Gå til innhold

AAP og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mange timer jeg kan jobbe hver dag før de tar bort hele Dagsavisen på AAP? Jeg har vært på AAP i noen år, og har nå forsiktig begynt å jobbe som lærervikar. Dette i seg selv er utrolig nok økonomisk ugunstig for meg, men jeg vil gjerne jobbe :) Er det slik at hvis jeg jobber to timer en dag, så får jeg ingenting i AAP?

Har en dagsats på 1110,- og lærervikarer lønnes her med 200,- i timen. Ganske kjipt å få 400,- kr. dagen i jobb mot 1110 på AAP....det har jeg ikke råd til i lengden :(

Anonymous poster hash: 7d8a4...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagsavisen= dagsatsen ;)

HI

Skrevet

Du kan jobbe 50 % (60 % i 6 måneder før AAP bortfaller totalt).

En arb.dag regnes som 7.5 timer. Du trekkes for hver time du jobber.

Anonymous poster hash: ce22e...173

Skrevet

Takk for svar. Betyr det da at hvis jeg jobber 5 timer en dag, så får jeg AAP for de resterende 2,5 timene?

HI

Skrevet

Takk for svar. Betyr det da at hvis jeg jobber 5 timer en dag, så får jeg AAP for de resterende 2,5 timene?

HI

Det stemmer, så lenge du ikke kommer over 50(60) prosent totalt.

Anonymous poster hash: 04ace...ab9

Skrevet

Tusen takk :)

HI

Skrevet

Jeg har jobbet 60% i 1år og 50% også. Ingen problem om jeg hadde jobbet 80% en gang sa nav! Det handlet om utprøving og du har aktivitetsplan uansett

Anonymous poster hash: 39256...03a

Skrevet

I en opptrappingsperiode i forbindelse med arbeidsprøving og for å finne arbeidsevne kan du jobbe så mye du vil uten å miste aap, men du må jo ha det i oppfølgingsplanen din.

Anonymous poster hash: 6124d...0d0

Skrevet

Jeg har det selvsagt i oppfølgingsplanen min :) Jeg vet også hvor mange prosent jeg kan jobbe i løpet av en måned. Det jeg lurer på er når jeg skal krysse av på meldekortet for hvor mange timer jeg har jobbet, om jeg mister AAP den DAGEN hvis jeg kun har jobbet to timer. Jeg har jo 1110 kr DAGEN i AAP, men hvis jeg jobber to timer får jeg kun 400 kr den DAGEN :P

HI

Skrevet

Det som står over er korrekt. Du oppgir hvor mange timer di har jobbet og bør kun trukket for disse timene. Jobber du fem timer en dag får du aap for de resterende 2,5 timene.

Anonymous poster hash: 60759...008

Skrevet

Tusen takk :) Da satser jeg på at det blir riktig. Blir spennende å se hva jeg får utbetalt neste gang :o

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...