Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Når fikk dine barn tenner? Hvordan gikk det å pusse tanna? Anonymous poster hash: 23f46...e15
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Vår datter er nå 10 måneder gammel, og hun har nå fått 8 tenner totalt. Det var ganske vanskelig å pusse tennene i begynnelsen, men vi begynte med å la henne leke med og tygge på tannbørsten med pittelitt tannkrem på først. Hun syntes åpenbart at det smakte sånn passe godt, men vennet seg til det gradvis. Vi har, på tross av gråt og protester, insistert på tannpuss hver kveld, og nå har det blitt veldig bra. Hun protesterer fremdeles litt, og lar oss få vite at dette absolutt ikke er hennes favorittsyssel, men åpner likevel munnen helt frivillig og lar oss pusse tennene. Anonymous poster hash: c0e64...b20
Salvador Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Han fikk første tann da han var 1år. Vi startet med å pusse tannkjøttet lenge før det, slik at han vennet seg til tannbørsten, så starten på tannpussen gikk veldig bra! Men så kom flere tenner, jeksler og ømt tannkjøtt, og da begynte protestene å komme. I perioder kan det være veldig vanskelig å pusse, han spenner kinnene slik at det er vanskelig å komme til jekslene. I den verste perioden med tannfrembrudd og ømt tannkjøtt ristet han mye på hodet og lukket munnen hardt igjen. Har vært bestemt på at tannpuss ikke er noe valg, det gjøres selv om det er trass. Vi har funnet ut at den letteste måten å pusse på ved "tvang" er når han sitter på fanget mitt med ene armen bak ryggen min og den andre holder jeg. Han har da hodet mot brystkassen min og da er det ikke like lett å vri hode til alle kanter. Jeg pusser først, og så kan han pusse selv etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå