Gå til innhold

Hater å være B-menneske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste motivasjonen for å stå opp om morgenen er tanken på når jeg kan få sove igjen. Har jeg fri på dagen sovner jeg ofte på sofaen mens barna er på skolen.

Hver morgen er et mareritt! Jeg har til og med ekte mareritt, hvor jeg drømmer at jeg står opp, før den ekle alarmen går og jeg må gjennom det en gang til!

Er det andre som ser på hver jævla morgen som et forferdelig onde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg er virkelig ikke et a-menneske, stå opp tidlig gjør vondt, uansett hvor tidlig jeg er i seng dagen før. Generelt det å våkne av en alarm er slitsomt.. Passer jo fint siden jeg skal begynne på skolen til høsten og må opp kvart over fem for å rekke og levere unger og ta toget ;)

Skrevet

Jepps. Eneste fordelen med turnus. Har jeg fri eller jobber kveld sover jeg hele dagen etter å ha sendt gjengen ut av døra kl 08.

Bortsett fra idag.. måtte ta helgevasken. Ligger nå på sofaen og vurderer å ta en time eller to på øyet. Gjeeeesp

Anonymous poster hash: b69c8...640

Skrevet

Jeg jobber også kvelden, og nyter å slippe å stå opp tidlig før kveldsvakt. Men jeg får jo ikke tid til noe som helst, jeg rekker jo bare dusj og mat før jeg må på jobb😳

Godt å se at det ikke bare er meg😜

Skrevet

Det er psykisk, vet du, kanskje du trenger kognitiv terapi for å legge fra deg problemadferden..

Anonymous poster hash: 69266...a4e

Skrevet

Jepps. Eneste fordelen med turnus. Har jeg fri eller jobber kveld sover jeg hele dagen etter å ha sendt gjengen ut av døra kl 08.

Bortsett fra idag.. måtte ta helgevasken. Ligger nå på sofaen og vurderer å ta en time eller to på øyet. Gjeeeesp

Vaskehjelp er tingen, da slipper man helgevasken.

Anonymous poster hash: 8de54...68a

Skrevet

Vi var ikke EKSTREME b-mennesker. Men sånn passe. I helgene sov vi ofte til nærmere 1200, i ukedagene var alt før 0730 et slit..... Nå står vi opp før 0600 i hverdagen, og når klokka passerer 0900 på en helgedag blir vi nesten stressa, fordi vi har mistet så mye av dagen. Men jeg legger meg rundt 2200 og mannen alltid før midnatt han også.. I helgene drøyer jeg det til nesten midnatt, mannen er oppe som vanlig da..

Dette skjedde fordi vi fikk noen morgenfugler som barn. Mannen var a-menneske som liten, men ble b...Og nå er vi begge gått fra b til a. Det er fullt mulig og gjøre noe med, med andre ord. Såfremt man ikke har en forstyrrelse av noe slag. Det er ikke gjort over natta, men flere år hvor man hadde barn som nektet og ligge i senga om klokka nærmet seg 0530, så gjør det noe med søvnmønster...

Anonymous poster hash: aaf36...af3
Skrevet

Ja, jeg ser ikke bort ifra at vaner har mye å si. Jeg trenger mye søvn, og en av ulempene med turnusarbeid igjen er at man ikke kan praktisere faste leggetider.

Skrevet

Eg har aldri likt å stå opp. Sjølv som baby vart eg vekt om morgonen, våkna ikkje utan vidare av meg sjølv.

For meg er kveldsvakt ei ulempe, etter nokre kveldar på jobb er det tilnærma umulig å komme seg ut av senga. Likar bedre å jobbe dagvakter, 7.30-15 er bedre enn 14.30-22.

Skrevet

Noen ganger eeeeelsker jeg å være b-menneske, for det er så godt med late morgener i sengen. Nå har jeg en 3-åring som skal opp kvart på 7 hver morgen og en baby som ikke sover så godt på natten, så nå hater jeg å være B-menneske, vet at å være a-menneske ikke hadde løst mine problemer, og skulle ønske de fant opp et alternativ.

Når det gjelder mareritt, så hadde jeg et ️lignende ett som ditt for en stund tilbake.

Jeg lå i sengen å prøvde å roe ned en hylende baby som ikke fant søvnen. da hun, og jeg, omsider sovnet, så drømte jeg at dette fortsatte, i tillegg var jeg kjempeurolig for at drømmebabyen skulle skrike så høyt og mye at den vekket min ordentlige baby. Ble vekt av et nytt skrikeanfall av min virkelige baby, og sånn gikk den natta. Aldri vært så sliten i hele mitt liv!

Skrevet

Jeg er skikkelig B menneske å det er heldigvis sønnen min også.

Han sover gjerne til 8.30-9.00 om morgenen i helger.

Så er redd for å få ett barn til,for da får jeg kanskje en som vil stå opp halv 6 om morgenen :P

Skrevet

Jeg jobber også kvelden, og nyter å slippe å stå opp tidlig før kveldsvakt. Men jeg får jo ikke tid til noe som helst, jeg rekker jo bare dusj og mat før jeg må på jobb😳

Godt å se at det ikke bare er meg😜

Jeg må fortsatt opp tidlig å få ungen avgårde på skolen og gå tur med bikkja. Mannen raser ut av dørs kl 7.30 og synes det riktig behagelig å slippe alt. Har jeg tidligvakt går han med bikkja og jeg tar som vanlig ungen. Men som sagt jeg går å legger meg igjen etter jeg har ryddet det verste.

Skrevet

Vaskehjelp er tingen, da slipper man helgevasken.

Anonymous poster hash: 8de54...68a

Hadde vi råd så hadde vi gjort det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...