Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Er det noen som har lyst å dele erfaringer? Var det vondt og måtte du ta noen forhåndsregler etterpå? Jeg må kjøre ca 5 timer hver vei til sykehuset. Bør jeg ha med meg noen? Anonymous poster hash: b99ba...b74
shari_z Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Jeg tok morkakeprøve i mars i fjor. Jeg har i underkant av én time å kjøre til sykehuset og dro alene. Dét angret jeg på. Selve prøven var ubehagelig, men ikke au-au vond. Jeg ble svimmel etterpå og måtte ligge litt ekstra (tror det var psykisk, at jeg var bekymret). Etterpå ble det veldig vond, som veldig sterke menssmerter. Tok et par paracet som jeg tilfeldigvis hadde i vesken, og da ble det "bare" sterke menssmerter. Jeg ventet omtrent 1 time før jeg turte gå til bilen og kjøre hjem. Hadde vond og ubehag i fem dager, og var hjemme (brukte egenmelding da jeg jobber bare to dager i uken, og fikk ikke sykemelding av legen på sykehuset). Jeg lo på sofaen resten av dagen og tok det veldig med ro i flere dager da jeg var overbekymret for spontanabort. Uken etter var det som ingenting hadde skjedd. Svaret tok litt lenger enn forventet, men alt var heldigvis i orden. Var forresten 44 år gammel da jeg tok den og har en skjønn jente på 4 mnd ved siden av meg nå. Jeg ville nok gjort det igjen hvis jeg skulle blitt gravid igjen, men ville tatt paracet før prøven. Det var godt å vite at babyen var kromosomfrisk, men jeg ville likt å vite uansett så jeg kunne planlegge. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Jeg tok morkakeprøve i mars i fjor. Jeg har i underkant av én time å kjøre til sykehuset og dro alene. Dét angret jeg på. Selve prøven var ubehagelig, men ikke au-au vond. Jeg ble svimmel etterpå og måtte ligge litt ekstra (tror det var psykisk, at jeg var bekymret). Etterpå ble det veldig vond, som veldig sterke menssmerter. Tok et par paracet som jeg tilfeldigvis hadde i vesken, og da ble det "bare" sterke menssmerter. Jeg ventet omtrent 1 time før jeg turte gå til bilen og kjøre hjem. Hadde vond og ubehag i fem dager, og var hjemme (brukte egenmelding da jeg jobber bare to dager i uken, og fikk ikke sykemelding av legen på sykehuset). Jeg lo på sofaen resten av dagen og tok det veldig med ro i flere dager da jeg var overbekymret for spontanabort. Uken etter var det som ingenting hadde skjedd. Svaret tok litt lenger enn forventet, men alt var heldigvis i orden. Var forresten 44 år gammel da jeg tok den og har en skjønn jente på 4 mnd ved siden av meg nå. Jeg ville nok gjort det igjen hvis jeg skulle blitt gravid igjen, men ville tatt paracet før prøven. Det var godt å vite at babyen var kromosomfrisk, men jeg ville likt å vite uansett så jeg kunne planlegge. Lykke til! Tusen takk for svar.. Da virker det som det er lurest å ta med noen, ja. Problemet er bare at ingen vet om svangerskapet og mannen må være hjemme med toåringen vår. Jaja, det ordner seg nok Hi Anonymous poster hash: b99ba...b74
shari_z Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Det er litt forskjell at du har 5 timer hver vei til sykehus og at jeg hadde litt under 1 time hver vei. Men jeg hadde kun fortalt min bestevennine da jeg tok prøven, og sjefen; venninnen min ville stilt opp om jeg hadde spurt henne. Vi hadde to barn til hjemme som måtte passes. Jeg tenker at du har 10 timer bare i kjøretid. Er det mulig du kan overnatte i byen der sykehuset ligger? Hva hvis alle dere dro "på besøk" til den byen, for å vise toåringen noe spesielt der (dekkhistorie for andre)? Du finner nok en løsning, ja, men skjønner det er vanskelig for deg. Lykke til, både med planlegging av turen og selve prøven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå