Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Bestilte journalen min fra Ahus, fikk den bare rett i postkassa jeg. Stod til og med utenpå at det var journalen min tenk om noen hadde åpnet og sett da? Trodde man måtte vise ID etc jeg? Anonymous poster hash: 48063...26b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Nei det er jo lukket post med navnet ditt på. Det vil si at hvis noen andre åpner din post gjør de noe ulovlig! Masse sensitiv informasjon som sendes i post, hvordan skulle det ellers fungert? Anonymous poster hash: 6eccd...8e3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Nei det er jo lukket post med navnet ditt på. Det vil si at hvis noen andre åpner din post gjør de noe ulovlig! Masse sensitiv informasjon som sendes i post, hvordan skulle det ellers fungert? Anonymous poster hash: 6eccd...8e3 Hvis du kjøper tlf må du hente den på posten og vise ID. Hvis jeg bestiller noe som leveres med Postnord (f.eks en tights), må jeg vise ID. Men journalen, den dumper bare ned i postkassa. Litt paranoid etter at henvisningen til en lege " forsvant sporløst i posten", og postmannen dumper avisene til folk i grøfta :l Anonymous poster hash: 48063...26b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Og pass får man i postkassa. Anonymous poster hash: c703c...854
HvittHus Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Posten er godkjent for sending av sensitiv informasjon. Og det er sjelden post blir "snappet" opp fra postkassene. Men for å forhindre dette bør man ha en låsbar postkasse.
MarianeA Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Bankkort, pass og koder kommer i postkassa og slik har det alltid vært. Men jeg synes også at det er litt snodig å måtte vise id for å hente en pakke på postkontoret. Men det er fordi pakken skal til rett person. På samme måte som posten skal i riktig postkasse.
Gjest flykræsj Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Bestilte journalen min fra Ahus, fikk den bare rett i postkassa jeg. Stod til og med utenpå at det var journalen min tenk om noen hadde åpnet og sett da? Trodde man måtte vise ID etc jeg? Anonymous poster hash: 48063...26b Ha lås på postkassen din, så slipper du slike bekymringer. Dersom alle sensitive opplysninger skulle sendes rekommandert, ville det blitt helt hinsides dyrt. Tenk hvor mye som sendes bare fra sykehus og legekontor hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå