Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Neste uke skal jeg fjerne en bit av livmorhalsen på grunn av celleforandringer, og deretter må jeg tilbake etter 6 måneder for å ta en ny prøve. Jeg har egentlig ingen planer om å bli gravid dette året, men jeg er ikke fremmed for at vi ønsker barn innen et par år, så derfor lurer jeg på: hva skjer om prøvene ikke er positive etter 6 måneder? Er det slik at jeg burde jeg bli gravid det neste halvåret for å være på den sikre siden? Om prøvene er negative etter 6 måneder, hva slags operasjon må jeg gjennom da? Hvis det vil bli vanskelig å bli gravid om dette skjer så vil jeg faktisk bli gravid de neste 6 månedene. Jeg spurte gynekologen min om dette, men hun sa hun ikke hadde tid til å svare og at jeg måtte bestille en ny time hos henne om jeg hadde flere spørsmål. Jeg ringte også til sykehuset og stilte de samme spørsmålene og da fikk jeg beskjed om å lese brevet jeg fikk i posten. Det står ingenting om dette i brevet. Oppgitt... Anonymous poster hash: b7ec9...592
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Neste uke skal jeg fjerne en bit av livmorhalsen på grunn av celleforandringer, og deretter må jeg tilbake etter 6 måneder for å ta en ny prøve. Jeg har egentlig ingen planer om å bli gravid dette året, men jeg er ikke fremmed for at vi ønsker barn innen et par år, så derfor lurer jeg på: hva skjer om prøvene ikke er positive etter 6 måneder? Er det slik at jeg burde jeg bli gravid det neste halvåret for å være på den sikre siden? Om prøvene er negative etter 6 måneder, hva slags operasjon må jeg gjennom da? Hvis det vil bli vanskelig å bli gravid om dette skjer så vil jeg faktisk bli gravid de neste 6 månedene. Jeg spurte gynekologen min om dette, men hun sa hun ikke hadde tid til å svare og at jeg måtte bestille en ny time hos henne om jeg hadde flere spørsmål. Jeg ringte også til sykehuset og stilte de samme spørsmålene og da fikk jeg beskjed om å lese brevet jeg fikk i posten. Det står ingenting om dette i brevet. Oppgitt... Anonymous poster hash: b7ec9...592 Da jeg gjorde dette sa legen som opererte meg at det ikke var noe problem å bli gravid med en gang. At man måtte ikke vente. Men de tok ikke så mye hos meg da... Anonymous poster hash: 773d0...41f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Jeg er konisert og ble gravid bare noen uker etterpå, men det er ikke optimalt. Det optimale er først å ta oppfølgningsprøven for å se om alt ser bra ut. Er prøvene fine er det bare å kjøre på med ny babay Som regel klarer de å fjerne alt (forandringene kan ses visuelt med mikroskop). Blir du gravid før du har prøveresultatene, så blir du fulgt opp i svangerskapet med celleprøver, og en evt ny konisering blir gjort etter fødsel. Forandringene i livmorhalsen tar mange år på å forandre seg til kreftceller og "bare" 30 % av dem med forandringer får faktisk kreft. Ergo: det går fint å gjennomføre et svangerskap, og så gjenoppta behandling etter fødsel. Anonymous poster hash: b079c...303
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Takk for svar, men mulig jeg formulerte meg litt kronglete siden jeg ikke fikk svar på konkret det jeg lurer på Det jeg lurer på er hva som skjer om prøvene på kontrollen etter seks måneder ikke er positive. Hva slags operasjon må jeg gjennom om i så fall, og vil DET påvirke muligheten mine for å bli gravid senere? Anonymous poster hash: b7ec9...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå