Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Vi får den gutt snart og har begge falt for et navn som passer fint med storesøster og er oppklalling etter min manns oldefar. Men det er også min eks sitt mellomnavn (langt forhold før jeg møtte min mann), vi har ingen kontrakt i dag men mange felles venner. Og flere i min familie er fortsatt bitre på hvordan han behandlet meg. Men vi er så innstilt på dette navnet. Noen råd?😐 Anonymous poster hash: 45324...632
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Beklager alle dumme skrivefeil, mobilen vil åpenbart ikke samarbeide i dag! HI Anonymous poster hash: 45324...632
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Dersom du og mannen din er enige og elsker dette navnet, så driter dere i resten Anonymous poster hash: e5b97...ef7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Såklart KAN det brukes, men spørs om dette navnet er noe folk kjenner han som da? Hvis det feks er at eksen din heter Hans Marius, men aldri bruker Marius, så syns jeg dere kan det. Men, hvis folk kjenner han som begge navnene, blir det jo litt mer... rart.. Anonymous poster hash: 7b60b...902
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Så sant mannen din vet om at det er navnet til eksen din og likevel synes det er greit, er det bare å kjøre på. Men veldig dårlig gjort dersom han ikke vet det! Anonymous poster hash: 3fc12...311
Giss Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Kommer litt an på hvor spesielt det er. Om navnet er Jonas er det intet problem. Om det f eks er Jeremias blir det litt påfallende. Uansett, når det er oppkalling etter barnets tippoldefar er det helt klart brukbart - men du får si til familien din at det er derfor det er valgt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Hvis mannen din vet at eksen din har det som mellomnavn og ingen kaller han for det navnet, som en skrev over "Hans Martin", så kan dere bruke det. Jeg hadde blitt ildsint, og utrolig lei meg om mannen min ikke fortalte meg at navnet vi kalte datteren vår tilfeldigvis var mellomnavnet til eksen... Anonymous poster hash: da0d5...d36
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Om det ikke plager deg eller mannen din, så ser jeg ingen grunn til at det skulle plage noen andre. Anonymous poster hash: 1e179...164
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Mannen min vet min eks fulle navn og når vi har snakket om navnet har han alltid omtalt det som å kalle opp etter oldefar (som levde til han var ti år og var veldig nære). Min eks bruker begge men jeg kalte han bare for det første. Det er et vanlig og tradisjonelt navn, forresten☺️ HI Anonymous poster hash: 45324...632
Giss Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Mannen min vet min eks fulle navn og når vi har snakket om navnet har han alltid omtalt det som å kalle opp etter oldefar (som levde til han var ti år og var veldig nære). Min eks bruker begge men jeg kalte han bare for det første. Det er et vanlig og tradisjonelt navn, forresten☺️ HI Anonymous poster hash: 45324...632 Da burde det ikke være et problem.
Tyra79 Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Det er jo oppkalling etter oldefar, ikke etter eksen. Så lenge din mann vet om dette, og ikke har noe imot det, ville jeg ikke vært i tvil !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå