Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Vi har en fireåring. Snill, empatisk, smart unge, men han hører altså ikke. Alt blir et evinnelig mas - påkledning, avkledning, spising, rydding, ro, legging, innestemme... Vi har prøvd å forklare, true a la "hvis du ikke..", fjernet goder, men ingenting synes å nå frem. Han gjør som han vil, når han vil det. Han er aldri "slem", og skader jo sånn sett ingen med oppførselen sin, men vi blir helt fortvilt over å ikke nå frem med irettesettelsene våre. Hjeeeelp!? Anonymous poster hash: 455a4...f0f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Har også en 4åring med selektiv hørsel. Urk, jeg blir så lei.... Men satser på at bare jeg er konsekvent og ikke gir opp så retter det på seg Anonymous poster hash: 91abe...f9b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Har en 3-åring som er sånn. Litt godt å se at jeg ikke er alene, men samtidig hadde jeg håpet at dette var noe som ga seg før de ble 4. Anonymous poster hash: a9d70...ae7
*Lissi* Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Slik er 4 åringen vår også. Har 4 eldre barn, så vet det er for en periode. De vil dessverre ha perioder senere også der de ikke hører så godt, eller mener du ikke har peiling
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Blæh. Hadde håpet noen hadde et magisk quickfix-trix Så da er det bare å ri stormen av og prøve å beholde besinnelsen? Anonymous poster hash: 455a4...f0f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 4 åringen her også er sånn. Blir gal jeg også. Hentesituasjonen i barnehagen er verst der jeg kan si 13 millioner ganger at skoene skal på, så er det jakken sin tur, og så luen... HVER DAG! KLIKK! Anonymous poster hash: c2243...883
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Eneste som hjelper er tålmodighet. Vi prøver også med å forklare hvorfor. OG nå som hun er 6 år, så får hun også den konsekvensen av at vi ikke hører når hun spør..... (selvsagt etterhvert, men aldri på første forsøk etter en sånn periode hvor vi har hatt en slik prat- og så snakker vi om det etterpå) Anonymous poster hash: c67f9...b7b
Giss Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Ned på kne, se ungen rett i øynene, si det du vil si kort, rolig og tydelig. Da er det veldig vanskelig for dem å late som de ikke har hørt eller skjønt deg. Det eneste som i blant funket på Lillebror da han var i den fasen. Det går heldigvis over. Han er fem nå og veldig grei. - stort sett... Endret 22. januar 2015 av Giss
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Min straks 4 åring har ikke vært så gale, men hadde allverden med tid når det kom til påkledning! Så jeg begynte å ha konkurranse , jeg passet på at han vant om han virkelig prøvde å kle på seg, men bare tulla han så tapte han. Vi hadde hver vår plakat der vinneren fikk ei stjerne! Vi bruker den ikke så mye lenger, men er enda veldig grei å bruke når han er treig Anonymous poster hash: b11cd...7fc
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Korte presise beskjeder Ikke spørsmål el valg alternativer om det ikke er mulighet Evt la de få kjenne på det selv,at du blir selektiv døv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå