Gå til innhold

Bakovervent bilstol til 4 åring. Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 110 og veier 19 kg. Tenkte å ha bakovervent så lenge som mulig.

Anonymous poster hash: 167df...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet er 4 år og så stor, så er det vel best å sitte i beltestol fremover? Var hvertfall det vi fikk beskjed om.

Anonymous poster hash: 62f3d...3a1

Skrevet

Jeg anbefaler et forovervendt sete, jeg.

Anonymous poster hash: 3ee8f...732
Skrevet

Jeg har alltid sett anbefalinger om bakovervent lengst mulig???

Skrevet

Bakover lengst mulig, HELST til 4 års alder!

Tror han er for stor til bakovervendt nå... Bakovervendte går vel til 18 kg?

Men godt tenkt!! :)

Anonymous poster hash: 9538b...db9

Skrevet

Nye anbefalinger er at barn over fire år skal over i forovervendt. Viktig å oppdateres innimellom. 

Skrevet

Men godt tenkt!! :)

Jeg har bakovervendt sete som går til 25kg. Besafe izi plus trur jeg den heter?

Anonymous poster hash: 76b1a...e49

Skrevet

Bakovervendt er gjerne til 25 kg, men det spørs hvor lang han er i ryggen. Men sjekk sikringavbarnibil på Facebook, der har de mange gode tips :)

Skrevet

Men godt tenkt!! :)Anonymous poster hash: 9538b...db9

Jeg har bakovervendt sete som går til 25kg. Besafe izi plus trur jeg den heter? Anonymous poster hash: 76b1a...e49

Ja, d har du helt rett i!

Skrevet

Vi har Britax Higway til snart 5 åringen. Det seter heter Britax Maxway nå, og går opp til 25kg. Besafe har også seter opp til 25 kg:)

Anonymous poster hash: 3dabc...662

Skrevet

Men godt tenkt!! :)Anonymous poster hash: 9538b...db9

Jeg har bakovervendt sete som går til 25kg. Besafe izi plus trur jeg den heter? Anonymous poster hash: 76b1a...e49
Ja, d har du helt rett i!

Tar sinnsykt mye plass i bilen, men dog;) sikkert for at det skal være plass til lengre ben når de er større

Anonymous poster hash: 76b1a...e49

Skrevet

Jeg har en lang snart 5-åring som sitter bakover i Britax two way. Funker som bare det.

Anonymous poster hash: 54506...89e
Skrevet

Han er 110 og veier 19 kg. Tenkte å ha bakovervent så lenge som mulig. Anonymous poster hash: 167df...a1a

Bakovervendt er ALLTID best, selv for voksne. Vi har Betsafe izi Pluss. Kan brukes til ungen er 25 kg. Vet ikke om det finnes noen andre alternativer.

Skrevet

Har acta graco belogic eller noe sånn. Den går til 25. Flott stol.

Skrevet

Nye anbefalinger er at barn over fire år skal over i forovervendt. Viktig å oppdateres innimellom. 

Har du link til info om det?

Anonymous poster hash: 87754...74d

Skrevet

Vi har Britax Hi-Way II og Britax Multi-Tech. Anbefaler et sete som er PLUS-godkjent (Multi-tech er ikke det, kjøpte det før PLUS-testene kom) som går opp til 25kg bakovervendt. 

Og hvor står det at det anbefales at barn over fire år sitter forovervendt og ikke bakover? http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/Her står det " Bakovervendt sikring gir klart best sikkerhet for småbarn. Barn bør derfor sikres bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er fire år." 

Det er ikke det samme som at det anbefales at barn over fire år sitter forovervendt. 

Anonymous poster hash: 38205...5e4
Skrevet

Vi har Britax Hi-Way II og Britax Multi-Tech. Anbefaler et sete som er PLUS-godkjent (Multi-tech er ikke det, kjøpte det før PLUS-testene kom) som går opp til 25kg bakovervendt. 

Og hvor står det at det anbefales at barn over fire år sitter forovervendt og ikke bakover? http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/Her står det " Bakovervendt sikring gir klart best sikkerhet for småbarn. Barn bør derfor sikres bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er fire år." 

Det er ikke det samme som at det anbefales at barn over fire år sitter forovervendt. 

Jeg har forresten en på fire og en på seks, begge sitter bakover.

Skrevet (endret)

Og hvor står det at det anbefales at barn over fire år sitter forovervendt og ikke bakover? http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/Her står det " Bakovervendt sikring gir klart best sikkerhet for småbarn. Barn bør derfor sikres bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er fire år."

Skadene som oppstår i en kollisjon slutter ikke å opphøre fordi ungen fyller fire. I en frontkollisjon vil nakken til alle mennesker utsetter for langt større krefter om de sitter forovervendt. Fordelen ved å sitte bakovervendt er langt større for små barn enn for større barn og voksne fordi nakken deres er mye svakere, men fordelen fortsetter å være der.

Trygg trafikk anbefaler bakovervendt til ungene er MINST fire år ( med andre ord gjerne lengre). Det er vel derfor de store bilstolprodusentene har brukt penger på å utvikle stoler hvor barn kan sitte bakovervendt enda lengre.

Endret av Jezebel
Skrevet

Min snart 4 åring sitter i besafe 9-18kg stol bakovervendt, han får nok plass i den ihvertfall 6mnd til :) 

Hadde jeg valgt ny stol nå hadde jeg kjøpt en britax sol eller besafe 9-25kg

Anonymous poster hash: 62655...b36
Skrevet

Akta Graco BeLogic, Brio Zento eller Britax Two-Way Elite.

Akkurat hvilket kommer an på bilen deres, det varierer hvordan de passer. Vi har BeLogic og fremdeles god plass til femåringen i det. Hun er omtrent like stor som deres, ca 112 lang.

Anonymous poster hash: 26856...602
Skrevet

Dette er jo direkte feil i følge den siste anbefalingen jeg leste! Link?

Anonymous poster hash: 5de7a...266

Skrevet

Har acta graco belogic eller noe sånn. Den går til 25. Flott stol.

Enig. Denne har vi også.

Skrevet

Min eldste satt godt i Britax MaxWay (og tidvis i Britax Two Way) fram til han var ca 122 cm. Da måtte han over i beltestol fordi han passerte 25 kg, hvis ikke kunne han sittet noen centimeter til i begge setene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...