Gå til innhold

Skadet fugl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg med en skadet fugl? Katten kom inn med en levende fugl og det ser ut som om foten er brukket. Har aldri sett denne typen fugl før. Tror det er en rugde.

Anonymous poster hash: 49d0f...161
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe veterinæren og høre, hos oss tar de ikke betalt for å gi råd over telefon på kveldstid

Anonymous poster hash: 09e7b...07a
Skrevet

Dyrlegen.

Anonymous poster hash: a02a3...3b9
Skrevet

dyrlegen har hjelpeplikt og det vil som regel fylles ut et skjema til Mattilsynet som gjør at Mattilsynet dekker utgiftene og at du slipper å stå ansvarlig for regningen...

Anonymous poster hash: af5ef...997
Skrevet

Ringte en fuglegruppe, og de sa at det var best å avlive den pga at den var tatt av en katt og kunne ha andre skader også...

Stakkars, den ser helt fin ut bortsett fra foten :(

Skrevet

Ringte en fuglegruppe, og de sa at det var best å avlive den pga at den var tatt av en katt og kunne ha andre skader også...

Stakkars, den ser helt fin ut bortsett fra foten :(

Fuglegruppene vet ikke alltid best. 

Jeg fant en fugleunge for et par år siden, den var nesten helt fersk. Ingen fjær. Den var blitt angrepet av maur på bakken... Jeg tok den med meg hjem, og fikk hjelp av en egenerklært fugleekspert til å finne ut hvilken fugl det var... Men det var ikke mulig så lenge den ikke hadde fjær. Men uansett, han mente det var best å avlive den. Han sa den aldri kunne overleve. Han ga fuglen maks 48 timer. 

Jeg ringte veterinærer også, tre ulike. Alle sa det samme; avlivning. Jeg ringte en fuglegruppe; avlivning. 

Jeg beholdt den. Og hva som skjedde? I løpet av de neste dagene fikk den fjær. Den begynte å hoppe rundt. Og så en dag, fløy den. 

Siden har jeg sett samme fuglen komme tilbake til huset flere ganger. Den er relativt tam fremdeles, og tør å spise fra hånda. Jeg er sikker på at det må være samme fuglen... 

Jeg ville ringt veterinæren og bedt dem sjekke over dyret. Er ikke vits å avlive om den ellers er ok! Et bein kan gro.

Anonymous poster hash: a02a3...3b9

Skrevet

Jeg hadde gitt mannen beskjed om at en fugl måtte avlives. Det har han stått for flere ganger hvor katten har kommet med dem eller de har styrta inn i vinduet og skadet seg. Jeg er for svak, dessverre, men vil jo ikke at de skal lide. Tviler på at det er veldig vanlig å bry dyrlegen med blåmeiser, akkurat, men det er nå mitt syn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...