Gå til innhold

Blir så usikker, ang sykt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har vært syk i noen dager må, virker mest som influensa eller en veldig kraftig forkjølelse. Har høy feber, og er ganske medtatt, men spiser greit og drikker veldig bra :)

Problemet er at hun har hatt vondt når hun tisser, var hos legen og leverte urinprøve for det på onsdag, viste 1+ på blod, ellers fint. Legen ville jeg skulle avlegge ny urinprøve men vente til hun var blitt frisk fra det hun holder på med nå.

I går og i dag har hun klaget veldig over vondt i magen, jeg ringte legevakta i går, men siden hun spiser og drikker greit syns de ikke det var behov for å ta henne inn.

Men i sta sier jenta at hun har vondt, hun gråter og holder seg på siden av magen. Det er på høyre side, men ikke der hvor blindtarmen sitter, mer på siden, mellom ribben og hoftekammen. Litt redd for at det er noe med nyrer da det minner veldig om slik jeg hadde det ved nyrebekkenbetennelse, men legevakta sa at jeg var litt vel hønemor da jeg ringte i går (og det kan nok hende ;) ) så jeg vil liksom ikke gjøre samma greia igjen..

Høres det ut som noe som kan vente til mandag evnt? :) Hun er forresten fem år..

Anonymous poster hash: 2d995...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt henne med tilbake, så får de bare tenke at du er hønemor! Bedre med en sjekk til enn at hun har en uvi, nyrebekkenbtn eller noe i den duren! Har en venn jeg som fikk blindtarmbetennelse før jul, han hadde så smerter i magen at han knapt klarte å gå, feber men greie blodprøver så de sendte han hjem igjen, han ble raskt værre på noen timer, da var det inn igjen og ambulanse til sykehuset med blindtarm som sprakk. Han holdt på å dø. En ct hadde gitt svar med engang.. Så leger kan ta feil og det er bedre å mase enn å ta sjanser mener nå jeg!!

Anonymous poster hash: e708f...afa

Skrevet

Et foreldrepar jeg kjenner har gjort det til en vane at det alltid er ham som ringer legevakten om det er noe - for de opplever at de da blir tatt mer seriøst og slipper slike idiotiske hønemorkommentarer.  (Hvem har sagt at høns er dårlige mødre, forresten. Jeg vil personlig heller ha en "hønemor" enn en "Ravnemor".)

Om hun har så vondt at hun gråter er det på tide å ta en telefon til. Ting har endret seg.

Lykke til og god bedring til jenta!

Skrevet

Nyrebekkenbetennelse!!! Kom dere til legen!!

Anonymous poster hash: 89dcc...3fd

Skrevet

Tusen takk for svar! Ringte legevakta og vi fikk time, siste anonyme hadde helt rett.

(De tror i hvertfall det er det, må jo sende urin til dyrkning for å vite helt sikkert, men hun skulle begynne på medisiner i dag).

Hi

Anonymous poster hash: 2d995...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...