Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har vært hjemme med mini pga diaré i dag. Hun har hatt 5-6 bløte bleier, men ellers vært i fin form med god matlyst. I morgen må jeg på jobb og det er mannens tur til å være hjemme. Men han nekter å holde et 'friskt' barn hjemme. Han bare blåser av barnehagens regler og mener at det er hysteri å tenke på smitte. Hva i all verden gjør jeg? Å snakke fornuft hjelper ikke og jeg bør absolutt stille på jobb i morgen. Æsj, vriene mannfolk kan du få billig av meg! Anonymous poster hash: cccbd...ee5
Roheryn Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Ring barnehagen, så kan de snu ham i døra...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Enig med de over. Snakk med de i barnehagen. Regner med at de ordner det slik at pappaen forstår. Anonymous poster hash: 7bd7f...ac8
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Mener han virkelig at en unge med diare er friskt? Vil han sitt eget barn så vondt? Anonymous poster hash: ed5e1...fee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Du blir hjemme med barnet. Så får du jobbe med å finne en hensiktsmessig måte å kommunisere med din partner slik at barnet ditt får to foreldre som evner å yte godt foreldreskap. Det er virkelig ikke barnehageansattes oppgave å sende barn hjem igjen fordi dere ikke evner å samarbeide godt om foreldreskapet. Mannen din er en idiot. Det er ikke barnehagens problem. Anonymous poster hash: cf404...ab5
Skylander Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Ikke bare kan andre bli smittet, men det "friske" barnet kan bli sykt igjen. Mange barn trenger dessuten en dag ekstra å komme seg på etter sykdom.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Som sagt er hun i fin form, hverken slapp eller mangler matlyst. Det er der vi er uenige. Han mener hun er frisk (så lenge hun ikke har diaré, selvsagt, og den ser ut til å ha gitt seg. Siste bæsjebleie var kl 16. Har hun diaré holder han henne hjemme, men om hun ikke har det og altså er frisk (hun er jo det selv om hun fremdeles kan smitte) mener han det er meningsløst å holde henne hjemme. Jeg har argumentert til jeg blåner, men når ikke inn. Jeg får heller bli hjemme selv pga den drittgubben. Gid han blir smittet selv!! Hi Anonymous poster hash: cccbd...ee5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Som sagt er hun i fin form, hverken slapp eller mangler matlyst. Det er der vi er uenige. Han mener hun er frisk (så lenge hun ikke har diaré, selvsagt, og den ser ut til å ha gitt seg. Siste bæsjebleie var kl 16. Har hun diaré holder han henne hjemme, men om hun ikke har det og altså er frisk (hun er jo det selv om hun fremdeles kan smitte) mener han det er meningsløst å holde henne hjemme. Jeg har argumentert til jeg blåner, men når ikke inn. Jeg får heller bli hjemme selv pga den drittgubben. Gid han blir smittet selv!! Hi Anonymous poster hash: cccbd...ee5 Står ikke reglene i forhold til syke barn på nettsiden til barnehagen da? Spiller jo ingen rolle hva han mener om det står svart på hvitt i reglementet at ungen må være hjemme i morgen. Anonymous poster hash: 0ea43...be3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Det er 48 timer!! Ikke alle steder. I vår kommune er det 24timers-regel. Den er satt av kommunelegen og vi fikk skriv om det. 24timer etter siste oppkast / diare. Anonymous poster hash: 21e6a...9b1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Det er 48 timer!! Ikke alle steder. I vår kommune er det 24timers-regel. Den er satt av kommunelegen og vi fikk skriv om det. 24timer etter siste oppkast / diare. Anonymous poster hash: 21e6a...9b1 Her er det også 24 timer, men vi må være forberedt på at den kan bli oppjustert til 48 timer i perioder om det kommer epedemier med de hissigste norovirusene. Det er veldig få magevirus som er smittsomme i 48 timer, det er bare de aller hissigste hvor man blir skikkelig dårlig i mange dager som er det. Anonymous poster hash: 0ea43...be3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Det er 48 timer!! Ikke alle steder. I vår kommune er det 24timers-regel. Den er satt av kommunelegen og vi fikk skriv om det. 24timer etter siste oppkast / diare. Anonymous poster hash: 21e6a...9b1 Her er det også 24 timer, men vi må være forberedt på at den kan bli oppjustert til 48 timer i perioder om det kommer epedemier med de hissigste norovirusene. Det er veldig få magevirus som er smittsomme i 48 timer, det er bare de aller hissigste hvor man blir skikkelig dårlig i mange dager som er det. Anonymous poster hash: 0ea43...be3 Det er godt mulig, men har hatt barnehagebarn i 5 år og så langt har den aldri vært mer enn 24timer. Heldigvis er det lite med omgangssyke i barnehagen. Vi har hatt det i hus 2 ganger på 5 år Anonymous poster hash: 21e6a...9b1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Det er 24 timer i vår bhg, jeg spurte dem i dag. Og det er ikke omgangssyke, det er litt uggen mage. Det finnes jo grader av løs mage også. Jeg ser hva han mener, men det er ikke opp til oss å bestemme!!! Anonymous poster hash: cccbd...ee5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Å, hold henne hjemme!! Her har HELE avd til 1åringen hatt omgangssyken de siste 2 ukene. Nå har jeg det og. Anonymous poster hash: 22129...f30
Roheryn Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Det er virkelig ikke barnehageansattes oppgave å sende barn hjem igjen fordi dere ikke evner å samarbeide godt om foreldreskapet. Mannen din er en idiot. Det er ikke barnehagens problem. Anonymous poster hash: cf404...ab5 Tja, der er jeg uenig. HI har ingen myndighet til å tvinge en voksen mann til å være hjemme med barnet sitt. Barnehagen derimot, har full mulighet til å nekte å ta i mot et barn når de vet det er i strid med regelverket i forhold til karantenetid. Så dersom det for HI er et poeng å overlate barnet til mannen, er det å varsle barnehagen faktisk det eneste hun kan gjøre hvis hun mistenker at han leverer barnet allikevel. ...at et voksent par burde greie å ordne dette via kommunikasjon seg i mellom er en annen sak, men noen ganger fungerer ikke ting som de burde.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 I vår barnehage blir folk sendt hjem igjen med barnet sitt hvis de kommer før 48 timer har gått. Det er likt for alle. Ellers blir man aldri kvitt svineriet. Det hjelper ikke om ungen virker frisk. Det er nettopp derfor hele avdelinger blir smittet, når folk sender barna i barnehagen for tidlig etter sykdom. Anonymous poster hash: d9d04...3db
Chl85 Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Barnet kan være "friskt" men fortsatt bære smitte... Også får hele avdelingen og kanskje barnet deres også dette på nytt igjen om en 10 dagers tid.... Syns det er uansvarlig og tåpelig av mannen din. Er det fordi han ikke vil bruke sykt barn dager? Min også fikk omgangssyke og var i feiende fin form daget etter oppkast. God matlyst og vanlig allmenn tilstand. Men holdt henne hjemme i 48 timer uansett. For har brent meg på det før (ikke omgangssyke) at hun kan virke helt fin etter et par dager med sykdom, sender i bhg... Også blir jeg ringt opp igjen av bhg for da har hun igjen fått feber. Kroppen trenger hvile og tid til å komme seg igjen. Skjønner du er frustrert.... Kanskje ringe bhg og "sladre"? Blir uansett tåpelig det også...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #18 Skrevet 22. januar 2015 Det er virkelig ikke barnehageansattes oppgave å sende barn hjem igjen fordi dere ikke evner å samarbeide godt om foreldreskapet. Mannen din er en idiot. Det er ikke barnehagens problem. Anonymous poster hash: cf404...ab5 Tja, der er jeg uenig. HI har ingen myndighet til å tvinge en voksen mann til å være hjemme med barnet sitt. Barnehagen derimot, har full mulighet til å nekte å ta i mot et barn når de vet det er i strid med regelverket i forhold til karantenetid. Så dersom det for HI er et poeng å overlate barnet til mannen, er det å varsle barnehagen faktisk det eneste hun kan gjøre hvis hun mistenker at han leverer barnet allikevel. ...at et voksent par burde greie å ordne dette via kommunikasjon seg i mellom er en annen sak, men noen ganger fungerer ikke ting som de burde. HI er ansvarlig for å yte god omsorg for barnet. Når hun vet at barnets andre forelder ikke gjør det, er det hun som må trå til - helt uavhengig av hvor dårlig det passer. Hvordan hun velger å forholde seg videre til denne partneren må hun selv vurdere. Å i det hele tatt komme på ideen om at barnehagen må ta støyten med å oppdra en voksen mann, synes jeg er temmelig hårreisende. Hva de har hjemmel til rent formelt er ikke spesielt interessant. Anonymous poster hash: cf404...ab5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #19 Skrevet 22. januar 2015 Det bør være 48 timer, det er det her vi bor. Min jente kastet opp på nytt igjen 47 timer etter siste oppkast, et par timer før vi skulle gå i barnehagen. Jeg måtte bare puste med magen og holde henne hjemme ytterligere 48 timer. Anonymous poster hash: b7ba9...ffc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #20 Skrevet 22. januar 2015 Ikke faen om at jeg hadde holdt meg hjemme bare fordi jeg hadde en idiot til mann! Jeg hadde ringt barnehagen,sånn at de kan nekte han å levere barnet. Anonymous poster hash: 3981f...e08
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #21 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde ringt barnehagen å bedt de nekte han å levere. Når det er sagt synes jeg det er helt utrolig at det skal være nødvendig. Jeg hadde blitt så flau at jeg vet ikke hvor jeg hadde gjort av meg hvis jeg hadde vært i din situasjon. Det er jo selvsagt ikke din feil at mannen din ikke forstår hvorfor reglene er som de er, men en voksen mann bør klare å følge reglene uansett. Synes også det er kjipt at de i barnehagen blir satt i en slik ubehagelig situasjon når det ikke er nødvendig. Sikkert ikke så gøy for de å måtte be en voksen mann om å snu i døren. Anonymous poster hash: 25507...45f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #22 Skrevet 22. januar 2015 Det er virkelig ikke barnehageansattes oppgave å sende barn hjem igjen fordi dere ikke evner å samarbeide godt om foreldreskapet. Mannen din er en idiot. Det er ikke barnehagens problem. Anonymous poster hash: cf404...ab5 Tja, der er jeg uenig. HI har ingen myndighet til å tvinge en voksen mann til å være hjemme med barnet sitt. Barnehagen derimot, har full mulighet til å nekte å ta i mot et barn når de vet det er i strid med regelverket i forhold til karantenetid. Så dersom det for HI er et poeng å overlate barnet til mannen, er det å varsle barnehagen faktisk det eneste hun kan gjøre hvis hun mistenker at han leverer barnet allikevel. ...at et voksent par burde greie å ordne dette via kommunikasjon seg i mellom er en annen sak, men noen ganger fungerer ikke ting som de burde. HI er ansvarlig for å yte god omsorg for barnet. Når hun vet at barnets andre forelder ikke gjør det, er det hun som må trå til - helt uavhengig av hvor dårlig det passer. Hvordan hun velger å forholde seg videre til denne partneren må hun selv vurdere. Å i det hele tatt komme på ideen om at barnehagen må ta støyten med å oppdra en voksen mann, synes jeg er temmelig hårreisende. Hva de har hjemmel til rent formelt er ikke spesielt interessant. Anonymous poster hash: cf404...ab5 Jeg har jobbet i barnehage i over 10 år. Jeg har sendt hjem barn som kommer for tidlig tilbake etter oppkast/diare. Det burde ikke vært nødvendig så lenge foreldrene har fått beskjed om reglene. Dersom en mor hadde ringt og bed meg sende hjem en pappa med barnet igjen så hadde jeg virkelig begynt å lure. Anonymous poster hash: d4e63...998
honningtre Skrevet 22. januar 2015 #23 Skrevet 22. januar 2015 Høres veldig rart ut med 24 timer. Regelen er å vente 48 timer etter siste utblåsning av diaré eller oppkast. Så lenge er man nemlig smittebærer. Her snakker jeg som sykepleier. Dette har sånn sett ingenting med hvor du bor å gjøre. Vi er kjempestrenge på dette med våre unger. De synes selvsagt det er helt topp, for da får de to dager "fri" etter at de har blitt "friske", men dette er faktisk veldig viktig å overholde. Hvis ikke blir nemlig de andre barna smittet. Du kan jo tenke deg hvor populær man blir som forelder da! Det tar rett og slett så lang tid før kroppen er ferdig med å skille ut bakteriene/viruset (i alle fall de vanligste. Det finnes andre som tar lang tid, som clostridier, men det er en annen sak ) Barna skal heller ikke være i kontakt med venner utenfor skole/barnehage i løpet av det samme tidsrommet.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #24 Skrevet 22. januar 2015 Det er kommunelegen som har lagt føringene på 24 timer i de kommunale barnehagene, så det gidder jeg ikke krangle på. Det kan innføres 48 timers karantene ved spesielt hissige utbrudd, men det er absolutt ikke sak her. Vi var på bading i går og jeg tror hun rett og slett har svelgt for mye vann - siden hun ellers er helt frisk. Nå kommer jo helgen så det er ikke noe problem uansett. Jeg hadde selvsagt aldri ringt barnehagen for å få de til å nekte han å komme! Vi tar da våre egne konflikter selv! Nå har han gitt seg da 😝 etter at jeg viste han kommunens retningslinjer. Men at jeg skal behøve å bruke så mye tid på en selvsagt ting 😡 Takk for svar, alle sammen. Det hjelper å få visshet om at man har rett når den andre parten er god til å argumentere imot. Hi Anonymous poster hash: cccbd...ee5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #25 Skrevet 23. januar 2015 Ikke faen om at jeg hadde holdt meg hjemme bare fordi jeg hadde en idiot til mann! Jeg hadde ringt barnehagen,sånn at de kan nekte han å levere barnet. Anonymous poster hash: 3981f...e08 Mener du at det er barnehagens ansvar å krangle med hi sin mann? Det er verdens tåpeligste ide Anonymous poster hash: d3ba3...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå