Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Blir litt forundret over foreldre som ikke klarer å bruke tvang under medisinering, fordi de synes det er fælt. Ja greit nok, men hva om barnet blir alvorlig syk pga manglende medisinering?? Tenker på sepsis blant annet. Skjønner virkelig ikke hva slike foreldre tenker med. Anonymous poster hash: ef1f9...e59
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Enig. Når det kommer til medisiner er det ingen nåde her i huset. Medisin skal i ungene uansett. Anonymous poster hash: e186d...f3a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Enkelte ting kan man bare ikke velge, så enkelt er det. Trenger barna medisin skal de ha det. Men de kan velge mellom å ta det frivillig eller med tvang.
Gidder ikke! Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Eh... Du skjønner ikke hva de tenker med? Man klarer jo det man må, men det er vel ikke såå rart at man føler med ungen sin og synes det er vondt å tvinge en som er helt hysterisk til å gjøre noe de ikke vil? Det kalles empati.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Eh... Du skjønner ikke hva de tenker med? Man klarer jo det man må, men det er vel ikke såå rart at man føler med ungen sin og synes det er vondt å tvinge en som er helt hysterisk til å gjøre noe de ikke vil? Det kalles empati. Og hva hvis barnet blir meget alvorlig sykt pga manglende medisinering? Med påfølgende sykehusinnleggelse, masse blodprøver, venefloner (som gjerne må settes flere ganger siden blodårene sprekker lett på de små)?Noen ganger må man bare! Eller er du en slik forelder som da prøver å stoppe legene under prosessen, når barnet ditt blir holdt fast og påført smerte? Fordi du var så full av empati at du maktet ikke å gi medisin! Anonymous poster hash: ef1f9...e59
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Eh... Du skjønner ikke hva de tenker med? Man klarer jo det man må, men det er vel ikke såå rart at man føler med ungen sin og synes det er vondt å tvinge en som er helt hysterisk til å gjøre noe de ikke vil? Det kalles empati. Og hva hvis barnet blir meget alvorlig sykt pga manglende medisinering? Med påfølgende sykehusinnleggelse, masse blodprøver, venefloner (som gjerne må settes flere ganger siden blodårene sprekker lett på de små)?Noen ganger må man bare! Eller er du en slik forelder som da prøver å stoppe legene under prosessen, når barnet ditt blir holdt fast og påført smerte? Fordi du var så full av empati at du maktet ikke å gi medisin! Anonymous poster hash: ef1f9...e59 Ser du ikke hva hun skriver? "Man klarer det man må", altså, ja man tvinger da i barnet medisinen, men det trenger ikke bety at man ikke får vondt av barnet, føler med det og synes det er vanskelig! Empati betyr ikke at man lar barnet slippe unna, det betyr at man føler med det i en vanskelig situasjon! Anonymous poster hash: e0432...65a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Jeg skjønner ikke, kan du ikke sitere det du snakker om? Jeg har ikke lest at noen her inne har skrevet at de heller lar være å gi livsviktige medisiner enn å gi dem med tvang, slik at de risikerer at barnet blir sykt. Hvem skrev det, i hvilken tråd? Anonymous poster hash: dee9a...1cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Tror bare det er her inne en samenliggnes stikkpiller og termometer med overgrep. Anonymous poster hash: dbab8...670
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Eh... Du skjønner ikke hva de tenker med? Man klarer jo det man må, men det er vel ikke såå rart at man føler med ungen sin og synes det er vondt å tvinge en som er helt hysterisk til å gjøre noe de ikke vil? Det kalles empati. Og hva hvis barnet blir meget alvorlig sykt pga manglende medisinering? Med påfølgende sykehusinnleggelse, masse blodprøver, venefloner (som gjerne må settes flere ganger siden blodårene sprekker lett på de små)?Noen ganger må man bare! Eller er du en slik forelder som da prøver å stoppe legene under prosessen, når barnet ditt blir holdt fast og påført smerte? Fordi du var så full av empati at du maktet ikke å gi medisin!Anonymous poster hash: ef1f9...e59 Oida.... Anonymous poster hash: dee9a...1cc
ærlig talt Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Enig med deg, HI. Men er det virkelig noen her inne som ikke gir livsviktig medisin? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Men nå er det jo slik at dere putter i ungene deres unødvendig mye ab feks. De aller aller fleste ørebet og halsbetennelser går over av seg selv. Anonymous poster hash: 6116a...6d1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Men nå er det jo slik at dere putter i ungene deres unødvendig mye ab feks. De aller aller fleste ørebet og halsbetennelser går over av seg selv. Anonymous poster hash: 6116a...6d1 Hvem i all verden snakker du til? "Dere"? Hvem er det? Forresten skriver ikke leger ut antibiotika med mindre de anser det som nødvendig, de er ganske strenge på akkurat antibiotika. Flate for en merkelig tråd.. Alle skriver om noen ikkeeksisterende personer de ikke vil si hvem er. Uvirkelig, Anonymous poster hash: dee9a...1cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Men nå er det jo slik at dere putter i ungene deres unødvendig mye ab feks. De aller aller fleste ørebet og halsbetennelser går over av seg selv. Anonymous poster hash: 6116a...6d1 Hvem i all verden snakker du til? "Dere"? Hvem er det? Forresten skriver ikke leger ut antibiotika med mindre de anser det som nødvendig, de er ganske strenge på akkurat antibiotika. Flate for en merkelig tråd.. Alle skriver om noen ikkeeksisterende personer de ikke vil si hvem er. Uvirkelig, Anonymous poster hash: dee9a...1cc Det gjelder alle med barn faktisk. Klart legen skriver ut når foreldre sitter og gnåler om å få medisiner. Hvis du leser antibiotikaveilederen vil du få en aha opplevelse. Vi misbruker masse ab på ting som ville gått over av seg selv. Fint når ungene virkelig blir syke og det ikke virker lenger. Anonymous poster hash: 6116a...6d1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Men nå er det jo slik at dere putter i ungene deres unødvendig mye ab feks. De aller aller fleste ørebet og halsbetennelser går over av seg selv. Anonymous poster hash: 6116a...6d1 Hvem i all verden snakker du til? "Dere"? Hvem er det? Forresten skriver ikke leger ut antibiotika med mindre de anser det som nødvendig, de er ganske strenge på akkurat antibiotika. Flate for en merkelig tråd.. Alle skriver om noen ikkeeksisterende personer de ikke vil si hvem er. Uvirkelig,Anonymous poster hash: dee9a...1cc Det gjelder alle med barn faktisk. Klart legen skriver ut når foreldre sitter og gnåler om å få medisiner. Hvis du leser antibiotikaveilederen vil du få en aha opplevelse. Vi misbruker masse ab på ting som ville gått over av seg selv. Fint når ungene virkelig blir syke og det ikke virker lenger. Anonymous poster hash: 6116a...6d1 Nei, alle legene jeg har vært hos skriver ikke ut antibiotika med mindre man har store plager og høy crp Anonymous poster hash: dee9a...1cc
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Ikke dere, noen! Et av mine barn har en gang fått ab for øyebetennelse, fordi barnehagen den gangen krevde det. Den andre har fått forebyggende ab etter å ha stukket opp tårekanalene.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #16 Skrevet 23. januar 2015 Jeg skulle gjerne truffet disse foreldre som får altfor mye antibiotika og disse legene som foreskriver på forespørsel. For her var det eneste jeg fikk høre fra legen i 2,5 år: "ufarlig ørebetennelse, gi ibux og hold hjem fra barnehagen. Det måtte til en utenlandsflytting før vi fant ut at barnet ikke hørte godt og legen der mente det var absolutt ikke normalt å ha ørebetennelse en gang i mnd fra oktober til april, selv om trommehinnene aldri sprakk. Det er fremdeles uklart om hørselen er varig skadet. Forøvrig er det en liten lkning i antall barn som får nedsatt hørsel pga for mange ubehandlede ørebetennelser. Jeg forstår at det er vanskelig å vite når man MÅ gi antibiotika og når man ikke MÅ, men det er også utrolig kjipt å gå gjennom livet uten å høre så godt. Anonymous poster hash: 2c234...667
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #17 Skrevet 23. januar 2015 Det er stor forskjell på å gi antibiotika eller livsnødvendige medisiner og det å gi paracet til en med feber. Så klart gir jeg antibiotika til barnet mitt hvis han må ha det, men det er så vist ikke noen god følelse å bruke tvang selv når det er nødvendig. Men jeg ønska ikke å bruke tvang for å få paracet i mitt febersyke barn i går. Grunnen er at selv om han var slapp var han likevel våken nok til å nekte. Hadde feberen vært høyere og noe kroppen ikke klarte å takle selv uten feber nedsettende ville han vært så utslått at han ikke hadde orka protestere på ett slikt nivå at fysisk tvang ble nødvendig. Så med mindre det er veldig viktig å få i han den medisinen ser jeg ingen grunn til å bruke tvang for å få det i han. Anonymous poster hash: ac8a7...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå