Gå til innhold

Hva kan konsekvensen bli?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person bygger inn verandaen til å bli et ekstra rom til huset uten å søke om fasadeendring først? Og hva kan det bli av konsekvenser for meg dersom jeg kjøper dette huset uten at det "tilbygget" er godkjent?



Anonymous poster hash: 96aac...afe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.

Skrevet

Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.

Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

Skrevet

 

Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.

Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

 

Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: d31da...a10

Skrevet

 

 

Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.

Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

 

Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: d31da...a10

 

Nå er jeg jo klar over at de planlegger å gjøre det uten å søke om tillatelse, men hva om jeg hadde kjøpt og ikke var klar over at det ikke var gjort lovlig? Hvor skal evt. tilbygg/fasadeendring stå? Hva om de har gjort andre endringer uten å skaffe tillatelse først? Hvordan finner jeg ut det? Vil veldig gjerne kjøpe, så må finne ut alt sånn før jeg bestemmer meg helt. Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

Skrevet

 

 

 

Konsekvensene er at det må søkes om når det blir oppdaget, og at det må rives dersom fasadeendringen ikke godkjennes + evt bøter.

Er det jeg som får bøtene hvis jeg kjøper? Eller er det den som har bygget det som får det? Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

 

Om du har kjøpt det er det du som er ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: d31da...a10

 

Nå er jeg jo klar over at de planlegger å gjøre det uten å søke om tillatelse, men hva om jeg hadde kjøpt og ikke var klar over at det ikke var gjort lovlig? Hvor skal evt. tilbygg/fasadeendring stå? Hva om de har gjort andre endringer uten å skaffe tillatelse først? Hvordan finner jeg ut det? Vil veldig gjerne kjøpe, så må finne ut alt sånn før jeg bestemmer meg helt. Hi

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

 

Kommunen har oversikt over det

 

Anonymous poster hash: d31da...a10

Skrevet

Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger.

Skrevet

Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger.

Jeg er ikke eier enda, nåværende huseier har bestemt seg for å bygge inn verandaen, jeg vil helst ikke, men det er ikke jeg som bestemmer nå. Mulig de vil prøve å få høyere salgssum ved å få større boligareal? I dette tilfellet blir det jo tidligere eier som har ansvaret for utbyggingen, blir det noen forskjell da?

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

Skrevet

 

Antakelig forskjellig praksis fra kommune til kommune, i vår kommune gir vi normalt sett ikke bøter til tidligere eiere som i utgangspunktet ikke har hatt noe med utbyggingen å gjøre. Men forholdet må søkes om å det er du som eier som blir ansvarlig for dette å må betale saksbehandlingsgebyret. Du kan henvende deg til byggesakskontoret å høre hvs som er registert i matrikkelen for eiendommen av bygningsopplysninger, samt be om tegninger.

Jeg er ikke eier enda, nåværende huseier har bestemt seg for å bygge inn verandaen, jeg vil helst ikke, men det er ikke jeg som bestemmer nå. Mulig de vil prøve å få høyere salgssum ved å få større boligareal? I dette tilfellet blir det jo tidligere eier som har ansvaret for utbyggingen, blir det noen forskjell da?

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

 

nei, ikke tidligere eier - nåværende eier. De blir tidligere eier hvis jeg kjøper....

 

Anonymous poster hash: 96aac...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...