Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Mannen ville så veldig gjerne få vært med på tidlig UL denne gangen, 12 uker på vei hos privat gyn. Men nå har minstebarnet fått feber+ forkjøla, og vi har ingen som kan passe henne... Typisk!! Er det OK om vi tar henne med inn til timen, installerer henne m en iPad slik at hun ikke forstyrrer, eller vil det bli dårlig mottatt tror dere?! Anonymous poster hash: c0d15...804
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville ikke tatt med ungen på ultralyd, forkjøet eller ei. På innkalling til OUL står det at de ikke ønsker at søsken skal være med. Anonymous poster hash: c9474...db7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Barn har ingenting på ultralyd å gjøre. Det er ikke underholdning!! Anonymous poster hash: a4472...013
Mummimamma :) Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Det var jo ikke på grunn av underholdningsverdien for barnet, men på grunn av mangel på barnevakt!!! Klart dere kan ta henne med om hun er frisk nok til å gå ut, på samme måte som hun hadde måtte følge med på lasset på andre ting pga barnevaktmangel!!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Planen var jo at hun skulle i barnehagen denne dagen, for jeg er såklart helt inneforstått m at barn ikke er kjempegunstig på slike undersøkelser. Men hvis hun plantes foran en iPad så sitter hun der pal og kommer nok ikke til å si et pip eller få med seg hva som skjer overhodet. Lurte vel mer på dette m at hun er syk, men på den annen side, man tar jo m syke barn på legekontoret. Hm.. HI Anonymous poster hash: c0d15...804
Tante Gustava Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Poenget med at man ikke ønsker søsken på ul er jo på grunn av at man kan få dårlige nyheter, og sjokket og samtaler rundt dette bør et barn skånes for. Men det er klart, her er det en spesiell situasjon. Dere får ta henne med og spør legen hva hun tenker. Evt får far droppe ul og sitte på venterommet sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Kommer an på hvor ultralyden foregår. Her er gyn og føden på samme sted. Sier seg selv at man ikke drar dit om man er syk. Men siden det er privat regner jeg med det ikke er på sykehuset? Anonymous poster hash: 7d4b9...5d2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Ikke sykehus nei, privat liten klinikk med bare en gyn.. Tror vi går for Gustavas forslag, ta henne m og høre hva legen mener HI Anonymous poster hash: c0d15...804
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde med meg 2 særdeles spente barn på 7 og 4 da jeg var på ultralyd sist. Legen sa absolutt ingenting på det og forklarte min vesle nysgjerrige Nils alt han lurte på:-) har man ikke barnevakt så har man ikke. Og barna synes det var kjempefint å se lillebror inni magen:-) Anonymous poster hash: 837c3...23f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Vi fikk beskjed på privat ultralyd i uke 28 at babyen hadde en alvorlig hjertefeil. Var veldig glad for at vi ikke hadde med oss noen barn da. Anonymous poster hash: acd7a...edc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Problemet er jo at man kan få dårlige nyheter. Om dere i dag får vite at det er alvorlige avvik på fosteret vil reaksjonen deres på det og ikke minst samtalen med legen om en evt senabort ikke være noe et barn bør være med på. Anonymous poster hash: 48eda...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne ta med barn under 12 år. Begrunnelsen var at det var viktig med ro under undersøkelsen Anonymous poster hash: 6ffae...c4e
MammantilNurket Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 (endret) Det de over skriver ... i tillegg: Som gravid ville jeg ikke blitt veldig happy for å møte på "forkjølasyk" unge (med feber!!) på venteværelset på "liten privat klinikk" (som sannsynligvis koster det hvite ut av øyet). Det er slike ting man forsøker å unngå ved å velge "liten privat klinikk". Er barnet sykt holder man det hjemme slik at det ikke smitter andre. Endret 23. januar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Ring klinikken å hør! Dårlig å dra med barnet hvis hun smitter andre! Spesielt gravide! Er det ok for klinikken er situasjonen løst, dere er klar over at man kan få dårlige nyheter, dere kan be legen si i fra at far må ta ut barnet om det er dårlige nyheter f.eks. Alt. skyver du timen til over helgen, eller så drar du alene! Slikt skjer når man har flere barn og det er noe man bare må klare å ordne opp i. Skjønner far vil bli med, men dukker det opp sykdom i hus er ikke det en selvfølge at det lar seg gjøre.... Anonymous poster hash: b52af...8c7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Hadde ikke reagert på at det var barn på venteværelse eller med. Hvis vi skal være så redde for smitte kan vi jo ikke gå på butikken, ut å handle, levere i barnehage ect. Virker til å være bakteriefobi inne på det forumet her. Folk som ikke kan bli utsatt for forkjøla mennesker må vaksinere seg eller isolere seg. Jenta mi var med på sist Ul, men nå er vi en gang i uka ca så det er vanskelig at det løser seg alle ganger. Anonymous poster hash: df437...a03
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #16 Skrevet 23. januar 2015 Takk for alle svar! Regner med at det er flere gravide enn meg som jevnlig oppsøker legekontorer for kontroll, der sitter det jo som regel både det ene og andre av sykdom på venteværelset... Sånn apropos smitte mener jeg Men nå har det heldigvis løst seg til det beste her, jenta er feberfri og frisk som ei loppe igjen! Kanskje hadde hun ikke feber igår kveld i det hele tatt, selv om jeg innbilte meg at hun kjentes varm ut. Så da blir det bhg på henne idag, og heldigvis voksen-ultralyd på oss!! Phuuh. Denne legen har flere måneders ventetid på time også, så veldig glad for at vi får tatt den nå! HI Anonymous poster hash: c0d15...804
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #17 Skrevet 23. januar 2015 Så bra at det løste seg. 😊 Men i forhold til smitte, det var jo en forkjølelse. Er vel omtrent ingen som ikke er forkjøla for tiden? Hos oss er vi konstant forkjøla mellom oktober og mars, vi beveger oss jo i offentligheten likevel. 😊 holder voksne folk seg hjemme fra alt ved forkjølelse(når formen ellers er ok)? Anonymous poster hash: 32f1c...687
Cat.68 Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Trur ikke dere som mener det er ok å utsette gravide for forskjølelse hadde ment det samme hvis dere ante hva cytomegalovirus feks kan gjøre med et foster hvis mor blir smittet for første gang når hun er gravid. Cmv er et helt ufarlig forskjølesevirus for barn og voksne. Men kan gi store misbildninger/skader på foster, og i værste fall fosterdød. Dessverre opplyses det lite om dette virus, men vi har ei datter som virkelig fått erfare hva et sk "ufarlig" virus kan stille istand, og hun er ei av de heldige som er født med dette viruset. Her ble det kun angrep på leveren som vi kunne ta knekken på med cellegift, og kortvoksthet, som kan behandles med veksthormon Pga manglende proteiner i leveren. Jeg er også ei av de som opplevd å få negative nyheter på UL, og er sjeleglad for at jeg ikke hadde noe barn med da. Ville adri klart å da vare på et barn i en slik situasjon, når sjokk,sorg og vantro tar over deg. Derfor er jeg sterk motstander mot å ha barn med på ul, enda mer motstander mot å ta syke barn med unødvendig, hvor det frekventerer gravide.