Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Bruket barnet medisiner og i tilfelle hvilken? Merket dere stor forskjell på barnet før og etter oppstart? Har barnet noen bivirkninger? Vi har en annenklasses som sannsynligvis snart får diagnosen etter to slitsomme år i barnehagen og nå 1 og 1/2 år på skolen hvor alt bare eskalerer til tross for all salgs oppfølging både hjemmefra og på skolen,rutiner og foreldre veiledning. Henvises til bup nå etter lang tid med tett oppfølging av ppt og ekstra innsats av skolen med tilrettelegging. Hvordan utreder de adhd? Tar det lang tid å få en evt diagnose? Jeg har et håp om at det kan være ferdig før sommeren slik at barnet kan starte i 3.klasse med bedre utgangspunkt. Anonymous poster hash: 6b1a8...c5d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Barnet bruker concerta. Det er enorm forskjell! Fra å være deprimert med manglende mestringsfølelse og uttalte selvmordstanker tok ungen igjen 2 års skolegang på 4 mnd og fikk livsgnist. Mindre søvnbehov og nedsatt appetitt er eneste bivirkninger. Anonymous poster hash: b26f6...1bb
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Takk for svar. Er veldig redd for adhd medisinene da jeg har hørt mye skummelt om bivirkninger. Men samtidig så har vi et barn som sliter mer og mer til tross for at vi gjør alt i vår makt for å støtte og hjelpe og jeg regner med at medisin vil bli aktuelt. Barnet sliter med det sosiale, tro på seg selv, konsentrasjon, uro, ta beskjeder og følge regler. Oppfattes som sta, frekk og egoistisk av de som ikke kjenner barnet godt. Vil medisin ha god effekt på noe av dette? Søvnvansker hele livet. Anonymous poster hash: 6b1a8...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå