Gå til innhold

Bakovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 4,5 år sitter fremdeles bakover. Jeg er i overkant opptatt av trafikksikkerhet. Men nå har vi fått et nytt sete, beltestol best i test... Vurderer å bytte men synes han er liten enda. 110cm og 17 kg.

Anonymous poster hash: 99b39...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til å bytte da? Hvis det funker fint med bakovervendt så er det jo bare å fortsette. Hvis ikke så er han stor nok til å snus.

Anonymous poster hash: 82410...a6e
Skrevet

Kjempebra du har ham bakovervendt fortsatt. Men han virker veldig høy til det, kan jeg spørre hvilken stol han sitter i? Vet at bøyde ben ikke har noe med sikkerheten å gjøre, men kjenner han ikke ubehag når han er 110 cm. Og så lurer jeg på hvordan selen sitter på ham, går de rett ut og bak fra skuldrene, bøyer seg ikke ned mot ryggen? 

Hilsen ei som også er i overkant opptatt av trafikksikkerhet og bilsikring.

Anonymous poster hash: ee1e7...e69
Skrevet

Min er 105 cm å sitter fint bakovervendt enda i sitt besafe sete :) Om selen bøyer seg litt ned mot ryggen har det ikke så mye å si når man sitter bakovervendt :) Sitter man fremovervendt er det viktig at selen kommer rett ut bak skuldrene, det fikk jeg til svar fra tryggtrafikk når jeg spurte om det der :)

Anonymous poster hash: 7dc95...b2b
Skrevet

Min gutt på snart 5 år sitter bakovervendt i Britax Highway. Han er vel 110 pluss...

Anonymous poster hash: 01292...8eb

Skrevet

Min er 105 cm å sitter fint bakovervendt enda i sitt besafe sete :) Om selen bøyer seg litt ned mot ryggen har det ikke så mye å si når man sitter bakovervendt :) Sitter man fremovervendt er det viktig at selen kommer rett ut bak skuldrene, det fikk jeg til svar fra tryggtrafikk når jeg spurte om det der :)

Anonymous poster hash: 7dc95...b2b

Ja, jeg vet - selene kan bøye seg litt bak når en sitter bakovervendt, litt er type bed til det første/øverste beinet bak skulderen, så det er ikke snakk om mye. Dette i følge Besafe. Går utfra du har izi Plus? Bare nysgjerrig på hvilken stol HI bruker jeg da, 110 cm er ganske høyt og hadde vært interessant å vite hvilken stol som passer ham enda. :)

Anonymous poster hash: ee1e7...e69

Skrevet

Se lenge ørene ikke er på vei over kanten av setet, er det helt greit å sitte bakovervendt lengre enn til 4 år.

Mener å huske at vi måtte snu på ca 115 cm for da ble det etterhvert protester fordi beina ikke lengre fikk plass. Hun er lang da, så det var ved ca 4 år.

Anonymous poster hash: 580d9...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...