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Det var smør på flesk, forkjølasyk.... Sier du faktisk det? "Jeg kan ikke komme på jobb for min datter er kraftig forkjølasyk" Anonymous poster hash: 1204c...0dc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Trur ikke dere som mener det er ok å utsette gravide for forskjølelse hadde ment det samme hvis dere ante hva cytomegalovirus feks kan gjøre med et foster hvis mor blir smittet for første gang når hun er gravid. Cmv er et helt ufarlig forskjølesevirus for barn og voksne. Men kan gi store misbildninger/skader på foster, og i værste fall fosterdød. Dessverre opplyses det lite om dette virus, men vi har ei datter som virkelig fått erfare hva et sk "ufarlig" virus kan stille istand, og hun er ei av de heldige som er født med dette viruset. Her ble det kun angrep på leveren som vi kunne ta knekken på med cellegift, og kortvoksthet, som kan behandles med veksthormon Pga manglende proteiner i leveren. Jeg er også ei av de som opplevd å få negative nyheter på UL, og er sjeleglad for at jeg ikke hadde noe barn med da. Ville adri klart å da vare på et barn i en slik situasjon, når sjokk,sorg og vantro tar over deg. Derfor er jeg sterk motstander mot å ha barn med på ul, enda mer motstander mot å ta syke barn med unødvendig, hvor det frekventerer gravide. Det var leit å høre om din datter. Vet du da hvor hun/du fikk det? Hvordan skal vi unngå å møte på noen med dette viruset i 9 mnd? Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan vi skal leve normalt uten å risikere å bli syke. Hva med de som går gravide og jobber i helsevesenet? Skal vi Sykemeldes hele svangerskapet? Beklager HI at tråden din blir litt kuppet, lykke til på UL :-) Anonymous poster hash: df437...a03
Cat.68 Skrevet 23. januar 2015 #21 Skrevet 23. januar 2015 Trur ikke dere som mener det er ok å utsette gravide for forskjølelse hadde ment det samme hvis dere ante hva cytomegalovirus feks kan gjøre med et foster hvis mor blir smittet for første gang når hun er gravid. Cmv er et helt ufarlig forskjølesevirus for barn og voksne. Men kan gi store misbildninger/skader på foster, og i værste fall fosterdød. Dessverre opplyses det lite om dette virus, men vi har ei datter som virkelig fått erfare hva et sk "ufarlig" virus kan stille istand, og hun er ei av de heldige som er født med dette viruset. Her ble det kun angrep på leveren som vi kunne ta knekken på med cellegift, og kortvoksthet, som kan behandles med veksthormon Pga manglende proteiner i leveren. Jeg er også ei av de som opplevd å få negative nyheter på UL, og er sjeleglad for at jeg ikke hadde noe barn med da. Ville adri klart å da vare på et barn i en slik situasjon, når sjokk,sorg og vantro tar over deg. Derfor er jeg sterk motstander mot å ha barn med på ul, enda mer motstander mot å ta syke barn med unødvendig, hvor det frekventerer gravide.Det var leit å høre om din datter. Vet du da hvor hun/du fikk det? Hvordan skal vi unngå å møte på noen med dette viruset i 9 mnd? Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan vi skal leve normalt uten å risikere å bli syke. Hva med de som går gravide og jobber i helsevesenet? Skal vi Sykemeldes hele svangerskapet? Beklager HI at tråden din blir litt kuppet, lykke til på UL :-) Anonymous poster hash: df437...a03 Hun ble mest sannsynlig smittet gjennom meg helt på slutten av svangerskapet. Eller helt som nyfødt. Dem blir ikke helt enige legene om dette. De mente hun var for syk til å plukket opp det etter hun ble født, men for frisk for å fått deg gjennom meg. Vet ikke hvor jeg ble smittet, men ble hun smittet etterpå ble hun det allerede på sykehuset. Kanskje av personell siden ingen av oss andre var syke da. Man kan ikke beskytte seg 100% mot dette annet en å ta forhåndsregler. Unngå andre som er forkjølet og man kan be legen måle hva slags virus det dreier seg om om man selv blir forskjølet og si man er engstelig for cmv. Man kan ikke unngå offentlige arenaer når man er gravid, er jo derfor jeg mener man ikke skal ta med syke barn overalt, eller seg selv hellerom man er syk. Spesielt ikke på plasser hvor gravide er ofte. Det er jo bare unødvendig. Og man minsker jo smitterisiko med å la vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå