Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Tror han har fått influensa, feber, vondt i kroppen, magesmerter, og veldig sliten. Men ingenting av det jeg har i hus går ned. Stikkpille nekter han, smeltetablett med banan smak spytter han ut med engang, bruse tablett smaker vondt så han klarer ikke drikke den. Vanlig flytende har gått ut på dato, men vet fra før at han bruker seg av den. Så hva gjør jeg? Vil så gjerne hjelpe lille gutten min til å føle seg bedre. Føler meg litt rådvill for han har ikke vært syk siden høsten 2013, og da var han ikke så dårlig som nå. Anonymous poster hash: 44036...65e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Eh, jeg har da aldri gitt ungene noe valg når det gjelder om de skal ha paracet. Han må ta det, på en eller annen måte. Anonymous poster hash: d0554...678
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Da er det å tvangsholde og gi stikkpiller. Anonymous poster hash: cfb36...08a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Tror han har fått influensa, feber, vondt i kroppen, magesmerter, og veldig sliten. Men ingenting av det jeg har i hus går ned. Stikkpille nekter han, smeltetablett med banan smak spytter han ut med engang, bruse tablett smaker vondt så han klarer ikke drikke den. Vanlig flytende har gått ut på dato, men vet fra før at han bruker seg av den. Så hva gjør jeg? Vil så gjerne hjelpe lille gutten min til å føle seg bedre. Føler meg litt rådvill for han har ikke vært syk siden høsten 2013, og da var han ikke så dårlig som nå. Anonymous poster hash: 44036...65e Har samme problemet! Eneste som fungerer er å knuse tablett i syltetøy :-) må til litt overtalelse men det funker til slutt! God bedring :-) Anonymous poster hash: dfadd...28e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Jeg husker ikke akkurat hvor gammel datteren var, men hun var nok i 4-års alderen når hun begynte å svelge tabletter på "vanlig" måte. Hun nektet alt annet og jeg tenkte jeg bare skulle foreslå det for henne og hun prøvde og det gikk kjempefint, og hun ble veldig stolt da hun gjorde det på "voksenmåten" Anonymous poster hash: 5fddf...928
Gustav Klitt Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Tror han har fått influensa, feber, vondt i kroppen, magesmerter, og veldig sliten. Men ingenting av det jeg har i hus går ned. Stikkpille nekter han, smeltetablett med banan smak spytter han ut med engang, bruse tablett smaker vondt så han klarer ikke drikke den. Vanlig flytende har gått ut på dato, men vet fra før at han bruker seg av den. Så hva gjør jeg? Vil så gjerne hjelpe lille gutten min til å føle seg bedre. Føler meg litt rådvill for han har ikke vært syk siden høsten 2013, og da var han ikke så dårlig som nå. Anonymous poster hash: 44036...65e Har samme problemet! Eneste som fungerer er å knuse tablett i syltetøy :-) må til litt overtalelse men det funker til slutt! God bedring :-) Anonymous poster hash: dfadd...28e Skulle skrive nesten nøyaktig det samme. Knus og bland med syltetøy, nugatti eller peanøttsmør. Eller noe annet som passer.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Men kan han får sånn vanlig tablett da? Mener å ha hørt at så små helst ikke skal ha vanlige. Men kan prøve å få han til å svelge, han svelger jo keru-tabs uten problem. Anonymous poster hash: 44036...65e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Men kan han får sånn vanlig tablett da? Mener å ha hørt at så små helst ikke skal ha vanlige. Men kan prøve å få han til å svelge, han svelger jo keru-tabs uten problem. Anonymous poster hash: 44036...65e Dele en 500mg i to Anonymous poster hash: 5fddf...928
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Når barnet er 4 år forstår han godt når du prater med ham! Fortell ham at siden han er syk så MÅ han ha medisiner, der har han ikke noe valg. Det han KAN velge er hvordan han skal ta denne medisinen. Om han ikke godtar noe gjennom munnen bestemmer DU at han må holdes og gis stikkpille. Og etterpå tar du en ny prat med ham og sier at neste gang han skal ha medisin er det 2 måter å gjøre det på: 1. Han samarbeider, og medisinen gis på koselig måte. 2. Han samarbeider IKKE, og medisinen gis på en lite koselig måte. Han er et barn, han vet ikke sitt eget beste! Det vet derimot du, som er voksen! DU bestemmer at han MÅ ta medisin, HAN bestemmer hvordan. Anonymous poster hash: 404cc...d77
Gustav Klitt Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Men kan han får sånn vanlig tablett da? Mener å ha hørt at så små helst ikke skal ha vanlige. Men kan prøve å få han til å svelge, han svelger jo keru-tabs uten problem. Anonymous poster hash: 44036...65e Fra Felleskatalogen:
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Da skal jeg prøve å få i han en halv tablett hvis vi har de på 500 mg i hus. Får håpe vi har det for bruker vanligvis bare de på 1 gram som jeg får av legen. Anonymous poster hash: 44036...65e
Guttaboys Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Det hender mine barn vegrer seg. De får da valget mellom de typene paracet vi har i hus. De får skylle ned med brus eller juice. Tror ikke de vet at de kan nekte, for de må alltid velge noe. Med flytende medisin får de valget mellom å ta det med skje, eller at jeg sprøyter det inn i munnen deres. Kniper de sammen munnen, presser jeg kinnene sammen og spruter det inn. Høres veldig voldsomt ut, men det er ikke det. Men som regel går dette veldig greit. Du må stå på ditt, og ikke gi han muligheten til å si nei.
Lillegullet vårt <3 Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Vi har kjøpt pulverparacet til datteren vår på 4 år. Smaker jordbær. Det funker for oss
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Her gir vi med tvang om de ikke tar frivillig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Det føles brutalt ut, men funker det ikke å snakke og forklare så må du bare tvinge det inn om det så er i ene eller andre enden. Det er for ungens beste. Her bruker jeg ibux flytende og blander med en liten skvett melk. Det syns ungene er kjempe godt. Anonymous poster hash: 772c1...1f9
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Granulat kan også prøves. Jeg sier at det er magisk jordbærpulver. Smaker veldig godt! Anonymous poster hash: f716f...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå