Gå til innhold

Hadde dere latt han dra på svømming alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier å dra på svømming på fredager i svømmehallen, men i dag kan vi ikke pga at minste er syk. Så spør eldste på 11 år om han kan få dra alene. Han kan å svømme, men er ikke verdens beste svømmer. Det er badevakt det, men det er varierende hvor godt de følger med.

Jeg sa nei. Han syns det var veldig urettferdig, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 37699...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg ville ikke sendt 11 åring alene.

Anonymous poster hash: 6bbe7...429
Skrevet

Nei.

Svømming bør man ikke gjøre alene som 11-åring i mine øyne. Dessuten er vel en del av opplevelsen også det sosiale ikke bare å ligge å svømme 500 m frem og tilbake i et basseng...

Skrevet

Du gjorde rett. Klart han blir sur, men det er ikkje alltid barn veit sitt eige beste. Då må vi ta upopulære avgjersler. Slik er livet. De kan vel finne på noko koselig inne? Spele spel, sjå ein film e.l.

Skrevet

Jeg sa umiddelbart nei fordi jeg vet at han ikke er kjempegod til å svømme. Jeg og venninna mi var alene i svømmehallen da vi var 11 år, men vi var rimelig trygge i vannet da.

Hi

Skrevet

Alder er som HI sier ikke i seg selv en begrensning, men om han ikke er flink nok til å svømme er det nok best å holde han hjemme. SIkkerhet først. Hva hvis det skjer noe? Du ville aldri kunne tilgi deg selv HI.

Aldersgrensen de fleste steder her vi bor er 10 for badeland, svømmehall uten voksen.

Anonymous poster hash: e52af...97b
Skrevet

Tja, nå kjenner ikke jeg ditt barn, men jeg hadde sendt min 11-åring uten problemer hvis hun hadde turt, selv om hun heller ikke er veldig flink til å svømme. Men hun er veldig forsiktig av seg og hadde aldri i verden gått i det store bassenget alene... kun det mellomstore hvor hun har hodet langt over vannet når hun står.

Anonymous poster hash: 7e235...ea3
Skrevet

I svømmehallen her er hovedregelen at man skal ha følge til man blir 12 år, men er man svømmedyktig kan man være alene fra 10 år om foreldrene skriver under på at det er greit.

Så om 11-åringen din ikke er spesielt svømmedytig er jeg enig med deg. Min 11-åring er som en delfin i vannet, svømmer, dykker, stuper og herjer, men jeg ville likevel vært litt ukomfortabel med å sende han alene, tenk om han tar et skikkelig mageplask e.l., slår seg og ikke kommer seg til land....

Anonymous poster hash: 7d79d...fb3
Skrevet

Jeg hadde ikke tørt. Selv ble jeg sendt alene fra jeg var 10-11, sammen med venner og venninner, om ingen voksne ønsket å være med. Jeg var vel gjennomsnittet flink til å svømme. Vi tok til og med buss alene uten å være kjente i byen... Var aldri noe problem, men jeg hadde som sagt ikke tørt det. 

Anonymous poster hash: 853ea...c18
Skrevet

No var jo dette ikkje snakk om i følgje med vener. Å sende ein ikkje svømmedyktig gut i svømmehallen åleine er galskap.

Skrevet

No var jo dette ikkje snakk om i følgje med vener. Å sende ein ikkje svømmedyktig gut i svømmehallen åleine er galskap.

Jeg tør påstå (i min situasjon) at å gå med venner var langt skumlere enn å dra alene. Å være med venner i svømmehall betyr mye lek. Dra hverandre under vann, blant annet. Ta utfordringer som å holde pusten lengst mulig. 

Hva gjør man alene i svømmehallen? Tar kanskje et par dykk, svømmer litt rundt... Kanskje har de noen sånne leker som synker som en dykker etter... Hvor ivrig og uforsiktig blir en når en bader alene?

Skrevet

Jeg tør påstå (i min situasjon) at å gå med venner var langt skumlere enn å dra alene. Å være med venner i svømmehall betyr mye lek. Dra hverandre under vann, blant annet. Ta utfordringer som å holde pusten lengst mulig.

