Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Hvis en person bygger inn verandaen til å bli et ekstra rom til huset uten å søke om fasadeendring først? Og hva kan det bli av konsekvenser for meg dersom jeg kjøper dette huset uten at det "tilbygget" er godkjent? Anonymous poster hash: 96aac...afe
Mummimamma :) Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter. Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter. Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig. Anonymous poster hash: d31da...a10
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter. Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig. Anonymous poster hash: d31da...a10 Nå er jeg jo klar over at de planlegger å gjøre det uten å søke om tillatelse, men hva om jeg hadde kjøpt og ikke var klar over at det ikke var gjort lovlig? Hvor skal evt. tilbygg/fasadeendring stå? Hva om de har gjort andre endringer uten å skaffe tillatelse først? Hvordan finner jeg ut det? Vil veldig gjerne kjøpe, så må finne ut alt sånn før jeg bestemmer meg helt. Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter. Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig. Anonymous poster hash: d31da...a10 Nå er jeg jo klar over at de planlegger å gjøre det uten å søke om tillatelse, men hva om jeg hadde kjøpt og ikke var klar over at det ikke var gjort lovlig? Hvor skal evt. tilbygg/fasadeendring stå? Hva om de har gjort andre endringer uten å skaffe tillatelse først? Hvordan finner jeg ut det? Vil veldig gjerne kjøpe, så må finne ut alt sånn før jeg bestemmer meg helt. Hi Anonymous poster hash: 96aac...afe Kommunen har oversikt over det Anonymous poster hash: d31da...a10
Mummimamma :) Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger. Jeg er ikke eier enda, nåværende huseier har bestemt seg for å bygge inn verandaen, jeg vil helst ikke, men det er ikke jeg som bestemmer nå. Mulig de vil prøve å få høyere salgssum ved å få større boligareal? I dette tilfellet blir det jo tidligere eier som har ansvaret for utbyggingen, blir det noen forskjell da? Anonymous poster hash: 96aac...afe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger. Jeg er ikke eier enda, nåværende huseier har bestemt seg for å bygge inn verandaen, jeg vil helst ikke, men det er ikke jeg som bestemmer nå. Mulig de vil prøve å få høyere salgssum ved å få større boligareal? I dette tilfellet blir det jo tidligere eier som har ansvaret for utbyggingen, blir det noen forskjell da? Anonymous poster hash: 96aac...afe nei, ikke tidligere eier - nåværende eier. De blir tidligere eier hvis jeg kjøper.... Anonymous poster hash: 96aac...afe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå