Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Har en baby på 4 mnd og ser at permisjonstida har gått alt for fort. Har nytt den til det fulle. Har trent 2-4 ganger i uka og synes det er helt topp å kunne trene tidlig på dagen når treningssenteret ikke er stappet med folk. Har så god tid at jeg kan eksperimentere mye på kjøkkenet, noe jeg digger! Det å slippe å være klokkeslave til jobb og studier er så befriende og baby er rolig så jeg er uthvilt hver dag. Jeg er halvveis i permisjonen, så det er kun 4 mnd igjen. Er så vanvittig deilig å ha permisjon at jeg får lyst å klinke til med nr 2 om ikke så lenge, men hører jeg på fornuften, noe som er lurt i mitt tilfelle, fullfører jeg 2.studieår først, som begynner til høsten. Jeg kommer til å jobbe nesten full stilling når permisjonen er ferdig i slutten av mai, ta tre uker ferie, reise utenlands med mann og baby, ta ei uke fri før jeg begynner 100 % studier på universitetet. I tillegg skal jeg jobbe annenhver helg (lørdag og søndag), er nødt til det for å få hjulene til å gå rundt. Ønsker to tette barn, så da kan vi begynne å prøve i desember og baby blir da født i september, ergo rekker jeg å fullføre 2.studieår, tar permisjon ett år og fullfører dermed 3. og siste studieår. Er det urealistisk å ha ett barn på litt over 1 år, studere fulltid, jobbe annenhver helg mens jeg er gravid siste semester? Noen som har erfaring med å studere med små barn mens er gravid? Hvis vi venter til jeg er ferdig med studiene med å få nr to, blir det så stor alderforskjell mellom de. Hva tror du er best? Hvordan er det å studere mens en har barn? Vil høre ulike synspunkter Anonymous poster hash: 6d634...a14
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Er alene med tre små 1-7år tar 50%masterstudoer og 60% jobb. Er du motivert, klarer du det 😊👍 Anonymous poster hash: 095d5...af4
Dorrimor ♂♂ Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk to tette mens jeg var student, det er 18mnd mellom dem. Med unntak av de første 12 ukene hvor jeg var dårlig/kvalm var det helt fantastisk å være student med barn! Arbeidslivet og små barn synes jeg er mye verre (slik det bla da nr to begynte i Bhg). Du er mer fleksibel, kan levere/hente litt tidligere noen dager, jobbe litt på kveldstid, og generelt synes jeg det var mindre tøft å sitte å studere en hel dag enn å være i en jobb hvor folk er avhengig av deg hele tiden. Og studiene mine var egentlig ganske krevende. Jeg ville sagt kjør på! Nå jobbet ikle jeg i tillegg da, men studier er topp!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk to tette mens jeg var student, det er 18mnd mellom dem. Med unntak av de første 12 ukene hvor jeg var dårlig/kvalm var det helt fantastisk å være student med barn! Arbeidslivet og små barn synes jeg er mye verre (slik det bla da nr to begynte i Bhg). Du er mer fleksibel, kan levere/hente litt tidligere noen dager, jobbe litt på kveldstid, og generelt synes jeg det var mindre tøft å sitte å studere en hel dag enn å være i en jobb hvor folk er avhengig av deg hele tiden. Og studiene mine var egentlig ganske krevende. Jeg ville sagt kjør på! Nå jobbet ikle jeg i tillegg da, men studier er topp! Herlig å høre at alt er mulig Tror det blir to tette da Du har jo rett i at man er mer fleksibel som student. Støtter lånekassen deg selv om man tar to permisjoner? Får støtte fra lånekassen nå mens jeg har permisjon fra studiene. Anonymous poster hash: 6d634...a14
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Fikk barn etter første året på bachelor, gikk andre året, fikk nummer to før jeg fullførte tredje året. Det fikk veldig fint. Går siste året på master nå. Men føler jeg har brukt lang tid på utdannelsen min! Jobbet annenhver helg, men ikke etter at jeg startet på master, gikk frivillig ned til hver fjerde helg. Liker at jeg kan styre hverdagen min slik jeg ønsker. Må ikke stå opp tidlig, stresse avgårde til jobb med små barn. Anonymous poster hash: ee867...866
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk to tette mens jeg var student, det er 18mnd mellom dem. Med unntak av de første 12 ukene hvor jeg var dårlig/kvalm var det helt fantastisk å være student med barn! Arbeidslivet og små barn synes jeg er mye verre (slik det bla da nr to begynte i Bhg). Du er mer fleksibel, kan levere/hente litt tidligere noen dager, jobbe litt på kveldstid, og generelt synes jeg det var mindre tøft å sitte å studere en hel dag enn å være i en jobb hvor folk er avhengig av deg hele tiden. Og studiene mine var egentlig ganske krevende. Jeg ville sagt kjør på! Nå jobbet ikle jeg i tillegg da, men studier er topp! Herlig å høre at alt er mulig Tror det blir to tette da Du har jo rett i at man er mer fleksibel som student. Støtter lånekassen deg selv om man tar to permisjoner? Får støtte fra lånekassen nå mens jeg har permisjon fra studiene. Anonymous poster hash: 6d634...a14 Får støtte fra Lånekassen for flere permisjoner. Men tror du må ha studert seks måneder før ny permisjon? Ikke helt sikker. Men jeg hadde to permisjoner med penger fra lånekassa. To år mellom barna. Anonymous poster hash: ee867...866
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Ta noen mnd ulønnet permisjon, anbefales!!!!! Anonymous poster hash: a0100...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå