Gå til innhold

Blodtrykk graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vidt passert grensa for hva som regnes som høyt blodtrykk i svangerskapet. Er normalvektig i utgangspunktet, men har gått opp litt mer enn gjennomsnittlig i vekt på det stadiet jeg er nå i graviditeten. Ikke mistanke om svangerskapsforgiftning.

Jeg spiser sunn mat men har en stor last- klarer ikke kutte ut godterier! Verken før eller etter graviditet. Jeg er heller ikke noe flink til å være i aktivitet/trene. Er noe av dette jeg har nevnt sannsynligvis årsaken til blodtrykket? Er der noe jeg bør/kan gjøre for å redusere blodtrykket?

Anonymous poster hash: 3f5cd...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stresser du? Det må du unngå om du kan.

Hvor mye godteri spiser du da? Litt hver dag, litt hver uke? Mye hver dag?

Anonymous poster hash: 15d61...c11

Skrevet

Stresser du? Det må du unngå om du kan.

Hvor mye godteri spiser du da? Litt hver dag, litt hver uke? Mye hver dag? Anonymous poster hash: 15d61...c11

Til tider stressa, men ikke nå, og det er i dag det ble målt. Spiser godteri hver dag, mye. Har alltid gjort det. Vet det ikke er bra, men synes ikke på vekta. Derfor veldig vanskelig å slutte med det nå som jeg er gravid.

Skrevet

Hvor mange uker er du? Og husker du hva blodtrykket var?

Kan nevne at blodtrykket kan variere veldig på kort tid. Du bør helst sitte rolig og slappe av i 15 minutter før de måler. Ellers kan smerte, stress og mye annet påvirke blodtrykket? Tok du urinprøve også?

Skrevet

Hvor mange uker er du? Og husker du hva blodtrykket var?

Kan nevne at blodtrykket kan variere veldig på kort tid. Du bør helst sitte rolig og slappe av i 15 minutter før de måler. Ellers kan smerte, stress og mye annet påvirke blodtrykket? Tok du urinprøve også?

24 uker, trykket var vel 140/90 hvis jeg husker rett. Urinprøven var fin så ingen tegn til svangerskapsforgiftning. Er ikke veldig høyt men vil jo helst ikke at det skal bli værre heller. Er en svak forverring fra blodtrykkskontroll i uke 12. HI

Skrevet

Du kan da ikke utsette babyen for å spise godteri hver dag!

Seriøst.

Lakris kan gi høyere blodtrykk, tilfelle du dytter i deg det hver dag.

Anonymous poster hash: c3633...75e

Skrevet

Jeg ble satt på blodtrykksmedisin og oppfølging fra fødepoliklinikken da jeg hadde det blodtrykket i uke 22. Selv om urinprøvene var helt fine. De var redd for at det skulle utvikle seg til preeklampsi.

Det er ikke sannsynlig at du kan påvirke blodtrykket utover at du skal ta det rolig. Antagelig være sykmeldt.

Anonymous poster hash: d9263...e49
Skrevet

Unngå mye salt i maten. 

Anonymous poster hash: 537ca...bab
Skrevet

Du kan da ikke utsette babyen for å spise godteri hver dag!

Seriøst.

Lakris kan gi høyere blodtrykk, tilfelle du dytter i deg det hver dag. Anonymous poster hash: c3633...75e

Å kutte ut godteri er vanskeligere enn man skulle tro når man har gjort seg selv avhengig av sukker... Er det en reell grunn til å kutte så gjør jeg det, men ser at folk her svarer forskjellig. Gjør det ikke om det ikke er en sammenheng... Er derfor jeg spør. Spiser lite salt og mye grønt og fisk og variert kosthold ellers. Skal redusere lakrisinntaket iallfall ser jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...