømme og takke for at han gjør det, noe som blir helt feil for meg, men det er den eneste måten at han muligens gjør det igjen. Hi Anonymous poster hash: f2d32...6b4 Wow det var litt voldsomt ja... hva med belønningssystem med klistremerker i samme slengen? Nei altså hvis det ikke er samme grunn som her, så vet jeg ikke hva det kan være... Jeg prøver å bli flinkere, men om jeg er stressa og skal skynde meg, eller har mye annet i hodet, så er det enklere å bare sette det på benken enn å prøve å huske alle "reglene" for hvordan ting skal stå i maskinen. Men hva om du venter til han har samlet opp litt på benken, også spør om ikke han har tenkt å sette inn i oppvaskmaskina etter seg snart? I stedet for at du bare tar det? Funker ikke det heller? Altså hvis du "lærer han" at han må ta det selv før eller senere uansett likevel, du tar det ikke lenger? Anonymous poster hash: 64ebf...623
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 Skulle tro at det å stable slik du beskriver tar mye lenger tid enn å sette det inn i oppvaskmaskinen. Merkelig "hobby" det der.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #7 Skrevet 24. januar 2015 Sånn er min mann også. Trur han han frykt for at hvis han åpner maskinen så er det en mulighet for at det er rent og maskinen må..... TØMMES!!! Anonymous poster hash: 28994...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå