Gå til innhold

Vektoppgang i graviditet.... er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har jeg lagt meg ut mye?

Er 17 uker nå og har gått opp 3-4 kg.... er ikke det litt mye så tidlig i svangerskapet? Mener å huske at jeg la på meg mest i slutten av forige svangerskap.... men det er noen år siden :P

Anonymous poster hash: 7e78d...89a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen legger på seg mye tidlig i svangerskapet, andre sent. Tror jeg hadde lagt på meg 7-8 kg før jeg var halvveis. Endte på 12 -13 kg opp begge gangene

Skrevet

Det avhenger jo også av utgangsvekt.

Anonymous poster hash: 2710d...034

Skrevet

Det avhenger jo også av utgangsvekt.

Anonymous poster hash: 2710d...034

Er normalvektig. BMI på 22-23 tenker jeg (før graviditet da :P )

HI

Anonymous poster hash: 7e78d...89a

Skrevet

Helt normalt. Legger du på deg i samme tempo videre, ville du ligget på ca 10-12 kg ved termin? Kjapt regnet. Det er helt normalt, og vel også anbefalt vektøkning.

Selv legger jeg ikke på meg før slutten av svangerskapet. Med første var jeg nede i 6 minus de første 22 ukene. Jeg la på meg 6 kg fra startvekt ved termin (dvs først de 6 kiloene jeg hadde gått ned, så 6 kilo til). De første 2-3 kiloene kom fra 22 uker og utover, men så hadde jeg et opphold på flere uker... Så et par uker før termin, kom de neste 3-4 kiloene. 

Det er noenlunde sånn denne gangen også. Har vært nede i 4 minus. Er nå 22 uker, og er 1 kilo i minus. Regner med kiloene snart kommer på løpende bånd. Jeg er veldig spent på hvor mye jeg kommer til å legge på meg. Med første var appetitten dårlig hele svangerskapet, jeg drakk bare flere liter sjokomelk daglig fremfor å spise... Nå er jeg helt hul, jeg er så sulten hele tiden. Jeg spiser og spiser... Hehe. 

Noen legger på seg tidlig i svangerskapet og lite/ingenting senere! Men det beste er nok en jevn vektøkning, og det ser det ut som du har, ettersom du overhodet ikke har lagt mye på deg. 

Anonymous poster hash: f5d6c...3be
Skrevet

Det er ikke mye :) jeg er 18 uker i dag, opp 1,5 kg. Hører om mange på rundt samme tid som har gått opp 6-7 kg... Det fordeler seg jevnt utover :) spis normal og sunn mat, tren om du kan og ikke gå berserk i godteskåla!

Anonymous poster hash: 527e6...3af

Skrevet

Jeg har gått opp 6 kg og er 18 uker i dag, gidder ikke stresse med det! Vil babyen ha mat så skal han få det, så lenge det er fornuftig mat! (For det meste :P)

Anonymous poster hash: fa1e9...aa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...