Gå til innhold

noe galt med synet mitt... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt når jeg skal gå ned trapper kan jeg miste helt kontroll over følelsen av å ha kontroll over trinnene.. det er som at trappen flyter i hverandre og jeg mister kontakt med underlaget. .blir usikker på hvor langt ned det er til neste trinn.

Det går over etter noen sekunder. .men hvis det ikke er noe å holde seg i blir jeg ordentlig redd for å falle.

noen som har opplevd dette og vet hva det er???

Anonymous poster hash: 2d54d...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det opplever jeg ofte. Min fysioterapeut sier det er låsning i nakken . Hjelper veldig fint med behandling hos manuell terapeut.

Skrevet

Takk for svar.. noen fler?

Skrevet

Har det slik jeg også. Har en rar sjeling, og lite dybdesyn. Lite jeg kna gjøre med det, men har lært meg opp til å lese hvor jeg går. Altså jeg ser ikke hvor høyt det er, men jeg vet ett trappetrinn er så og så høyt der og dermed vet jeg hvor mye jeg må løfte beina. Mye jobb i starten da synet begynte å skrante, nå går det automatisk. Jeg sliter mest når jeg går i skogen og slike steder det jeg ikke kan lese ting så godt.

Anonymous poster hash: 392ba...7e7

Skrevet

Har det slik jeg også. Har en rar sjeling, og lite dybdesyn. Lite jeg kna gjøre med det, men har lært meg opp til å lese hvor jeg går. Altså jeg ser ikke hvor høyt det er, men jeg vet ett trappetrinn er så og så høyt der og dermed vet jeg hvor mye jeg må løfte beina. Mye jobb i starten da synet begynte å skrante, nå går det automatisk. Jeg sliter mest når jeg går i skogen og slike steder det jeg ikke kan lese ting så godt.

Anonymous poster hash: 392ba...7e7

Dette merker jeg at jeg må gjøre..det skjer ofte i trapper..og jeg vet at et trappetrinn er så så høyt så jeg må liksom tenke litt før jeg går videre..

men det er også noen ganger hvis det er mørke linjer eller flekker i gulver så tror jeg det er et trinn, men så er det jo ikke det..hi

• 3 måneder senere...
Skrevet

slet akkurat med det samme selv, i trapper og ulendt terreng. Hadde slik i lang tid uten at noen kunne konkret hjelpe feks med synet eller briller som var tilpasset. Visste at det fantes en Optiker på Voss, Opheim som var spesialist innen dette med samsyn og etter besøk der så opplevde jeg en helt ny hverdag!!!

Skrevet

slet akkurat med det samme selv, i trapper og ulendt terreng. Hadde slik i lang tid uten at noen kunne konkret hjelpe feks med synet eller briller som var tilpasset. Visste at det fantes en Optiker på Voss, Opheim som var spesialist innen dette med samsyn og etter besøk der så opplevde jeg en helt ny hverdag!!!

Jeg har også fått et samsynsproblem som ligner det Hi beskriver. Har en mangel som kan gå på nervesystemet også, men får ikke det sjekket, sykehuset er ikke interessert i det. Optiker mener det er nevrologisk.

Hva gjorde denne optikeren på Voss?

Anonymous poster hash: ed0c4...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...