Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet (90/50) men sist kontroll som var for ca en uke siden hadde jeg plutselig 120/60. Har hatt en del flimring for øynene de siste dagene, og da spesielt når jeg akkurat har stått opp. Er førstegangs og litt småhysterisk, men skal man ikke være skikkelig dårlig så man merker det godt på almenntilstanden før en eventuell svangerskapsforgiftning er farlig? Anonymous poster hash: 4a497...20a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Hvis man ser kun på bt så er det ikke unormalt. Anonymous poster hash: f2b4b...794
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk meget alvorlig svangerskapsforgiftning med nummer to. Blodtrykket var 245/160, leveren sviktet, nyrene sviktet, fikk hjerteflimmer, hadde dårlig oksygenopptak, kvalme, press i brystet, tunnelsyn og nedsatt bevissthet. Jeg var meget syk og det var ikke til å ta feil av. Anonymous poster hash: 25e42...dba
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk meget alvorlig svangerskapsforgiftning med nummer to. Blodtrykket var 245/160, leveren sviktet, nyrene sviktet, fikk hjerteflimmer, hadde dårlig oksygenopptak, kvalme, press i brystet, tunnelsyn og nedsatt bevissthet. Jeg var meget syk og det var ikke til å ta feil av. Anonymous poster hash: 25e42...dba Oi! Hvordan startet dette? Anonymous poster hash: 4a497...20a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet (90/50) men sist kontroll som var for ca en uke siden hadde jeg plutselig 120/60. Har hatt en del flimring for øynene de siste dagene, og da spesielt når jeg akkurat har stått opp. Er førstegangs og litt småhysterisk, men skal man ikke være skikkelig dårlig så man merker det godt på almenntilstanden før en eventuell svangerskapsforgiftning er farlig? Anonymous poster hash: 4a497...20a Er det utslag på u-stiksene dine? Anonymous poster hash: b72cd...535
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Du skal egentlig ha undertrykk over 90 hvis man tenker svangerskapsforgiftning. Hadde du proteiner i urinen da? Hodepine? Anonymous poster hash: e3a07...db6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet (90/50) men sist kontroll som var for ca en uke siden hadde jeg plutselig 120/60. Har hatt en del flimring for øynene de siste dagene, og da spesielt når jeg akkurat har stått opp. Er førstegangs og litt småhysterisk, men skal man ikke være skikkelig dårlig så man merker det godt på almenntilstanden før en eventuell svangerskapsforgiftning er farlig? Anonymous poster hash: 4a497...20a Er det utslag på u-stiksene dine? Anonymous poster hash: b72cd...535 De var negative, i følge journalen. Anonymous poster hash: 4a497...20a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 En plutselig endring hadde jeg tatt opp med jordmor eller lege for tettere oppfølging. Jeg hadde normalt blodtrykk og fikk høyt. Man blir anpusten for ikke noe og fyrer for det minste med høyt blodtrykk (var min erfaring). Anonymous poster hash: f9ae6...c55
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Du er jo ikke i nærheten av høyt blodtrykk, så da er det neppe noen fare. Jeg hadde undertrykk på nesten 120 selv om jeg gikk på medisiner, og da ble jeg lagt rett inn, uten noen andre symptomer. Anonymous poster hash: 3ebcf...20f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Flimrer det eller svartner det? Man kan jo få blodtrykksfall når man reiser seg opp. Blodtrykket ditt er ellers helt i orden, og det er nok ikke veldig sannsynlig at det skyldes blodtrykket. Anonymous poster hash: 18fe3...5e6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Eg har hatt svangerskapsforgiftning to gonger og gjekk eit par veker med undertrykk på 90 før det steig med nummer to. Symptomane er desverre ganske vage fram til et er akutt, men med 125/60 og negative stix er du så langt unna unormalt som du kan være. Blodtrykket skal jo normalt sett stige når blodvolumet gjør det, spesiellt når det har vore lågt så langt. Anonymous poster hash: 00f50...f51
Gjest Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Heller mot blodtrykksfall i stedet på deg. Undertrykket ditt er lavt og det samme er hele BT. Grunnen til at du hadde det "høye" kan rett og slett være at du var litt stresset på ktr. Men når undertrykket nærmer seg 90-95, pluss utslag på sticks - så begynner det å bli fare på ferde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå