Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Rett før og rett etter mens (og nå når du har mens)? Grunnet jeg dessverre ikke tåler hormoner er kondom alternative. Jeg ønsker ikke å bli gravid. Det går greit med kondom, men synes jo det er best uten så hva er sjansen for å bli gravid rett før/etter og under mens?? Jeg har utrolig stabil 28 dagers syklus og den kommer hver 28 dag etter klokka. Det har den gjort i 10 år både med og uten hormoner i meg. Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Aldri trygt å ha ubeskyttet sex. Eggløsningen kan være forsinket, eller den kan komme to ganger i en syklus, eller den kan komme for tidlig og vips blir du gravid fordi svømmerne kan overlever opptil 5 dager.... Lykke til.... Anonymous poster hash: fdf4e...aad
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Nei, helt trygt er det ikke. Anonymous poster hash: 7df92...809
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 😟 ok. Innbiller meg også at jeg ikke blir fort gravid da vi var "dumme" å hadde ubeskyttet sex mye en hel mnd før jeg prøvde hormoner, men da blir det kondomer hele måneden da. Dyrt er det også. Eneste er kobberspiral jeg ikke har prøvd.. HI Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 I teorien skal d være trygt, men i praksis viser det seg annerledes. Ville ikke gamblet på det. Anonymous poster hash: dbea8...d42
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Rett før og rett etter mens (og nå når du har mens)? Grunnet jeg dessverre ikke tåler hormoner er kondom alternative. Jeg ønsker ikke å bli gravid. Det går greit med kondom, men synes jo det er best uten så hva er sjansen for å bli gravid rett før/etter og under mens?? Jeg har utrolig stabil 28 dagers syklus og den kommer hver 28 dag etter klokka. Det har den gjort i 10 år både med og uten hormoner i meg. Anonymous poster hash: 49d8d...0ee Synes det er hårreistende og skummelt at vi lever i 2015 og at voksne personer enda ikke skjønner at det aldri er trygt å ha sex uten å bli gravid. Anonymous poster hash: 7ba50...bb7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Jeg er ikke dum, men har hatt EL 14 dager etter mens i 10 år og etter det jeg har lest MÅ man ha EL for å bli befruktet. Derfor tenkte jeg det kanskje var rimelig trygg på uten kondom under mensen. Beklager at jeg spør... Hi Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Risikoen vil jo alltid være til stede. MEN: si det motsatt, at du ønsker å bli gravid og så har du samleie kun under mensen. Tror nesten en hver lege da vil si at du har dårlig sjanse for å bli gravid da. I tillegg hvis han hopper av i svingen - OG du har mensen - jeg mener, hva er oddsen?? Veeeeeldig lav. Det er vel det HI er ute etter å få vite - alle skjønner jo at det er en bitte bitte liten mulighet for å bli gravid på den måten, men hei...det er det med p-piller også ^^ Anonymous poster hash: 8837a...8c3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Risikoen vil jo alltid være til stede. MEN: si det motsatt, at du ønsker å bli gravid og så har du samleie kun under mensen. Tror nesten en hver lege da vil si at du har dårlig sjanse for å bli gravid da. I tillegg hvis han hopper av i svingen - OG du har mensen - jeg mener, hva er oddsen?? Veeeeeldig lav. Det er vel det HI er ute etter å få vite - alle skjønner jo at det er en bitte bitte liten mulighet for å bli gravid på den måten, men hei...det er det med p-piller også ^^ Anonymous poster hash: 8837a...8c3 takk;) HI Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har basert meg på "trygge" og utrygge perioder i flere år nå. Har kun blitt gravid da vi har gått inn for det og da på første forsøk. Men det har heller ikke vært krise om det plutselig skulle skje et "uhell". Dersom du ville endt opp med abort om du ble gravid ville jeg IKKE stolt på "trygge" perioder. Anonymous poster hash: c318d...aab
*flux* Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 De har sånn ladycomp eller noe lignende som måler. Er sånne tissepinner som sier om det er trygt eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Jeg er ikke dum, men har hatt EL 14 dager etter mens i 10 år og etter det jeg har lest MÅ man ha EL for å bli befruktet. Derfor tenkte jeg det kanskje var rimelig trygg på uten kondom under mensen. Beklager at jeg spør... HiAnonymous poster hash: 49d8d...0ee EL kommer alltid ca 14 dager FØR mens, dvs at skulle du få senere EL så vil du ikke vite d.... Hva med p-ring (mange skryter av den)? Anonymous poster hash: 6c46c...1b4
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Hvordan er pessar? Er det ikke trøblete å få på plass? Langt nok inn? Mannen er stor , altså veldig lang og tykk og han bunner meg stort sett alltid , funker det da ? Jeg får jo ikke pessaren satt inn 20+ cm inn . Anonymous poster hash: c90c5...3da
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Pfc.no og les mer om bruk av ladycomp for å unngå graviditet. Anonymous poster hash: f8d41...dc5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Her hadde vi sex dagen etter mensen, hadde ikke noe mer sex den måneden. Da ble vi gravide. Og da hadde vi prøvd i 3 år. Den måneden prøvde vi ikke da vi skulle gjennom ICSI forsøk. Da far er nesten steril. Anonymous poster hash: 12981...a3a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Ikke trygt. Jeg ble unnfanget to dager etter mensen, min eldste ble unnfanget to dager før mensen skulle kommet... Anonymous poster hash: 766d4...9ce
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #18 Skrevet 22. januar 2015 Pessar? Må dette settes inn ved vært samleie.? Da er vel kondom bedre?? HI Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #19 Skrevet 22. januar 2015 Her hadde vi sex dagen etter mensen, hadde ikke noe mer sex den måneden. Da ble vi gravide. Og da hadde vi prøvd i 3 år. Den måneden prøvde vi ikke da vi skulle gjennom ICSI forsøk. Da far er nesten steril. Anonymous poster hash: 12981...a3a wow. Men positivt for dere da:) HI Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
skjotta Skrevet 22. januar 2015 #20 Skrevet 22. januar 2015 Hvordan er pessar? Er det ikke trøblete å få på plass? Langt nok inn? Mannen er stor , altså veldig lang og tykk og han bunner meg stort sett alltid , funker det da ? Jeg får jo ikke pessaren satt inn 20+ cm inn . Anonymous poster hash: c90c5...3da Pessar dekker livmormunnen slik at sædceller ikke kommer " All the way". Det settes inn i forkant av samleie, men kan settes inn ganske lenge før så det trenger ikke være keitete. Pessar og kondom er veldig forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #21 Skrevet 22. januar 2015 Ok. Hehe. Ser for meg "vent litt og sprer beina for å putte noe oppi der" 😂. Vi har mye sex. Av og til hver dag så vi får se fremover... Er faktisk dyrt med kondomer. Kan de kjøpes på ebay??😊 Anonymous poster hash: 49d8d...0ee
Virginia. Skrevet 23. januar 2015 #22 Skrevet 23. januar 2015 (endret) De har sånn ladycomp eller noe lignende som måler. Er sånne tissepinner som sier om det er trygt eller ikke. Slike er rådyre, men veldig gode som prevensjon. Jeg brukte selv Persona, som ble solgt som prevensjonsmiddel. Nå selges den kun i Danmark eller på nettet tror jeg, men testpinner fås enda kjøpt i Norge. Når det lyser gult eller rødt må dere avstå fra sex, eller bruke kondom. Grønt betyr at det er helt sikkert. Endret 23. januar 2015 av Ibsenfrue
Pobie Skrevet 23. januar 2015 #23 Skrevet 23. januar 2015 Jeg er ikke dum, men har hatt EL 14 dager etter mens i 10 år og etter det jeg har lest MÅ man ha EL for å bli befruktet. Derfor tenkte jeg det kanskje var rimelig trygg på uten kondom under mensen. Beklager at jeg spør... Hi Anonymous poster hash: 49d8d...0ee Har du sjekket EL hver måned i 10 år? Eller bare antar du at EL har ankommet den dagen fordi du har regelmessig mens? Forøvrig regnes EL som x dager *før* mens, ikke etter. EL kan ankomme flere dager for tidlig. Jeg har regelmessig syklus, men helt utav det blå har det skjedd at jeg har EL på dag 9 istedenfor dag 15. For meg er dag 9 "rett etter mensen" og vanligvis er EL 5-6 dager unna og dette ville dermed regnes som "trygt". En annen gang skjedde det at EL var to uker forsinket, helt uten grunn. Dvs jeg hadde EL da jeg egentlig skulle ventet mensen. Hvis jeg ikke hadde sjekket når jeg hadde EL, ville jeg hatt sex "rett før mensen" og dermed regnet det som sikkert, noe det ikke ville vært. Så hvis du har regelmessig mens burde det være noenlunde trygt å ha sex rett før, under eller rett etter mensen, men det vil aldri være helt trygt. Men kondomer er ikke helt trygge heller.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #24 Skrevet 23. januar 2015 Har en treåring som er resultat av å ha sex rett etter menstruasjon;-) Anonymous poster hash: 3056a...870
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #25 Skrevet 23. januar 2015 Anbefaler kobberspiral! Ser du ikke har prøvd det, og det hadde ikke jeg heller før frem til i fjor. Fikk satt den inn da jeg var 40 år, og jeg er godt fornøyd! Økte blødninger blir det, ja, men det går helt greit. Anonymous poster hash: 1e8aa...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå