Gå til innhold

Er ikke journaler private/hemmelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte journalen min fra Ahus, fikk den bare rett i postkassa jeg. Stod til og med utenpå at det var journalen min :o tenk om noen hadde åpnet og sett da? Trodde man måtte vise ID etc jeg?

Anonymous poster hash: 48063...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er jo lukket post med navnet ditt på. Det vil si at hvis noen andre åpner din post gjør de noe ulovlig! Masse sensitiv informasjon som sendes i post, hvordan skulle det ellers fungert?

Anonymous poster hash: 6eccd...8e3

Skrevet

Nei det er jo lukket post med navnet ditt på. Det vil si at hvis noen andre åpner din post gjør de noe ulovlig! Masse sensitiv informasjon som sendes i post, hvordan skulle det ellers fungert? Anonymous poster hash: 6eccd...8e3

Hvis du kjøper tlf må du hente den på posten og vise ID. Hvis jeg bestiller noe som leveres med Postnord (f.eks en tights), må jeg vise ID. Men journalen, den dumper bare ned i postkassa.

Litt paranoid etter at henvisningen til en lege " forsvant sporløst i posten", og postmannen dumper avisene til folk i grøfta :l

Skrevet

Og pass får man i postkassa.

Anonymous poster hash: c703c...854

Skrevet

Posten er godkjent for sending av sensitiv informasjon. Og det er sjelden post blir "snappet" opp fra postkassene. Men for å forhindre dette bør man ha en låsbar postkasse. 

Skrevet

Bankkort, pass og koder kommer i postkassa og slik har det alltid vært. Men jeg synes også at det er litt snodig å måtte vise id for å hente en pakke på postkontoret. Men det er fordi pakken skal til rett person. På samme måte som posten skal i riktig postkasse.

Gjest flykræsj
Skrevet

Bestilte journalen min fra Ahus, fikk den bare rett i postkassa jeg. Stod til og med utenpå at det var journalen min :o tenk om noen hadde åpnet og sett da? Trodde man måtte vise ID etc jeg?

Ha lås på postkassen din, så slipper du slike bekymringer. Dersom alle sensitive opplysninger skulle sendes rekommandert, ville det blitt helt hinsides dyrt. Tenk hvor mye som sendes bare fra sykehus og legekontor hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...