Hva gjør man alene i svømmehallen? Tar kanskje et par dykk, svømmer litt rundt... Kanskje har de noen sånne leker som synker som en dykker etter... Hvor ivrig og uforsiktig blir en når en bader alene?

Ja, og OM ein då blir skada, ikkje kjem opp frå vatnet osb, så er der andre som får det med seg og kan hjelpe/skaffe hjelp. Altfor uroleg leik blir nok slått ned på av vakter og.

Skrevet

Ja, og OM ein då blir skada, ikkje kjem opp frå vatnet osb, så er der andre som får det med seg og kan hjelpe/skaffe hjelp. Altfor uroleg leik blir nok slått ned på av vakter og.

Hvis vi snakker om drukning, er det ofte ikke lett å se. I hvert fall ikke for barn som ikke har lest seg opp om hvordan en drukning foregår. Mennesker som spreller og kaver i vannet har vanligvis full kontroll, men er i panikk. Mennesker som drukner, er helt rolige. Så drukning kan skje uansett. Jeg tenker bare sjansen for drukning er adskillig mindre når en er alene, da herjing utgår (var aldri noen som ga beskjed om at vi herjet for mye. Ikke alt var så voldsomt, men vi var mye under vann og oppå/under hverandre i vannet). 

Snakker vi om andre skader, som hodeskader om en dunker seg i kanten osv., så er det jo lettere å unngå drukning om en har venner/familie rundt seg. 

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 1bb3b...653

Skrevet

Han svømmer, men er langt i fra en delfin i vannet. Om han skulle få panikk er jeg veldig usikker på om han klarer å holde seg over vannet. Han driver kun der det er så dypt at ikke voksne når nedpå en gang.

Skrevet

Så lenge han ikke drukner - jeg mener at han er trygg i vannet og har noe fremdrift ser jeg ikke problemet.

MEN det er nok lurt at de er to så de kan passe litt på hverandre.

Av og til er vår på 6 med jevnaldrende venninne i barnebassenget mens jeg svømmer. Begge er trygge i vann og svømmehallen tillater det.

Anonymous poster hash: da4b1...286
Skrevet

Her er 10 årsgrense for å gå alene. Min10 åring svømmer godt og går alene med venner.

Anonymous poster hash: 7b17d...68c

Skrevet

Her er 10 årsgrense for å gå alene. Min10 åring svømmer godt og går alene med venner.

Anonymous poster hash: 7b17d...68c

Mine også. Her er det 10års grense, men om ungene er svømmedyktig før den tid får de komme alene fra de er 9 år.

Ungene går på onsdagssvømmingen alene med venner. Null problem.

Anonymous poster hash: 8d8ce...548

Skrevet

Her er det 12 årsgrense i den ene svømmehallen og 10 årsgrense i den andre. Begge krever gode svømmeferdigheter i tillegg til alder. Jeg tror ikke jeg ville sakt ja slik du beskriver det, i hvertfall ikke om det er 12 årsgrense.

Anonymous poster hash: 6e66b...c65

Skrevet

Du som kjenner gutten din, var intuisjonen din imiddelbart nei så er det nok riktig avgjørelse :-) barn har godt av å få nei innimellom!

Anonymous poster hash: 1b1e9...f21

Skrevet

Ikke før han er helt svømmedyktig. Og med svømmedyktig mener jeg i stand til å svømme i hert fall 25 m uten å ta på bunnen og kjenne til grunnleggende sikkerhetsregler.

Jeg kommer fra utlandet, og der jeg vokste opp måtte man ha oppnådd et bestemt merke før man kunne bade alene i offentlige bad. Jeg hadde det som 11-åring, men det var pga mange svømmetimer i løpet av skoleåret og på sommerleir.

Anonymous poster hash: fcd19...341

Skrevet

Mine har fått lov fra de er 10 (som er regelen for å være alene i svømmehallen her).

Men de er vant til å være i vann:)

Anonymous poster hash: 72d5f...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...